Toon posts:

SWF <object Clickable > ??

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een flash SWF file linken als je er op klikt.?

< A href werkt niet neeee >

en

<Object Clickable=windows.location=href werkt ook niet

iemand een oplossing ?

mag ook in java ik zat zelf te denken aan een swf file als BLOB in een SQL database en de URL die in de data staat als variabelen te veranderen en dan een waarde mee geven in een url

test.swf&url=http://www.google.com

weet iemand of dit mogelijk ?

Verwijderd

Gewoon de .fla, het bronbestand editten in Flash zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 17:16 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:10:
mag ook in java ik zat zelf te denken aan een swf file als BLOB in een SQL database en de URL die in de data staat als variabelen te veranderen en dan een waarde mee geven in een url
Als BLOB????????? Dat zou ik dus nooit doen, in je DB moet je hooguit een path naar je SWF'je zetten. En hoe je een link maakt in een SWF kun je overal wel vinden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

André schreef op 12 februari 2004 @ 17:16:
[...]

Als BLOB????????? Dat zou ik dus nooit doen, in je DB moet je hooguit een path naar je SWF'je zetten. En hoe je een link maakt in een SWF kun je overal wel vinden.
offtopic:
Er is niets mis mee om hem als blob op te slaan, mits je een idee hebt wat de implicaties zijn; maar dat is een hele andere discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 12-02-2004 17:19 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 12 februari 2004 @ 17:16:
[...]

Het probleem is dus dat wij geen FLA bestanden hebben en we ze dynamiche willen gebruiken... we moeten dus op een of andere manier de link IN een SWF bestand kunnen editen

• André

André

Analytics dude

gorgi_19 schreef op 12 februari 2004 @ 17:18:
[...]

offtopic:
Er is niets mis mee om hem als blob op te slaan, mits je een idee hebt wat de implicaties zijn; maar dat is een hele andere discussie.
Klopt, maar normaal gezien doe je dat niet.
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:19:
[...]

Het probleem is dus dat wij geen FLA bestanden hebben en we ze dynamiche willen gebruiken... we moeten dus op een of andere manier de link IN een SWF bestand kunnen editen
Dat kan in html door in de embed of object tag het volgende neer te zetten:

<PARAM NAME="url" VALUE="bla">

[ Voor 39% gewijzigd door André op 12-02-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 12 februari 2004 @ 17:20:
[...]

Idd normaal is dat niet verstandig maar ik zie even geen andere manier en het is maar een voorbeeld... misschien dat iemand anders een betere manier heeft

• gorgi_19

gorgi_19

André schreef op 12 februari 2004 @ 17:20:
[...]
Want? Noem eens een goede reden?

@TS: Met een beetje geluk worden parameters nog extern ingelezen, zodat je hier wat mee kan doen. Geen idee of een flash filmpje altijd bovenop zit, zo nee, dan kan je er nog een div'je op leggen en deze misschien clickable maken. Dit laatste is echter een enorm gedachtenspinsel van mij :P

[ Voor 47% gewijzigd door gorgi_19 op 12-02-2004 17:26 ]

Verwijderd

je zou ook een nieuw flash document kunnen maken met daarin de link en een loadMovie...

• André

André

Analytics dude

gorgi_19 schreef op 12 februari 2004 @ 17:24:
[...]

Want? Noem eens een goede reden?
Een huge ass database, performance verlies.

• gorgi_19

gorgi_19

André schreef op 12 februari 2004 @ 17:27:
[...]
Een huge ass database, performance verlies.
En daar hebben ze nu caching voor uitgevonden? Dan valt het performanceverlies enorm, zo niet volledig mee. En een enorme database.. tsja.. in de meeste gevallen zijn de grootten van de documenten (en flash filmpjes) wel te overzien.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

clickable :?

Als het al met javacript zou kunnen (geen idee, ik werk niet zoveel met flash) dan zou het toch minstens onclick zijn, en dat had je in elke JS reference en tutorial kunnen vinden.
Als de flash er zelf ondersteuning voor biedt dan zal het wel via een parameter zijn zoals André al zei...

Kortom: probeer eens iets uit, neem desnoods contact op met de maker van die flash...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.