[Samenwerken] Het vervolg.....

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Een tijd geleden plaatste ik een vraag over een verbinding met een ASP ( [rml][ ASP] Welke verbinding ?[/rml] )

Inmiddels zijn we met dit bedrijf zover dat we gaan samenwerken, maar ipv onze Citrix oplossing kiezen ze voor het plaatsen van pc's op onze lokatie, geheel gescheiden van ons netwerk.

Dit zou veiliger zijn dan koppelen van het netwerk, en beter passen binnen het ICT beleid van hun organisatie. Dit betekent twee pc's op de werkplek (voor 6 personen om te beginnen) en een dure huurlijn.

Omdat men geen kennis heeft van Citrix (ik heb aangeboden dat ik die server wel wil beheren) is onze oplossing geen optie !

Graag zou ik horen wat jullie hiervan vinden, ok wij willen gaan samenwerken, maar moeten we nu hun infrastructuur aan ons op laten dringen. Let wel, het gaat om samenwerken van een bepaalde afdeling, ICT is in dit verhaal slechts de diensverlener.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je als bezuiniging van 1 naar 2 pc's op de werkplek gaat ben je echt verkeerd bezig. Lijkt mij ook voor de gebruiker een ramp.

Tenzij je met militaire geheimen bezig bent is die beveiliging echt wel anders op te lossen.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
houd er rekening mee dat dit soort infrastructuur beslissingen, niet altijd de meest technisch-logische oplossing gekozen wordt. Er spelen vaak andere belangen mee, waar jij misschien niet zoveel invloed op hebt.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Mij lijkt 2 PC's voor die 6 gebruikers wel een dure oplossing voor jullie "probleem"

ik weet niet precies waar nu het beveiligingsprobleem in zit?? Maar op een 6-tal pc's een VPN-verbinding maken met die server van dat bedrijf lijkt me niet zo'n probleem of misbruik gevoelig, beveiligingtechnisch dan.
Ligt ook een beetje aan de applicaties die je moet gaan draaien en de gevoeligheid van de data en ook hoe de gebruikers omgaan met hun ICT infra-struktuur (daarmee bedoel ik zijn het studenten-alike personen die lopen te rommelen of zijn het zeer serieuze personen die netjes hun programma opstarten en verder niks doen/knutselen/rommelen??)

DPC Team ColdFusion