Toon posts:

[Radeon 9500] Overhit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nog niet zolang geleden deze computer gekocht en ik ben er ook erg blij mee, het enige na deel is helaas dat ik amper spellen kan spelen...
Het probleem is er dan ook door de games, ik heb sinds vorige maand het spel Soldier Of Fortune 2 GOLD, alleen het probleem is dat na een half uur tot 3 kwartier spelen mijn computer zichzelf opstart.
Dus ik denk dit komt door overbelasting ofzo... want ik had toen veel programma's openstaan etc.
Maar goed, toen ging ik het spel nog eens spelen zonder andere openstaande programma's en toen deed mijn computer precies hetzelfde..
Dus tja toen wist ik het niet meer...
Ik ging het spel maar de-installeren en toen heb ik half life counter strike 1.5 maar geinstalleerd.... die kan hij raar genoeg wel aan...
Maar ok nu is mijn vraag, hoe kan dit toch komen?
Ik heb een behoorlijk goede video kaart vind ik zelf dan...
Ik wil ook graag Soldier of Fortune 2 gaan spelen...

Dus tja, help mij aub, ik wil graag verder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er trouwens ook bij zeggen dat ik nog nooit drivers heb gedownload, dit omdat ik simpelweg niet weet welke ik moet hebben... het is daar te ingewikkeld op dat ati.com :P

Verwijderd

Te ingewikkeld :X tssk, lees ook maar evend e FAQ etc. het is echt een makkie. Catalyst drivers. Het kan van alles zijn dit probleem hoor :9 Misschien vol stof je cpu cooler etc. Weet ik het. Als j FAQ had gelezen had je geweten dat je eerst zelf onderzoek moet doen. :*)

Succes!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waaruit maak je op dat je kaart oververhit wordt, zoals je in je topictitel stelt? Heb je er al eens aan gevoeld? Draait het fannetje op de kaart wel, en loopt het niet aan?

Het lijkt me overigens niet direct een warmteprobleem, aangezien het ene spel wel problemen geeft maar het andere niet. Ik zou me om te beginnen maar eens gaan verdiepen in het downloaden en installeren van drivers, als je nog geen andere drivers hebt geprobeerd is het lastig om te zeggen waar je probleem precies zit.

Overigens neem ik aan dat je alle terzake doende FAQs hierzo al hebt gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 12 februari 2004 @ 17:08:
Overigens neem ik aan dat je alle terzake doende FAQs hierzo al hebt gelezen?
Ja dat heb ik gedaan, alleen zoals ik al zei, ik snap niet welke drivers ik moet downloaden... ik heb net die nieuwste gedownload maar goed...
Ik denk niet dat dat voldoende is...

En dat warmte probleem, dat maakte ik op uit de spellen... want soldier of fortune heeft veel betere GFX nodig dan CS...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb net die nieuwste gedownload maar goed...
Ik denk niet dat dat voldoende is...
Heb je die drivers dan ook geïnstalleerd en getest of het probleem nu weg is?
En treedt het probleem op in meerdere applicaties/spelletjes? Tot nu toe heb je precies één spel genoemd waar problemen mee zijn, waarmee het voor mij nog niet vaststaat (of zelfs maar aannemelijk is) dat er een probleem is met je videokaart. Het 'fijnste' zou zijn als je meerdere spellen hebt die vergelijkbare problemen geven.

Verwijderd

Meet je spanningen/temperaturen voor/tijdens crashen eens?
Plaats eens een extra casefan op de videokaart/CPU?
Kijk eens in je logfiles of er iets in staat over het crashen?
Zet automatisch rebooten bij fouten uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 18:10 ]

Pagina: 1