Toon posts:

mobo - hd - boot probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq pressario 2.2Ghz intel pentium 4 uit zijn kast gehaald en omgebouwd in een antec kast + voeding. Ook het compaq mobo heb ik veranderd naar een intel D845PESV mobo. Verder zit er nog een geforce4, 2 ide maxtor powermax9 80gb harde schijven in. Een maxtor ide/sata pci kaartje met daar aan een maxtor 160GB sata.

Heel deze configuratie werkt perfect met het compaq mobo. Wanneer ik mobo verander naar de intel beginnen de problemen.
Het systeem start op en geeft de volgende fout als hij wil booten van hd:
a disk read error accured
press ctrl+alt+del to restart

Nu het rare is dat als ik boot van cd en de schijven probeer te lezen, er geen enkel probleem is, ik kan zowel data lezen als schrijven om men schijven maar booten lukt niet.

Ondernomen stappen:
- met de windows xp cd de bootsector herschrijven
- bios updaten
- andere harde schijf genomen en daar windows op gezet (zelfde probleem)
- alles uit pc genomen dat ik niet nodig had om hem te doen booten (geluid, netwerk, alle hd's en cdroms behalve boot hd, ide/sata pci kaartje, ...)

Nu ik veronderstel dat er iets met mobo moet zijn, maar ergens vind ik het ook niet logisch want de harde schijven worden perfect herkent en kunnen gelezen worden via een boot cd.

Moest er iemand wat meer duidelijkheid kunnen geven in deze, in mijn ogen rare, situatie ... :?