Hardcano compatibel met Socket939?

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik heb een hardcano gekocht voor de nieuwe computer die ik samenstel, alleen hebben de nieuwe sockets geen plaats voor de temp sensor, Is het mogelijk, om op de een of andere manier, de hardcano de temperatuur uit het moederbord te laten lezen zoals aida bijv. de temperatuur krijgt??
Alvast bedankt..... _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door MrDrako op 13-02-2004 09:17 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Niet via het moederbord, maar als je een sensor van je hardcano in de buurt van je moederbord tempsensor plaatst, zou ie ongeveer de zelfde temp moeten registreren en laten zien op je display.

CPU tempsensor van je hardcano zou je onder je heatsink kunnen plakken, maar zorg ervoor dat je cpu core en heatsink wel optimaal contact maken. Plak de sensor dus net naast op de heatsink, zodat er net genoeg ruimte is voor de core.

[ Voor 1% gewijzigd door PD2JK op 13-02-2004 13:29 . Reden: typo ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 18:23
jij hebt een 939 socket mainboard?

waar heb je die vandaan?

nou goed, dat was nogal offtopic... ik lees overal dat 939 socket bordjes een metalen plaat aan de onderkant van het moederbord hebben waar de koeler inhangt.. kijk eens of die niet net zo warm wordt als de rest van het mobo?

Ga toch fietsen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Je zou hem tegen de zijkant van de heatspreader kunnen plakken.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
jij hebt een 939 socket mainboard?
Ik heb alleen maar gezegt dat ik een hardcano heb :)
moederbord komt later, maar bedankt voor de tips, ga ze zeker uitproberen zodra ik het nieuwe moederbord+proc krijg (weet het, duurt nog een tijdje :().
Laat jullie de resultaten tegen die tijd wel weten mocht iemand anders dezelfde vraag hebben.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
ik ga ervan uit dat de socket 939 dezelfde bracket hebben als de 754.
Als ik het goed heb wordt alleen de socket veranderd.
Dus het zal moeten passen.
Pagina: 1