Poortmappen met Winroute PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Hallo mensen,

Ik heb op een windows NT server Winroute pro draaien om als mailserver en internet router te spelen.

Nu wil ik poortjes mappen naar PC's in mijn netwerk thuis. Ik heb bijvoorbeel een Webserver die ik mensen wil laten benaderen.

Ik heb dit allemaal ingesteld mar het werkt voor geen meter.

Iemand een idee om dit goed te laten werken???

Verwijderd

In de help van Winroute staat een ontzettend verhelderend plaatje wat portmapping goed beschrijft. Zie hiervoor:
Help->Contents->WinRoute description->NAT router->Port Mapping.

• dreambofh
Psies.. is makkelijk...
Maar toch werkt het niet.

Verwijderd

Heb je alleen van binnen (dus op een client ofzo) getest of je op je webserver kon komen, of ook van buitenaf?
Ik had toen ik in het begin WinRoute erop had staan het probleem (wat dus achteraf normaal bleek te zijn) dat ik van binnenaf niet op de FTP server kon komen die ik op m'n client had draaien.

Ik probeerde nl. op diezelfde client in te loggen met het IP verkregen via Casema. Dit werkt dus niet wat samenhangt met de werking van NAT. Het lukte alleen met de computernaam of interne IP van de client.
Toen ik eenmaal achter een pc buiten m'n netwerk zat lukte het wel met het Casema IP.

Ik weet niet of je een soortgelijk probleem hebt, maar goed: baat het niet dan schaadt het niet he :).

• dreambofh
Van binnen (intern IP) lukt het gewoon..
van buiten... no way.

Heb een tijdje FreeSCO gehad.. werkte als een trein! Ook die poortmappings...

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Als je geen legale versie of een goede serial hebt werkt Winroute wel van binnen naar buiten, maar niet vna buiten (i-net) naar binnen.
Portmappings enzo werken dan niet :) of :(

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

heeft iemand een lijstje van de portmappings per programma ???? zou wel handig zijn :)
Pagina: 1