Ik krijg het TV-onderdeel van het ATi Multimedia Center sinds het herinstalleren van Winows niet aan de praat. Erg raar, omdat het daarvoor dus wél werkte.
Bij het aanklikken van 'TV' in het start-menu, verschijnt na het splash-screen van het programma de melding "The TV player failed to initialize the video". Vervolgens word ik doorgestuurd naar het ondereel PC Check van het configprogramma, waaruit zou blijken dat mijn videokaartdrivers niet up-to-date zijn ("Display driver: Not version 7.85 or more recent"). Er worden geen andere problemen geconstateerd, dus ook de Capture-driver wordt goedgekeurd.
Ik draai de nieuwste Catalyst-driver (4.10), dus het is vreemd dat de driver-versie niet goed zou zijn. Toch staat er als driver-versie bij de Device Manager van Windows: 6.14.10.6414. Da's inderdaad lager dan 7.85, maar ik heb toch de nieuwste Catalyst-drivers?
Ook de Omega-versie van deze driver zou voor hetzelfde probleem zorgen.
Op het Internet worden verschillende workarounds aangeboden, zoals het uitschakelen van de Terminal service of het verlagen van de resolutie. Maar de Terminal service heb ik niet eens en ook in 640x480 draaien maakt niets uit.
Wie kent dit probleem en - nog beter - kent er ook een oplossing voor?
Systeem:
ECS K7S5a (SiS735)
512 Meg DDR PC2100
Hercules 3D Prophet Radeon All-In-Wonder 9800 SE
Creative Labs SB Live!
Windows 2000 SP4
DirectX 9.0b (incl. patch voor mensen met Win2k/AIW/DX9.0b)
ATi Catalyst 4.10
SiS AGP GART-driver 1.17
Nog meer weten? Gewoon vragen natuurlijk
Bij het aanklikken van 'TV' in het start-menu, verschijnt na het splash-screen van het programma de melding "The TV player failed to initialize the video". Vervolgens word ik doorgestuurd naar het ondereel PC Check van het configprogramma, waaruit zou blijken dat mijn videokaartdrivers niet up-to-date zijn ("Display driver: Not version 7.85 or more recent"). Er worden geen andere problemen geconstateerd, dus ook de Capture-driver wordt goedgekeurd.
Ik draai de nieuwste Catalyst-driver (4.10), dus het is vreemd dat de driver-versie niet goed zou zijn. Toch staat er als driver-versie bij de Device Manager van Windows: 6.14.10.6414. Da's inderdaad lager dan 7.85, maar ik heb toch de nieuwste Catalyst-drivers?
Ook de Omega-versie van deze driver zou voor hetzelfde probleem zorgen.
Op het Internet worden verschillende workarounds aangeboden, zoals het uitschakelen van de Terminal service of het verlagen van de resolutie. Maar de Terminal service heb ik niet eens en ook in 640x480 draaien maakt niets uit.
Wie kent dit probleem en - nog beter - kent er ook een oplossing voor?
Systeem:
ECS K7S5a (SiS735)
512 Meg DDR PC2100
Hercules 3D Prophet Radeon All-In-Wonder 9800 SE
Creative Labs SB Live!
Windows 2000 SP4
DirectX 9.0b (incl. patch voor mensen met Win2k/AIW/DX9.0b)
ATi Catalyst 4.10
SiS AGP GART-driver 1.17
Nog meer weten? Gewoon vragen natuurlijk
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 15:57 . Reden: spelfouten ]