Toon posts:

[ASP] HTML output in TXT-bestand zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb door middel van een ASP-pagina een aantal tabellen laten genereren. Nu wil ik onderaan de pagina een link naar een txt-bestand. In dit txt-bestand moeten de bovenstaande tabellen worden weergegeven (natuurlijk niet de tabellen zelf, alleen de inhoud).

Hoe kan ik dit het beste doen? Voor zover ik weet is er geen functie om iets in een string te zetten, die je op die manier uit kan printen...

Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Maak dan een printstylesheet voor in die HTML pagina dat is veel makkelijker. Anders moet je met het FileSystem object het txt bestandje schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 12 februari 2004 @ 15:30:
Maak dan een printstylesheet voor in die HTML pagina dat is veel makkelijker. Anders moet je met het FileSystem object het txt bestandje schrijven.
Wat stel je je daar precies bij voor? Een link die je aanklikt die alle html-tags en plaatjes enz. weg haalt?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Nee, je kunt in een HTML pagina aangeven welke stylsheet er gebruikt moet worden, en in diezelfde tag kun je aangeven of de betreffende stylesheet voor 'screen' is of voor 'print'. En in die print-stylesheet geef je aan waar de page-breaks zitten en dat alles zwart/wit is bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 12 februari 2004 @ 15:38:
Nee, je kunt in een HTML pagina aangeven welke stylsheet er gebruikt moet worden, en in diezelfde tag kun je aangeven of de betreffende stylesheet voor 'screen' is of voor 'print'. En in die print-stylesheet geef je aan waar de page-breaks zitten en dat alles zwart/wit is bijvoorbeeld.
Ik maak momenteel alleen al gebruik van een stylesheet, die voor het scherm gebruikt wordt. Bovendien moet het echt een txt-bestand zijn. De informatie die in de tabellen staat moet namelijk door gebruikers zelf gemanipuleerd kunnen worden...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik maak momenteel alleen al gebruik van een stylesheet
Je kan een stylesheet definieren voor een media, bijvoorbeeld print.
Bovendien moet het echt een txt-bestand zijn
Response.Contenttype kan je dan ook evt. gebruiken en deze op tekst zetten; het precieze type ben ik even vergeten, maar in die hoek kan je kijken. Verder geen HTML outputten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 16:49
Zoals net gezegd kan je met Response.ContentType bepalen wat je teruggeeft. Dit kan zijn: text/html, maar ook text/txt of text/javascript of text/ms.vnd.msexcel
(typefouten voorbehouden)

Effe googlen en een nette tabel-layout dan krijg je strax een prachtig mooi resultaat :*)

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 12 februari 2004 @ 15:48:

Response.Contenttype kan je dan ook evt. gebruiken en deze op tekst zetten; het precieze type ben ik even vergeten, maar in die hoek kan je kijken. Verder geen HTML outputten.
Het is alleen niet mogelijk om verder geen html te outputten. De tabellen moeten immers ook nog wel worden weergegeven. Deze tabellen moeten vervolgens worden omgezet naar plain text.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 15:56:
[...]

Het is alleen niet mogelijk om verder geen html te outputten. De tabellen moeten immers ook nog wel worden weergegeven. Deze tabellen moeten vervolgens worden omgezet naar plain text.
Dat wordt dus 2 scripts maken, of een goede functie er voor schrijven, waardoor je afhankelijk van een parameter de opmaak kan genereren.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 12 februari 2004 @ 15:58:
[...]

Dat wordt dus 2 scripts maken, of een goede functie er voor schrijven, waardoor je afhankelijk van een parameter de opmaak kan genereren.
Ik vrees het ook ja... Toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1