ik wil een baybus gaan maken voor 2 fans, met voor ieder een aan en uit schakelaar, een schakelaartje met 3 standen: 1 voor +7V, 1 voor +12 en 1 voor een potmeter en een potmeter zelf. Nu wil ik daar een lcd schermpje in bouwen, waarschijnlijk 2*16, waarop ik de status van mijn fan wil laten zien:
maar dan niet een gemeten waarde vanaf de computer, want die ziet immers niet als ik een schakelaar over haal, maar vanuit die schakeling zelf (schakelaar om, verandering van status op het lcd scherm).
Ik zelf dacht aan een schakeling met ic's, zodat je met logische "1"en en "0"en kan gaan werken en die dan laten verwerken door een eeprom die het signaal die een waarde geeft en doorgeeft aan het lcd scherm
zou dat mogelijk zijn? en zo ja hoe? en zo nee, wat zou er wel kunnen?
code:
1
2
| Fan1 +12V Fan2 Potmeter |
maar dan niet een gemeten waarde vanaf de computer, want die ziet immers niet als ik een schakelaar over haal, maar vanuit die schakeling zelf (schakelaar om, verandering van status op het lcd scherm).
Ik zelf dacht aan een schakeling met ic's, zodat je met logische "1"en en "0"en kan gaan werken en die dan laten verwerken door een eeprom die het signaal die een waarde geeft en doorgeeft aan het lcd scherm
zou dat mogelijk zijn? en zo ja hoe? en zo nee, wat zou er wel kunnen?