Toon posts:

[adsl] zonnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er over te denken om van mijn huidige abbonement bij hetnet;

Abonnement:ADSL Surfen

Omschrijving: EUR 32,95 per maand: inclusief 8 GB dataverkeer, extra per 100 MB EUR 0,50. Internettoegang + 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox + 5 homepages. Max. 10% korting op de SMS diensten van Het Net. Helpdesk via 0900-1407 (EUR 0,45 per minuut).

over te schakelen naar het ietsje duurdere zonnet light abo (ik geloof 35 euro per maand), mijn voornaamste reden hiervoor is het feit dat hetnet maar een datalimiet van 8 gb heeft, dat is naar mijn mening VEEL te weinig...
nou heeft zonnet echter een fup (na de kleine letters te hebben gelezen, want op de hoofdpagina staat gewoon dat ze helemaal geen datalimiet hebben), na een mail aan de klantenservice van zonnet gaven ze mij een indicatie van hun fup, dit zou tussen de 25 en 75gb per maand gaan, uitgaan van die 25gb is dit al een hele verbetering vind ik...

ik zou alleen nog wat ervaringen van gebruikers van zonnet willen horen, want ik moet tekenen voor een jaar, en daar blijf je gewoon aanvast zitten.

een andere vraag is; bij mijn hetnet abo heb ik een speedtouch 510 gekregen, en ik vroeg mij af of die eventueel ook voor dat zonnet abonemment zou kunnen gebruiken.

ps. als iemand nog andere, goedkopere of met een hogere datalimiet, providers kennen, graag.... echter alleen casema :( , en kpn in de omgeving hier...

bvd edwin.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 15:05:
een andere vraag is; bij mijn hetnet abo heb ik een speedtouch 510 gekregen, en ik vroeg mij af of die eventueel ook voor dat zonnet abonemment zou kunnen gebruiken.
Ja, kun je gewoon gebruiken, dat is precies hetzelfde modem als het "ethernet-modem" dat je bij zonnet kunt kopen (link)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 20:45
XS4ALL ADSL Lite € 39,95 p maand.
met ook een fup (ik download zelf: +/- 80-100 GB p/maand, nog nooit gezeur gehad
en XS4ALL staat bekend om zijn uitstekende helpdesk.
en de goede Nieuwsgroepen (indien je daar eisen aan stelt)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07
Zonnet doet tegenwoordig ook niet meer onder voor andere providers. Een lange tijd geleden was het niet al te best bij Zonnet, pings waren in drukkere tijden veel te hoog, maar dat is gelukkig al lang opgelost. Het is ook al maanden geleden dat m'n verbinding eruit lag, en ook m'n snelheden en pingtijden zal erg goed te noemen :)

Zelf heb ik Zonnet Basic via KPN, maar ik denk dat het niet veel anders zal zijn bij Lite.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
reanimation schreef op 12 februari 2004 @ 15:09:
XS4ALL ADSL Lite € 39,95 p maand.
met ook een fup (ik download zelf: +/- 80-100 GB p/maand, nog nooit gezeur gehad
en XS4ALL staat bekend om zijn uitstekende helpdesk.
hmm dit klinkt interessant, bij dit abonement krijg ik echter een modem en aansluitkosten gratis erbij...

maarja, dan maar 2 routers in huis...
bedankt iig voor de replies, mensen!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand trouwens nog ervaringen met het opzeggen van een hetnet of ander adsl abonnement, ik moet dit namelijk een maand van te voren doen (voor mij is dat dus voor 14 feb). dit moet schriftelijk

houd dit in dat ik dus echt een brief moet schrijven naar hetnet? hoofdkantoor oid..
of voldoet een email ook... bvd

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De gratis modems zijn vaak usb modems, en die wil je helemaal niet !!!
De nieuwsgroep van zonnet heeft geen binaries, en je kan ook op die van versatel komen dacht ik met een zon-kpn abbo, die heeft wel binaries maar is momenteel erg traag (vooral de headers) en de retentie is niet echt\echt niet goed.

kijk nog eens rond bij bv www.internetten.nl er zijn ondertussen zat KPN ADSL providers

Aangetekende brief sturen, ben je zeker dat het aankomt.

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 12-02-2004 15:19 . Reden: + brief ]

• Xander
  • Nu online
reanimation schreef op 12 februari 2004 @ 15:09:
XS4all goede nieuwsgroepen? Vroeger wel ja, maar Newszilla stelt de laatste tijd eigenlijk niets meer voor :( , veel incompletes en ze missen gewoon teveel (grote) groepen.

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 20:45
XanderH schreef op 12 februari 2004 @ 15:19:
[...]

XS4all goede nieuwsgroepen? Vroeger wel ja, maar Newszilla stelt de laatste tijd eigenlijk niets meer voor :( , veel incompletes en ze missen gewoon teveel (grote) groepen.
dat valt ook wel mee hoor, met dat incompletes op het moment,
idd ze missen de dvd en dvdr groepen.. je kan niet alles hebben
alles beter dan niets (zonnet ;))

• Xander
  • Nu online
reanimation schreef op 12 februari 2004 @ 15:32:
[...]
dat valt ook wel mee hoor, met dat incompletes op het moment,
Laat ik het zo zeggen, een jaar geleden kon ik nog eens een post volledig downloaden zonder mijn payserver te moeten gebruiken (ik heb een pay-by-download abbo van Astraweb), dat lukt me tegenwoordig eigenlijk bijna nooit meer :'(

Ok, XS4all heeft "kennelijk" in vergelijking met andere nederlandse ISP's de beste nieuwsservers, maar ik kan nou niet zeggen dat ik tevreden ben met de kwaliteit hiervan.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

XanderH schreef op 12 februari 2004 @ 15:19:
:? :?

Ze missen idd een aantal grote groepen, zeker, maar van incompletes (die wel volledig op een andere server staan) heb ik zo goed als nooit last. Je moet natuurlijk niet spul van twee weken geleden (of spul dat nog niet volledig is geupped) proberen te downen :) Grootste probleem is wat mij betreft de langzame connectieopbouw en (in mindere mate) het knijpen van de bandbreedte, waardoor het allemaal wat langzamer is, en inkomende propagation is wat aan de trage kant.

Al met al niet perfect, maar het is meer dan genoeg, en ik heb iig geen alternatieve server nodig.

Ik consumeer rond de 30G/maand via newszilla, just FYI ;)

edit:
Wat 'beste Nederlandse nieuwsserver' betreft: ik heb gehoord dat Demon via een dedicated newshoster werkt, dus beter en sneller dan XS. Maar dat zou ik niet weten. Verder heb ook ik een (freebee) teranewsaccountje erbij, maar dat hoef ik eik alleen maar te gebruiken als ik wat krap in m'n geduld zit. Over de Planet-newsservers hoor 'k trouwens ook goede berichten.

Mensen die op de centen letten (zeker als ze al een modem hebben) raad ik doorgaans ook Demon aan, zeker het 19,95pm-instapabo is veel waar voor je geld. Maar idd, dat is niet via KPN :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan op 12-02-2004 15:48 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tweakdsl geen optie: http://www.tweakdsl.nl/
Steun je nog een goed doel ook ;)

Oh nee, laat maar is natuurlijk geen kpn aanbieder, sorry

[ Voor 28% gewijzigd door hjs op 12-02-2004 15:46 ]

• Xander
  • Nu online
Rataplan schreef op 12 februari 2004 @ 15:42:
[...]

:? :?

Ze missen idd een aantal grote groepen, zeker, maar van incompletes (die wel volledig op een andere server staan) heb ik zo goed als nooit last.
Tja, ik wel. En niet alleen in dumpgroepen als boneless en nl, maar ook in andere kleinere groepen als sounds.mp3.
Je moet natuurlijk niet spul van twee weken geleden (of spul dat nog niet volledig is geupped) proberen te downen :)
offtopic:
Zover was ik ook al :P
Grootste probleem is wat mij betreft de langzame connectieopbouw en (in mindere mate) het knijpen van de bandbreedte, waardoor het allemaal wat langzamer is, en inkomende propagation is wat aan de trage kant.
Tja, dat ook nog. Het duurt op Newszilla verschrikkelijk lang voordat iets volledig is doorgekomen (als het dan al volledig doorkomt). De completion is de laatste 2 weken weer wel redelijk, maar een week of 4 geleden was het echt prut. Het hangt er ook vanaf op welke server files geupload worden. Posts die via newzilla geupload worden komen goed door ( :P ), maar posts die bijvoorbeeld via @home worden geupload komen zelden goed door. En ja, dat zou theoretisch aan @home kunnen liggen, maar op Astraweb komen ze wel gewoon goed door :)

Achja, het is een leuke server, maar zoals je het al zegt: Het is niet perfect :)

offtopic:
Hmm, gaat eigenlijk niet meer over zonnet adsl :X 8)7
Rataplan schreef op 12 februari 2004 @ 15:42:
[...]
edit:
Wat 'beste Nederlandse nieuwsserver' betreft: ik heb gehoord dat Demon via een dedicated newshoster werkt, dus beter en sneller dan XS. Maar dat zou ik niet weten.
Klopt, bij demon krijg je een http://www.supernews.com/ account. Completion is daar kennelijk zeer goed, retentie is alleen niet zo goed.... :)
Rataplan schreef op 12 februari 2004 @ 16:00:
[...]
Klinkt toch al heel anders dan "stelt niets voor" :)
Mja, die "stelt niets voor" was misschien een beetje kortaf :P

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 12-02-2004 16:05 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

XanderH schreef op 12 februari 2004 @ 15:48:
Achja, het is een leuke server, maar zoals je het al zegt: Het is niet perfect :)
Klinkt toch al heel anders dan "stelt niets voor" :)
edit:
Misschien? Beetje? :D

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 12-02-2004 16:13 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraagje:
als ik dus een brief stuur waarin staat dat ik hetnet adsl light wil opzeggen, word dan ook het adsl abonement van kpn opgezegt?
ik heb namelijk begrepen dat je en een abo bij hetnet, en bij kpn heb, als je via adsl surft....

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 16:11:
nog 1 vraagje:
als ik dus een brief stuur waarin staat dat ik hetnet adsl light wil opzeggen, word dan ook het adsl abonement van kpn opgezegt?
ik heb namelijk begrepen dat je en een abo bij hetnet, en bij kpn heb, als je via adsl surft....
Dat KPN gedeelte wordt volgens mij gewoon door hetnet opgezegt. Zou wel mooi zijn als je zonder het KPN gedeelte op te zeggen kon switchen van provider, maar volgens mij gaat dat zo nog niet :)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 12 februari 2004 @ 16:22:
[...]

Dat KPN gedeelte wordt volgens mij gewoon door hetnet opgezegt. Zou wel mooi zijn als je zonder het KPN gedeelte op te zeggen kon switchen van provider, maar volgens mij gaat dat zo nog niet :)
ok, en weet iemand hoe lang het duurt voordat ik aangesloten word bij een andere provider, laten we zeggen dat ik xs4all wil nemen, en dat mijn hetnet abonement op 15 maart 2004 afloopt, kan ik dan voor die "afloopdatum" al een abo bij xs4all bestellen zodat ik rond die tijd, alles ontvang :) ?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

hjs schreef op 12 februari 2004 @ 15:19:
De gratis modems zijn vaak usb modems, en die wil je helemaal niet !!!
Ware het niet dat de leverancier van USB modems voor KPN ermee gestopt is.
Dwz, dat iedere nieuwe klant nu een ethernetmodem krijgt. *juich*

En je ST510 werkt gewoon bij Zon. Alleen even de username aanpassen en klaar.
(Zelfde netwerk, dus zelfde instellingen. :))

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb zelf een Basic abonnement van XS4all en zeer tevreden daarmee.

Mijn schoonouders hebben echter Zonnet Family ADSL. Wat een rotzooi zeg! Niet aan de praat te krijgen, verkeerde gegevens in de brief. Helpdesk bellen ho maar, wordt je eerst door een menu geleid en vervolgens hoor je zeggen dat het te druk is en de verbinding verbroken wordt *Klik* :(
Uiteindelijk helpdesk bereikt en vertellen ze je doodleuk dat gegevens in de brief niet klopten. Op de website staan de goede gegevens wordt je verteld |:( IK KAN TOCH NIET OP INTERNET !!!! 8)7 O ja, klinkt het aan de andere kant.........

Nieuwsgroepen op Zonnet zijn waardeloos, of je moet alleen van Koos Alberts mp3's houden........

Verder verliest het ding continu zijn ip nadat de pc herstart is, waardoor ik noodgedwongen in de startup folder een scriptje heb moeten plaatsen die bij opstarten het ip vernieuwd.

Laatst nog Planet geinstalleerd bij mijn ouders en werkte perfect.

O ja, het duurde ook nog eens 4 maanden voor dat gekke Zonnet geleverd was. :(

Pay peanuts get monkeys !

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Mjah, lichtjes offtopic, maargoed.
Dutch_guy, paar vraagjes:
- Hebben je ouders een E-tech USB modem? (V2 ws.) + Windows 98?
- Wanneer hebben ze Zon aangevraagd? Ik weet namelijk wel dat sinds de overschakeling van PPP naar DHCP verbindingen er een tijdje de verkeerde brief is gestuurd naar klanten. Vandaar. :)

(Zijn gewoon téveel problemen met die E-tech usb crap, en ze blijven ze lekker leveren. :( )

edit:

@TS: Misschien is het handig om ook even hier te kijken: http://forum.zonnet.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 12-02-2004 16:39 ]

Verwijderd

Ik heb Zon breedband family met een Speedtouch Pro router, en dit bevalt me prima. 768/128 voor 34 euries.

Met die fup heb ik nog nooit iets te maken gehad, en ik download zo'n 30 GB in de maand >:)

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

r0b schreef op 12 februari 2004 @ 16:38:
Mjah, lichtjes offtopic, maargoed.
Dutch_guy, paar vraagjes:
- Hebben je ouders een E-tech USB modem? (V2 ws.) + Windows 98?
- Wanneer hebben ze Zon aangevraagd? Ik weet namelijk wel dat sinds de overschakeling van PPP naar DHCP verbindingen er een tijdje de verkeerde brief is gestuurd naar klanten. Vandaar. :)

(Zijn gewoon téveel problemen met die E-tech usb crap, en ze blijven ze lekker leveren. :( )
U slaat de spijker op z'n kop :Y)

Inderdaad een E-tech USB modem, Windows 98 en volgens mij iets van minimaal een jaar geleden aangevraagd.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

ik heb ADSL lite van Zonnet met USB modem WIN XP
werkt perfect hiero no probs @ all
Pagina: 1