Toon posts:

<Windows 98> live stream webcam welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem

ik heb een creative nx pro webcam die ik via het netwerk voor de buitenwereld beschikbaar wil maken op een website.

Wat zoek ik?

een programma: liefst freeware maar mag ook een beetje geld kosten die ervoor zorgt dat mensen via mijn website live streaming video kunnen bekijken.

Ik heb al in de faq gekeken en via de search:

er kwamen veel post voorbij met bv webcam32 of webcamxp etc maar die krijg ik alleen via ftp aan de praat en dat zoek ik niet.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Dude.
Heb je al de search ff in gekeken? Ik wel. En ik zie genoeg topics waar jij wel wat aan hebt. Ik zou daar maar ff gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 12 februari 2004 @ 14:29:
Dude.
Heb je al de search ff in gekeken? Ik wel. En ik zie genoeg topics waar jij wel wat aan hebt. Ik zou daar maar ff gaan kijken.
Yoo dude :)

ik zit de search nog steeds door te spitten en er zijn wel 600 post maar de meeste krijgen geen antwoord of word aangeraden om via webcam32 te ftp maar dat wil ik niet.

<edit>

via google heb ik een website gevonden wat het een en ander uitlegt:

http://www.buildcoolstuff...b_based_robotics/12.shtml

ik heb toch via webcam32 en javapush en apache server het een en ander weten te regelen.

Ik heb apache geinstalleerd en daarna volgens de website het bestand in de directory geplaatst.

nu draait alles intern als ik namelijk in de internet explorer 10.0.0.206/javadump.html intik dan krijg ik netjes beeld van de webcam.

ik heb via de alcatel modem een poort open gezet in de nat. namelijk :

1 Temp 10.0.0.206:8888 unspecified:80 tcp NONE

nu heb ik mijn twijfels of dat dit klopt. 10.0.0.206 is het interne adres waar de apache server op draait met poort 8888. ik hoef toch niet het ip van de router hier in te vullen? en klopt die poort 80 wel?

Nu is mijn vraag:

hoe zorg ik dat iemand van buiten het netwerk de beelden kan zien via een website.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 08:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ehm, dan zou ik toch even kijken in Het Grote Poortmappingsverhaal in Network Troubleshooting. Staat het allemaal in :)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05
heb je visiongs al geprobeerd? www.visiongs.de

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik van voor naar achter gelezen :)
maar ik kan nergens een link of beschrijving vinden wat ik moet invoeren in de alcatel modem.

ik heb "1 Temp 10.0.0.206:8888 unspecified:80 tcp NONE " dit ingevoerd.
maar ik weet niet ofdat dit klopt en ik kan dit nergens checken.
nee heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb al webcam32 draaien en intern draait het goed alleen nog de juiste poort open zetten en me website aanpassen...maar mocht ik dat aan de praat krijgen zal ik hem zeker een keer testen om te vergelijken... bedankt voor je hulp! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals een schopje

Verwijderd

Gebruik de Windows Media Encoder... Works fine with me...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zal eens kunnen zoeken naar Teveo Video Suite...

ik gebruik het ook en het is gratis....

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat ik steeds meer namen krijg van software die ik zou kunnen uitproberen, maar zit daar dan een beschrijving bij hoe ik zorg dat mensen van buitenaf die webcam kunnen zien. Want ik ben bang dat ik voor het zelfde probleem kom te staan steeds. ik heb al een pakket of 5 geprobeerd, maar steeds moet ik poort open zetten en dat lukt me niet .... ;(

Kan iemand me altublieft dat gene uitleggen wat ik precies in moet vullen in mijn thompson modem

ik heb "1 Temp 10.0.0.206:8888 unspecified:80 tcp NONE "

deze regel erin staan maar als ik dan vanuit thuis probeer gebeurd er niks.
Wat oh wat doe ik verkeerd....?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In de handleiding staat precies vermeld wat je moet doen volgens mij ...

Je moet een poort kiezen, welke je ook in het programma aangeeft als zijnde 'luister' poort. bijvoorbeeld 80 dus. Je mapt deze door naar betreffende pc. In ieder geval moet dit TCP zijn, en van buitenaf naar 10.0.0.x.

Welke Thompson heb je precies ?

Je zal de webcam en werking van de poortmapping niet vanaf je eigen netwerk kunnen testen. Daar zal je iemand op een andere internetverbinding voor moeten vragen. Dit omdat je externe ip-adres niet te bereiken is vanaf de lokale kant van de router :)

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 08:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 19 februari 2004 @ 08:15:
In de handleiding staat precies vermeld wat je moet doen volgens mij ...

Je moet een poort kiezen, welke je ook in het programma aangeeft als zijnde 'luister' poort. bijvoorbeeld 80 dus. Je mapt deze door naar betreffende pc. In ieder geval moet dit TCP zijn, en van buitenaf naar 10.0.0.x.

Welke Thompson heb je precies ?

Je zal de webcam en werking van de poortmapping niet vanaf je eigen netwerk kunnen testen. Daar zal je iemand op een andere internetverbinding voor moeten vragen. Dit omdat je externe ip-adres niet te bereiken is vanaf de lokale kant van de router :)
de luister poort in webcam32 is 8888 dus dat heb ik correct ingevuld. tcp ook. alleen komt http informatie toch binnen via poort 80 dus neem ik aan dat ik poort 80 moet door linken naar 10.0.0.206:8888?

ik zoek zo op welke thompson ik hier heb staan.

kan ik het wel testen via de kennisnet aansluiting want die staat los van de xs4all aansluiting. Kennisnet gaat via een internetserver die hier lokaal draait en xs4all gaat via de thompson router.?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 10:02:
de luister poort in webcam32 is 8888 dus dat heb ik correct ingevuld. tcp ook. alleen komt http informatie toch binnen via poort 80 dus neem ik aan dat ik poort 80 moet door linken naar 10.0.0.206:8888?

ik zoek zo op welke thompson ik hier heb staan.

kan ik het wel testen via de kennisnet aansluiting want die staat los van de xs4all aansluiting. Kennisnet gaat via een internetserver die hier lokaal draait en xs4all gaat via de thompson router.?
Maakt in principe niet zoveel uit denk ik via welke poort je webcam loopt. Als er maar niks anders ook doorheen moet :)

Met twee internetaansluitingen kan je het inderdaad ook zelf testen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1