Toon posts:

Fullscreen dos venster valt buiten beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hierzo een HP 230 met een HP L2025 monitor. Eerst had de PC een ander probleem met het beeld. Het beeld trilde overal en de eigenaar tekent ermee met AutoCAD. Goed, HP gebeld en er is een nieuw mobo ingezet. Nu heeft hij echter het volgende probleem:

De trillingen zijn over, maar zodra hij een dos applicatie start en via ALT ENTER op fullscreen modus laat werken, dan valt het beeld buiten het scherm. Zowel boven als onder en links en rechts. Nu kan je het beeld wel verticaal resizen en positioneren, maar horizontaal is dat niet mogelijk.

Nu zijn er geen bekende problemen over deze monitor bij de HP site, dus ik sta weer voor een raadsel. Het grappige is, met het oude mobo had de PC geen probleem met fullscreen modus, er is dus een kans aanwezig dat het aan het nieuwe mobo ligt (oude mobo van rev 5 nieuwe is rev 6), maar goed, om de PC weer naar HP te laten gaan is niet echt relaxed voor de klant.

Ik zou dus heel graag een paar suggesties willen hebben hoe dit mogelijk is en hoe dit op te lossen, als het op te lossen valt.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
We hebben HP gebeld en monitor is omgewisseld, maar het probleem blijft bestaan.

Ik blijf nog steeds hopen op een reactie waar ik wat aan heb.

Alvast bedankt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
euh... OS, hardware, drivers etc? :)
het kan namelijk mischien ook aan iets softwarematigs liggen,
zoals bijv. de refreshrate (onder win XP)

[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 16-02-2004 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ehh, ben vergeten een aantal dingen te vertellen zie ik.

Ik had het volgende al geprobeerd:
- Aantal resoluties geprobeerd - 1024x768 - 800x600 - 1280x1024
- Refresh rates aangepast op dezelfde resoluties naar 60Hz en 75Hz
- Een andere HP230 geprobeerd op de monitor
- De HP230 op een 17" monitor geprobeerd

In alle gevallen is het beeld niet goed met uitzondering van de HP230 op 17" monitor.

edit:

Er staat windows 2000 op

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 11:29 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

2 mogelijke oplossingen:

• Stel windows desktop in op 640x480, stel de juiste refresh rate in, kijk of je nu wel je beeld goed in kan stellen. Dan hoop je dat bij de volgende full screen DOS sessie windows opnieuw die hogere refresh rate gebruikt die ook bij de windows desktop op 640x480 gebruikt wordt.
• Ga op zoek naar monitor drivers voor de bewuste monitor. "Drivers voor een monitor?? Sinds wanneer is dat nodig?" Een monitor driver is gewoon een lijstje met alle resoluties en bijbehorende refresh rates die de monitor aankan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
....

640x480 getracht met verschillende refreshrates.
Geen resultaat

Originele drivers van de monitor zijn al geinstalleerd en er waren geen nieuwe drivers te vinden op de hp site toen ik keek. Zal wel ff nog een keer kijken.

Laatste drivers zijn van mei 2003, mag aannemen dat de monitor de recenste drivers heeft. Monitor is een maand oud.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 11:40 ]

Verwijderd

Nou da's niet zo moeilijk.
Schakel over naar full screen DOS mode
zet met de instellingen op je beeldscherm het fullscreen dos venster goed in beeld.
Klaar
Alt-Enter, he mijn window scherm staat ook nog goed.
makkelijk hé

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 22:40 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nu kan je het beeld wel verticaal resizen en positioneren, maar horizontaal is dat niet mogelijk.
Nou da's niet zo moeilijk.
Schakel over naar full screen DOS mode
zet met de instellingen op je beeldscherm het fullscreen dos venster goed in beeld.
Klaar
Alt-Enter, he mijn window scherm staat ook nog goed.
makkelijk hé
Of jíj mist iets, of ík mis iets, maar volgens mij heeft TS bovenstaande echt al wel geprobeerd (en als ik het goed inschat niet slechts één keer) en werkt dit niet.

@TS: Lijkt me dat er iets bijgesteld moet worden op het mobo van die monitor, kan HP niet een servicemonteur sturen die het ding openschroeft en er eens naar kijkt? Of misschien is e.e.a. wel via een service menu (ik neem aan dat het ding OSD heeft) in te stellen.

edit:
"makkelijk hé" < Dit vind ik een beetje kleinerend, zeker als er een behoorlijk risico is dat je er met je tips naast zit...

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 16-02-2004 22:51 ]

Pagina: 1