[NT4-Server] Register kopieren

Pagina: 1
Acties:

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 21:23
Situatie:

Ik heb hier een NT4-Server staan waarvan de HD een Maxtor 20GB 5400rpm IDE schijf is. De server staat al 4 jaar nonstop te draaien. Ik heb dus het sterke vermoeden dat die HD er binnenkort me op kan houden.

Indeling Maxtor 20GB 5400rpm IDE:

partitie 1: Fat16 2048MB (Boot record + applicaties)
partitie 2: NTFS 4096MB (Winnt dir + applicaties)
partitie 3: NTFS 13000MB (applicaties)

Nu wil ik deze HD vervangen door een Hitachi 36GB 10k SCSI schijf.
Ik heb deze SCSI HD op dezelfde manier gepartitioneerd als de Maxtor IDE schijf.
Ik heb alle data gekopieerd van de IDE schijf naar de SCSI schijf dmv:

code:
1
xcopy /h /e /c /k /r bron doel

nu staat alles dus netjes op de SCSI schijf enkel het grote probleem komt nu:

Als ik wil gaan opstarten van de SCSI schijf krijg ik de melding dat het register niet gevonden kan worden:

code:
1
Missing or corrupted \winnt\system32\config\software

Dus ik heb gekeken of de register bestanden: Default, Software, Sam, System, Security wel mee gekopieerd waren.
Dit was dus niet het geval omdat deze in gebruik zijn kunnen ze niet gekopieerd worden.

Heeft iemand misschien een idee of optie om het register toch te kunnen kopieren?
Onder DOS gaat niet omdat het NTFS is...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47

Arno

PF5A

Je kunt een NT installatie niet overzetten van IDE naar SCSI, aangezien NT dan op zijn plaat gaat omdat de bootcontroler veranderd is.

Ik zou gaan voor een herinstallatie.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Kijk naar NTFSDOS http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdos.shtml
Of gebruik anders een linux bootdisk/cd met ntfs support.

Verwijderd

Arno schreef op 12 februari 2004 @ 14:24:
Je kunt een NT installatie niet overzetten van IDE naar SCSI, aangezien NT dan op zijn plaat gaat omdat de bootcontroler veranderd is.

Ik zou gaan voor een herinstallatie.
Moet lukken, lijkt mij, je kunt ook imagen naar een andere schijf, je moet alleen ff met de hand de boot.ini aanpassen en eventueel ff ghostwalken of iets, om ff de boel weer te laten lopen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:33:
Moet lukken, lijkt mij, je kunt ook imagen naar een andere schijf, je moet alleen ff met de hand de boot.ini aanpassen en eventueel ff ghostwalken of iets, om ff de boel weer te laten lopen.
Nee, want NT heeft geen driver voor de SCSI disk.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Arno schreef op 12 februari 2004 @ 14:37:
[...]
Nee, want NT heeft geen driver voor de SCSI disk.
Je kan van te voren de driver installeren, en zeggen dat ie automatisch moet laden.
Als je dan ook nog de boot.ini aanpast, dan gaat het wel.

En voor de TS. Ik zou het niet zomaar kopieren, maar bijvoorbeeld ghost gebruiken.
Dan is het wel mogelijk om alles over te zetten.

Verwijderd

Je kunt ook een tijdelijke workstation installatie er bij opzetten (niet op dezelfde partitie). Daarmee opstarten en kopieren maar.

Ik heb dit ooit gedaan en het werkt uitstekend.
Ondanks dat je de boot.ini kunt aanpassen zijn er wel problemen te verwachten vanwege de omschakeling van ide naar scsi.

Persoonlijk zou ik een herinstallatie doen.

Succces

• MnM
mja Her-installatie zou de mooiste optie zijn.
Maar veel software die erop staat zijn in de afgelopen 5 jaar de cd's van verdwenen... Als ik dus opnieuw ga installeren dan kan ik dus niet weer alle software installeren.

Misschien is dit een optie(jullie opties tezamen):

Beide HD's uit de server halen.
Beide HD's in een andere pc stoppen.
Register bestanden van de oude HD kopieren naar de nieuwe HD.
Proberen op te starten van de nieuwe SCSI HD.

Het enige wat dan probemen kan geven is de Boot.ini en de Driver voor de AIC-7890.

Iemand anders die hier nog problemen bij voorziet ?

Ik bedenk zelf nu ook nog een optie maar ik heb geen idee of het zou kunnen werken:

Opstarten met een Win2k CD's
Repair console starten
Registerbestanden kopieren, boot.ini aanpassen.
Starten vanaf de SCSI HD.

Ik vraag me alleen af of ik met de repair console van win2k NT4 partities kan lezen ivm een nieuwere versie NTFS onder win2k.

[ Voor 63% gewijzigd door MnM op 12-02-2004 15:02 ]

Verwijderd

goede move je kan zo'n actie nauwelijks prof noemen... altijd gaan voor herinstallatie...

edit:

Je wilt dit preventief gaan veranderen? Je kan hierdoor meer problemen verwachten, dan de machine door laten draaien... als je server crashed in de oude situatie is het niet zozeer jouw probleem (tenminste ik neem aan dat je niet zelf de server geinstalleerd hebt). als je de server om hebt gezet naar scsi en de server functioneert niet goed meer wel...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 15:58 ]

• MnM
Je hebt volkomen gelijk.

Ik zet me klant wel voor het blok. Ik maak een offerte voor een nieuwe win2k3 server + software.

Dan kunnen ze kiezen:
- Of een nieuwe server en van alle problemen af zijn.
- Of de oude her-installeren, maar dan blijven ze verouderde hardware houden + dat ze toch kosten moeten gaan maken voor de software
- Of zo doordraaien en wachten tot het zooitje in de soep loopt en vervolgens veel kosten moeten maken alles weer up-and-running te krijgen.

Bedankt voor alle info
Pagina: 1