Toon posts:

NSS volume mounten in Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is een Netware NSS volume te mounten in Windows.
De schijf is namelijk half dood, dit wil zeggen na ongeveer tien minuten reageert hij nergens meer op. In de eerste tien minuten kan ik wel data kopiëren maar daarna wordt hij niet meer herkent in de bios.

Zoals jullie allemaal zullen begrijpen is het vrij lastig om telkens tien minuten data eraf te kopiëren en daarna de server opnieuw te starten.

Ik heb hem nu in een USB bracket zitten. Windows herkent hem wel maar zegt natuurlijk dat een onbekende partitie indeling is. Ik heb al geprobeerd om hem te ghosten maar dit mocht jammer genoeg niet lukken.

Is er misschien iets waarmee ik hem kan benaderen in Windows. BVD

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Met behulp van runtime's "Captain Nemo" kun je netware drive's mounten en bekijken/copieren. Heb zelf geen ervaring met netware, maar op de site zul je vast info vinden. http://www.runtime.org/captain.htm

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 14:39
RedVox schreef op 12 februari 2004 @ 14:06:
Met behulp van runtime's "Captain Nemo" kun je netware drive's mounten en bekijken/copieren. Heb zelf geen ervaring met netware, maar op de site zul je vast info vinden. http://www.runtime.org/captain.htm
Volgens mij kan die alleen traditional volumes mounten en geen NSS.

@TS Misschien is het handig om te vertellen wat voor versie van NSS (En NetWare) je hebt.

En je hebt niet toevallig een tape liggen met de data?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen backup.
Het is Netware 5.1 en NSS weet ik zo niet. Ben er nu namelijk niet in de buurt, vanavond pas.

typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 14:44 ]

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 14:39
Bij NetWare 5.x is het NSS 2, ik heb nog nooit gehoord van een tool om NSS volumes in te lezen onder windows. De enige manier om dat te doen is VMware te instaleren en dan onder VMware de boel in te lezen. Wat je wel zou kunnen doen is de Autoexec.ncf en de startup.ncf te strippen zodat alleen de minimale drivers en NLM's worden geladen waardoor het starten van de server wat minder lang duurt.
Vanwege het feit dat het een IDE disk is neem ik ook aan dat het een thuis servertje is, en geen zware productie server.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 14:53

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Al eens eraan gedacht om de hdd extreem te koelen? Want wanneer 'ie steeds na 10 minuten eruit knalt, lijkt dit sterk op een warmte probleem. Dus probeer 's met waterdichte zakken ijs of zo. Kun je misschien wat langer kopieren.

Verder weet ik ook geen tool om nss volumes te mounten onder windows. Helaas.
Probeer even een telefoontje richting de jongens van www.portlocksoftware.com. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen.

Make music, not war

Pagina: 1