Toon posts:

nieuw hifi setje

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mij een denon avr-3801 aanschaffen voor op mij slaapkamer en hier dan een KEF setje aanhangen maar zit nog te twijfelen tussen 2 opties.

1. 4x cresta 2 voor front en rear
1x cresta center
1x PSW1000 subwoofer

2. 4x Q15.2 voor front en rear
1x Q95c.2q voor center
1x 30b subwoofer

zit er veel verschil in kwaliteit tussen deze 2 setjes, want het prijsverschil is er wel degelijk.

ik ben dus op zoek naar speakers die een goed geluid geven bij het kijken naar acite-sf films en wil deze set dan ook aansluiten op een breedbeeld tv.

zou ik tevreden kunnen zijn met deze sets of is er voor hetzelfde geld wel wat beters te krijgen.\

ik wil echter niet meer geld uitgeven dan ca 7000 want ben maar "arm" studentje

Verwijderd

koop toch de DTT3500, videologic of zo!
ook tering mooi geluid, maar voor 10X zo weinig centjes

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooie versterker zeg, als hij hetzelfde klinkt als een avr3800! Ik ga er even vanuit dat het de opvolger daarvan is met DTS ofzoiets... ken 'm niet

en even on topic:

Je hebt ze alletwee gehoord neem ik aan.

Dan weet je ook waarschijnlijk dat er een enorm verschil in geluid is tussen een kef "uni-Q" speaker (die Q15 dus) en een cresta, wat gewoon een simpel leuk speakertje is. Ik vind zo'n Uni-Q speakers meestal niet zo mooi als ik 'm in een panel vergelijk met andere speakers, maar los klinken ze erg mooi.

Die cresta's zijn wel geinige speakers, maar een tikkie aan de scherpe kant. Ik zou zelf voor 4 q15's gaan denk ik...

Is het prijsverschil trouwens zo dramatisch joh? ik dacht die een cresta (kleine dus) en een Q15 wel gelijk waren qua prijs...

Oh en voor de cresta's mag je best wel een wat lichtere versterker nemen (een avr3300 is dan ruim genoeg, en een 2800 ook wel eigenlijk). Ik zou dan het geld investeren in een wat fijnere, krachtigere subwoofer.

//edit

Wat hier boven mij staat... Post dan toch lekker in het hw algemeen forum... Dat slaat nergens op... Is daar geen policy voor ofzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

als je zoveel voor een set over hebt...
ik niet, koop liever een nieuwe pc of een auto

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze nog niet beide gehoord want ik heb nog niet al het geld bij elkaar maar wou ff weten wat anderen van deze setjes vinden.
de versterker wil ik hebben omdat hij dts-es ondersteund en ik graag iets wil hebben waar ik verder mee kan.
de boxjes vond ik er wel leuk uitzien en aangezien ze rond de 100 watt zitten dacht ik dat ze wel leuk bij de versterker passen.

ik koop geen auto want een auto kost me naast de aanschaf ook nog eens een paar honderd gulden in de maand en daar heb ik geen zin in.

Verwijderd

Topicstarter
om nog ff te reageren op dat videologic setje en shit
ik wil dus geen pc speakers hebben maar een beetje fatsoenlijke speakers die ik ook mee kan nemen als ik op kamers ga en wat ik fatsoenlijk achter me tv kan hangen.
ik wil dan niet 5 van die pietluttige boxjes hebben staan

Verwijderd

Piemel !!!!!!!!!!!!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Als je die UniQ set neemt, zou ik alleen wel die PW1000 sub nemen

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
waarom de pwl1000 en niet de 30db?
wat is het verschil?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik begrijp dat je enigszins een kef fan bent? en dat je kleine speakers wil?

Dan zou ik gewoon eens vragen of ze in een winkel die cresta en de Q15 op de AB uitgan van de denon versterker willen aansluiten en dan moet je gewoon eens naar het verschil luisteren... En net zoiets als met die subwoofers...

Die PS1000 ken ik niet (het klinkt als een JBL qua typenummer), maar die Model 30b is wel een mooitje hoor. Niet voor een erg grote ruimte (lees: >>35m2) want hij is niet de allerkrachtigste. Maar hij klinkt ook wel eniogszins ok met muziek, en dat is meestal wel bijzonder voor een subwoofer. Als het je alleen om de "boem" gaat kan je ook naar wat grotere B&W subs kijken (ASW1000 ofzo), die gaat wat harder maar ik vind 'm minder mooi klinken...

Succes ermee. Je lijkt nog in de beginfase te zitten, qua kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ook absoluut geen verstand over wat goed is en wat niet dus moet nog maar ff bekijken wat ik doe

daarom heb ik em hier ook gepost zodat ik weet waar ik na moet kijken als ik een setje ga kopen

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zozeer een kef fan maar vond ze wel leuk.
ben in een ander forum echter gewezen op enkele andere speakers zoals tannoy en mission en moet zeggen dat ik die ook wel mooi vind

ik zit er dan ook aan te denken om de huidige keuze te veranderen in de volgende

front : 2x tannoy m3
rear : 2x tannoy mr
center : tannoy mc
sub : Rel Q200

maar voordat ik dit besluit ga ik ze natuurlijk wel eerst beluisteren

weet iemand misschien een hifi zaak waar ze deze merken verkopen en die in enschede of ergens daar in de buurt ligt??

bvd,
m.scheffer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

In Enschede een goede HiFi zaak is volgens mij niet echt makkelijk, maar het is absoluut noodzakelijk om te gaan luisteren. Eigenlijk is dat het enige dat boeit. Speakers kopen omdat die 100 Watt zo mooi past bij de receiver is echt onzin, zie het FAQ gedeelte over Watts.

Jag

• JT

JT

VETAK y0

Als je beide subs kan beluisteren, vooral doen, maar als dat niet kan, dan zou ik voor die 1000 gaan, die andere schijnt niet zo geweldig te zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even geinformeerd bij wat anderen en die zeggen dat de relq200 wel een fatsoenlijke sub is
denk dus die erbij te doen

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

als je toch bij enschede in de buurt zit, ga dan even de grens over, in gronau heb je in het centrum wel zo'n leuke zaak, scheelt nog geld ook! en als je een auto tot je beschikking hebt, rijd dan naar Nordhorn (hoe heet die grote zaak daar ook al weer???)

daar heb je echt hifi shit voor waaaayyyy minder geld dan hiero!!!

2de hands shit is daar helemaal cheapy in vergelijking met hier, maar je wilt dat mischien niet...

Laten we lekker link gaan doen...

• JT

JT

VETAK y0

Waarom de Q200 ? die heeft wel 200 watt rms, maar de Strata 3 (ook van REL) is kwalitatief beter, alleen heeft ie 100 watt rms. Hij kost hetzelfde. Als je versterker 100 watt rms of minder per kanaal levert, dan zou ik voor die Strata 3 gaan.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
dus de strata3 is ongeveer evenduur als de relq200?

hoeveel is dat dan ?
ik weet namelijk niet waar ik prijzen kan vinden op i-net

Verwijderd

Als je versterker 100 watt rms of minder per kanaal levert, dan zou ik voor die Strata 3 gaan.
Je weet dat we hier over actieve subs praten die niet door je hoofdversterker worden versterkt?

Bij stassen.nl :

Q200: f1860
Strata III: f1960

Sux6 met je keuze!

• Jag

Jag

Dat zal hij wel begrijpen, hij bedoelt waarschijnlijk dat je dan beter de Strata kan kopen omdat anders de stereo de Q200 niet nij zou kunnen houden.
Dit lijkt mij behoorlijk overbodig om je met dit soort dingen bezig te houden. Bovendien kan die versterker van de Q200 200 Watt leveren, hij hoeft het niet. En het gaat om een verschil van 3dB, als de subwoofers even gevoelig zijn, dat gaat echt nergens over. Alsjeblieft jongens, laat dat ellendige Watt gedoe toch eens achterwege, het gaat helemaal nergens over. Ooit wel eens een multimeter aan de speakeruitgang gehangen, zul je merken dat bij normale volumes de multimeter de spanning niet eens kan meten omdat de spanning zo ontzettend klein is. De watts praat is alleen voor verkopers, niet voor een serieuze audio.

Jag

• JT

JT

VETAK y0

Hmmmmm.....BIJNA helemaal waar, als je 300 watt speakers aan een 100 watt versterker hangt, dan gaat je versterker toch wel moeite krijgen op de hogere geluidsniveau's....maar wattage zegt idd LANG niet alles over spl's en nog meer

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Hoezo dan? Die "300" rating van de speaker betekent alleen maar dat de speaker 300 Watt maximaal kan hebben van de versterker, anders smelt de spoel of wordt de maximale excursie overschreden (dit kan je eigenlijk niet zo stellen, maar goed). Je hebt niet 300 Watt nodig ofzo, ook niet bijna. Grote speakers hebben geen grote versterkers nodig, da's een fabeltje.
En natuurlijk kan je beter een 200 Watt versterker nemen voor hoge spl's, maar het gaat om hele kleine verschillen (3 dB is gehoorsmatig echt niet veel, als je een keer op de +volume drukt van je ab, zit je al gauw 6 a 10 dB hoger).

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grote speakers hebben geen grote versterkers nodig, da's een fabeltje.
nou, nou, nou...
Dat vind ik wel een beetje heel erg eenzijdig gesteld...

Laat ik het zo stellen: Moeilijke speakers (meestal toch de grotere) hebben (veel!) stabielere versterkers nodig (tja, toch meestal de zwaardere).

• Jag

Jag

Voor speakers met grote impedantie schommelingen kun je idd beter een versterker nemen die een grote power supply heeft en transistoren die erop berekend zijn. Maar dit houdt niet in dat je een zware versterker nodig hebt in de zin van een versterker die veel vermogen levert, eerder één die echt zwaar is (groot power supply).
Je hebt idd gelijk dat grote speakers hier meer last van hebben, denk ik. Waarom weet ik niet.
Maar als mensen zeggen dat je een grote versterker nodig hebt voor grote speakers, dan bedoelen ze iets anders. Namelijk een versterker die veel vermogen levert om de speakers "goed aan te kunnen sturen". Dit is gebaseerd op een onderbuik gevoel dat bij grote speakers grote versterkers met grote prestaties horen. Maar de ratio vertelt dat niets minder waar is. Waarom je veel vermogen nodig hebt is zoiezo als dubieus, maar uiteraard wordt er weer gedoeld op dat het vermogen van de luidspreker en van de versterker (als m'n netwerken docent dit leest, sorry :)) dicht bij elkaar moet liggen. Dit gaat alleen maar op als je echt het maximale uit je systeem wilt halen, en met maximaal wordt gedoeld op spl's. Afgezien dat dat helemaal niet boeit bij HiFi (wie let er nou op sensitivity ratings bij aan aankoop van speakers afgezien ik dan?), gaat het om hele kleine verschillen. Maar nogmaals, het helemaal niet noodzakelijk om dit te doen!
En het is zelfs eerder andersom, ik zou eerder een grote versterker bij kleine speakers nemen als het gaat om spl's. Kleine speakers zijn namelijk in de regel minder efficient, dus hebben meer vermogen nodig om hetzelfde spl te halen.

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt idd gelijk dat grote speakers hier meer last van hebben, denk ik. Waarom weet ik niet.
omdat grote speakers meestal meerweg zijn, omdat er grotere (meestal moeilijkere) units inztitten.
Hoe "ingewikkelder" het ontwerp van ht wisselfilter hoe raarder de impendantiesprongen...

Een kleine speaker op een grote versterker heeft ook mijn voorkeur. Ik heb een keer een Rotel RA971 met die Q15 verkocht, en dat klonk wel als een huis... Die Q15 gebruikt zo'n versterker wel goed.

(even een steek onder de gordel: ik vond het mooier klinken dan de 604's van m'n ouders met de RA971 :o)

• Jag

Jag

[Steek terug]Hieruit blijkt wel dat smaak voor goede speakers niet erfelijk is :+[/Steek terug]

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[vrede]ach, ik heb zelf ook de 602 gekocht duss... (oh, ik had ze eerder)[/vrede?:)]

• Jag

Jag

[het was maar een grapje hoor]Was jij trouwens niet degene die de 602 beter vond dan de 604?[/het was maar een grapje hoor]

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, zwaar overtuigd zelfs. Zeker nu mijne "modified" zijn... Maar smaken verschillen (dat roepen wij volgens mij om het hardst hierzo).

Pagina: 1