Toon posts:

harddisk copy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de data van mijn harddisk met win xp naar een nieuwe overzetten. Ik wil niet alles opnieuw hoeven te installeren op m`n nieuwe disk. Is dit moegelijk? En zo ja, hoe kan ik dit doen?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 19:15

The_Duke

ho gek!

Norton Ghost.
ff je nieuwe HD in je pc zette en dan met Ghost een imgage van je oude schijf over zetten naar de nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb norton ghost niet. Is er geen gratis programma waarmee het ook kan?

Verwijderd

de nieuwe hd als slave erbij hangen en dan gewoon alle folders met toebehoren kopieeren naar de nieuwe hd, daarnaar alles eruit halen, de nieuwe hd op master zetten en booten maar!! :7

weet eigenlijk helemaal niet of het mogelijk is wat ik zeg, dus wacht ff af wat de mensen hieronder gaan zeggen ;) leer ik ook nog wat! :Y) maar zou het gaan dan denk ik dat je zo het snelst klaar bent!

Verwijderd

Topicstarter
copieren heb ik al geprobeerd. Dat lukt niet omdat sommige bestanden in gebruik zijn ofzo

Verwijderd

dit meen je niet hè...

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:36:
de nieuwe hd als slave erbij hangen en dan gewoon alle folders met toebehoren kopieeren naar de nieuwe hd, daarnaar alles eruit halen, de nieuwe hd op master zetten en booten maar!! :7

weet eigenlijk helemaal niet of het mogelijk is wat ik zeg, dus wacht ff af wat de mensen hieronder gaan zeggen ;) leer ik ook nog wat! :Y) maar zou het gaan dan denk ik dat je zo het snelst klaar bent!
Dit werkt dus niet! Bepaalde opstartbestanden moeten aan het begin van de schijf staan, en als je dat zomaar copieert dan werkt het dus niet.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

hier sluit ik me dus bij aan.... ;( |:( |:( |:(

gompies ogen beginnen te draaien van ongeloof... de TS kan ik nog wel inkomen maar daarna de sugestie om ze maar te koppelen en ff de copy en pasten....

voel nu toch echts iets omhoog komen... oh das me lunch.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je zou dit wel op kunnen lossen met de copy methode en daarna de windows installatie repair te draaien. Dan wordt de MBR weer hersteld, daar is ook een speciale tool voor in de resource kit.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Als je toevallig een Western Digital schijf hebt gekocht kan je van hun site een tooltje downlaaden die de hele schijf kopieerd. Op deze manier is je nieuwe schij gelijk je nieuwe boot schijf. Proggie is gratis :)

edit:
Je kan het natuurlijk altijd proberen ook al is het geen WD.
Linkje. Hierzo moet je natuurlijk wel de dos versie hebben :)

@jmullens
zeg dan niks. :Z

[ Voor 35% gewijzigd door Sosabowski op 12-02-2004 15:39 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:36:

Het is niet de bedoeling om onwaarheden, onzin, hersenspinsels, etc hier op GoT achter te laten. Daar heb je jouw eigen psychiatier voor. Duidelijk?

eenrobin: veel harddiskfabrikanten hebben diagnosetooltjes voor harddisks beschikbaar. Bijvoorbeeld Maxtor PowerMax, WD DataLifeGuard, etc.. Met sommige van deze (ik weet helaas niet welke) kun je ook harddisks clonen. Daarnaast kun je met het freeware tooltje xxcopy ook schijven klonen. Linkje staat in de FAQ van dit subforum onder "Een paar handige freeware tooltjes" B)
Pagina: 1