Ik heb een map met allemaal dbf files, ik veronderstel dat dit tabellen zijn, na wat opzoekwerk ben ik erop uit gekomen dat deze onder een mdf file moeten zitten. hoe krijg ik die nu onder mijn mdf om die tabellen uiteindelijk te openen? of kan het ook anders? ik heb ms sql-server2000 geinstalleerd.
Naar mijn weten zijn dbf bestanden een formaat wat uit een DBII (dee-bee-twee) database komt. Volgens mij kan ik mij herineren dat je ze met Excel kan openen (als platte tabel), en daarna kan je er uiteraard vrij mee spelen...
Tip: Maak een kopie van het origineel en ga daarmee lopen klooien. Gaat het niet goed dan heb je altijd nog een onbeschadigd origineel.
Grtz.
Tip: Maak een kopie van het origineel en ga daarmee lopen klooien. Gaat het niet goed dan heb je altijd nog een onbeschadigd origineel.
Grtz.
Verwijderd
Probeer het eens via ODBC.Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:26:
Ik heb een map met allemaal dbf files, ik veronderstel dat dit tabellen zijn, na wat opzoekwerk ben ik erop uit gekomen dat deze onder een mdf file moeten zitten. hoe krijg ik die nu onder mijn mdf om die tabellen uiteindelijk te openen? of kan het ook anders? ik heb ms sql-server2000 geinstalleerd.
En dan via e.o.a. SQL explorer ofzo die tabellen bekijken.
Of via MS Access tabellen koppelen ofzo.
Enterprise damager:
Tools, Data transformation services, import data
DBF heeft absoluut niets met MDF maken !
Volgens mij bevat een DBF file een tabel en vormen alle
files bij elkaar de database.
Tools, Data transformation services, import data
DBF heeft absoluut niets met MDF maken !
Volgens mij bevat een DBF file een tabel en vormen alle
files bij elkaar de database.
Eerst het probleem, dan de oplossing