[VBS/wsh] Muiscursor tijdelijk locken

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb een scriptje geschreven met WSH dat je toetsen kan zenden (WShell.SendKeys), en dit toegepast op een setup bestand, en dit werkt perfect, maar de gebruiker mag ijn mui alleen niet over het venster heel halen tijden dat het script bezig is met dropdown boxes. Dus ik wil de muis locken op 1 plek.

Ik weet dat het in een browser kan, en omdat je je toetsen ook kan bedienen hiermee denk ik dat dit ook geen probleem kan zijn, maar naar veel zoeken heb ik nog niks gevonden, alleen 1 script maar die had een installatescriptje nodig om te werken en deed niet alleendingen voor de muis.

Weet iemand de functies dat ik de muis kan locken?
( Of dat het uberhaupt bestaat :9 )

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• semicon
oj wat voor taal is dit?

Zit er opzich uit zoals ik bedoel hoor
maar lijkt wel c++ ofzo

Ik zocht eigenlijk vbs/wsh, dat je zo wscript.creatobject ofzo moet aanmaken en je kan dan gewoon een x en y zetten

[ Voor 40% gewijzigd door semicon op 12-02-2004 13:34 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

semicon schreef op 12 februari 2004 @ 13:26:
oj wat voor taal is dit?

Zit er opzich uit zoals ik bedoel hoor
maar lijkt wel c++ ofzo
Het is C, maar was hoofdzakelijk bedoeld als: dit zijn de faciliteiten op het laagste niveau om de muis tot een beperkt gebied te dwingen. Je kunt dus alleen de muis dwingen binnen 1 rectangle te blijven, en dus niet zoals jij vraagt op de 4 die het gebied om 1 rectangle vormen.

En als Win32 het op het laagste niveau al niet kan kan een class framework eromheen het ook niet :)

=[edit]=

Had je vraag trouwens niet helemaal goed gelezen, je kunt met een rectangle van 1 bij 1 pixels wel het door jou gevraagde effect bereiken.

Maar je kunt vanuit VBS toch gewoon Win32 calls doen?

[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 12-02-2004 13:41 ]

Professionele website nodig?

• semicon
Maar je kunt vanuit VBS toch gewoon Win32 calls doen?
Ik kan nog niet zo veel met vbs :p ben maar een n00b

Anyway, als ik de muis in een hoek link of rechtsboven gedurende een bepaalde tijd kan zetten is het al opgelost, de muis mag gewoon niet over een dorpdown komen..

Is het nu makkelijker? }) :9