Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GPRS in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 11:35
Ik heb een Telfort ondernemers abbonemt, waarmee ik regelmatig GPRS. Nu kom ik zo nu en dan in het buitenland (België, Duitsland, Frankrijk, Polen) en zou daar graag ook willen GPRS'en, maar dat lukt maar niet :-(
Heb al op Google en op de site van Telfort en de Pocket-PC club gezocht, maar daar staat dat het met de standaardinstellingen zou moeten werken (hoogstens je inbelnummer veranderen naar *31*99#). Dat heb ik geprobeerd (op verschillende plaatsen, met alle providers) maar kreeg elke keer de melding "unknown appication" van mijn Nokia 6310i...

Iemand ideëen?

Verwijderd

Volgens mij moeten je standaardinstellingen gewoon werken.
*31*99# gaat sowieso niet lukken, +31 en het restje waag ik ook te betwijfelen omdat 99 niet echt een inbelnummer is maar meer een opdracht aan je telefoon om het GPRS access point te benaderen ipv een nummer te bellen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb zelf ook regelmatig problemen met GPRS in het buitenland. Na mijn eerste slechte ervaring dacht ik dat het een configuratie probleem was en ben even richting de grens gereden om een Duitse provider te kiezen, en opeens werkte het wel (dus het was geen configuratie probleem). Afgelopen week echter op mijn wintersport in Oostenrijk werkte het bij geen enkele provider.

Mijn verklaring: niet iedere zendmast is voor GPRS aangepast.
Kan dat kloppen of praat ik dan poep?

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 12-02-2004 13:09 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Klaus_1250
Maasluip schreef op 12 februari 2004 @ 13:08:
Dat was ook mijn idee, maar dat vind ik vreemd omdat ik dat probleem in Nederland nergens heb...

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

Dark Angel

Corvette LS Power

Wij gebruiken binnen ons bedrijf GPRS via KNP.
Ik heb even in onze logs gekeken hoe wij het instellen voor het buitenland (Wij hebben ook problemen gehad met GPRS in het buitenland)

Dit moet je maar eens proberen

Communicatie wordt dan gelegd via laptop naar een mobiele telefoon met GPRS abonnement. Op de laptop wordt voor de modemverbinding die naar de mobiele telefoon verwijst het volgende ingesteld:
- voor telefoonnummer: *99***1#
- onder advanced tabblad van modem voor initialisatieopties: at+cgdcont=1,"IP","internet";+cgqmin=1

Voor de inbelverbinding met GPRS wordt niks ingevuld voor de username en password.

Zonder deze string hadden wij geen gprs in het buitenland.
(at+cgdcont=1,"IP","internet";+cgqmin=1 )

Als je nog problemen hebt moet je even zoeken op de KPN website voor een GPRS installatie handleiding. Daar hebben wij ook onze instellingen gevonden.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:02:
Volgens mij moeten je standaardinstellingen gewoon werken.
*31*99# gaat sowieso niet lukken, +31 en het restje waag ik ook te betwijfelen omdat 99 niet echt een inbelnummer is maar meer een opdracht aan je telefoon om het GPRS access point te benaderen ipv een nummer te bellen.
??? maar dat staat toch echt op de site van Telfort en de PocketPC club. Heb je wel GPRS??? Normaal moet je *99# toetsen voor GPRS, dus *31*99# is ergens wel logisch. +31*99# werkt inderdaad niet, heb ik ook geprobeerd...

Verwijderd

Maasluip schreef op 12 februari 2004 @ 13:08:
Ik heb zelf ook regelmatig problemen met GPRS in het buitenland. Na mijn eerste slechte ervaring dacht ik dat het een configuratie probleem was en ben even richting de grens gereden om een Duitse provider te kiezen, en opeens werkte het wel (dus het was geen configuratie probleem). Afgelopen week echter op mijn wintersport in Oostenrijk werkte het bij geen enkele provider.

Dat klopt wel ja. Niet ieder land is "GPRS Roaming". Zo'n lijst met landen is vast wel op te vragen bij de provider.
Ikzelf heb in zowel Duitsland, Frankrijk, Engeland en Belgie geen problemen ondervonden.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op de Telfort website staat:

- Vraag
Hoe kan ik GPRS-en in het buitenland?

- Antwoord
GPRS in het buitenland werkt op dezelfde manier als in Nederland.
U dient in het buitenland handmatig een van de beschikbare netwerken te selecteren.

Kijk in het GPRS overzicht in welke landen u, met welk netwerk u kunt GPRS-en:
http://www.telfort.nl/app/roaming/abonnement.php?ingang=3

• Klaus_1250
Roko schreef op 12 februari 2004 @ 13:19:
Op de Telfort website staat:

- Vraag
Hoe kan ik GPRS-en in het buitenland?

- Antwoord
GPRS in het buitenland werkt op dezelfde manier als in Nederland.
U dient in het buitenland handmatig een van de beschikbare netwerken te selecteren.

Kijk in het GPRS overzicht in welke landen u, met welk netwerk u kunt GPRS-en:
http://www.telfort.nl/app/roaming/abonnement.php?ingang=3
Inderdaad, maar dat werkte dus niet :-(

• Klaus_1250
Dark Angel schreef op 12 februari 2004 @ 13:12:
Wij gebruiken binnen ons bedrijf GPRS via KNP.
Ik heb even in onze logs gekeken hoe wij het instellen voor het buitenland (Wij hebben ook problemen gehad met GPRS in het buitenland)

Dit moet je maar eens proberen

Communicatie wordt dan gelegd via laptop naar een mobiele telefoon met GPRS abonnement. Op de laptop wordt voor de modemverbinding die naar de mobiele telefoon verwijst het volgende ingesteld:
- voor telefoonnummer: *99***1#
- onder advanced tabblad van modem voor initialisatieopties: at+cgdcont=1,"IP","internet";+cgqmin=1

Voor de inbelverbinding met GPRS wordt niks ingevuld voor de username en password.

Zonder deze string hadden wij geen gprs in het buitenland.
(at+cgdcont=1,"IP","internet";+cgqmin=1 )

Als je nog problemen hebt moet je even zoeken op de KPN website voor een GPRS installatie handleiding. Daar hebben wij ook onze instellingen gevonden.
Dat laatste stukje, ;+cgqmin=1 heb ik niet, zou dat het kunnen zijn???

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op 12 februari 2004 @ 13:12:
[...]

??? maar dat staat toch echt op de site van Telfort en de PocketPC club. Heb je wel GPRS??? Normaal moet je *99# toetsen voor GPRS, dus *31*99# is ergens wel logisch. +31*99# werkt inderdaad niet, heb ik ook geprobeerd...
*31 en #31 geven geen landcode maar een netwerkdienstcode door (vergelijk maar met *21 voor doorschakelen en #31# om je nummer niet mee te zenden).

De AT-codes van Dark Angel om gprs (opnieuw) te initialiseren klinken wel goed, die gebruik ik zelf in iets aangepaste vorm ook. Voor dialup via mijn pc zijn ze niet altijd nodig (heb ook Telfort) maar via mijn Palm wel. Let op dat je bij deze string wel *99***1# gebruikt en niet de verkorte versie (de 1 is dezelfde 1 als die je gespecificeerd hebt met het commando cgdcont)

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

Dark Angel

Corvette LS Power

Klaus_1250 schreef op 12 februari 2004 @ 13:25:
[...]

Dat laatste stukje, ;+cgqmin=1 heb ik niet, zou dat het kunnen zijn???
Voor ons was het het ontbrekende stukje want in nl werkte alles goed .
en Al onze mensen die naar het buitenland gaan hebben dat probleem gehad en was door de string opgelost.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Pagina: 1