[Cooling NEW] Heineken beertender

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Wat is het?
Het stond vanmorgen in de volkskrant. In samenwerking met Krups heeft Heineken een apparaat bedacht waar een 4 liter vaatje ingaat en waar je dan 3-6 weken thuis bier uit kunt tappen.
Afbeeldingslocatie: http://www.krups.nl/img/int/pix_vide.gif
Wat mij aansprak is dat het apparaatje het vaatje op 5 graden houdt. Nu is bier koelen anders dan een hete CPU koelen maar ik ben benieuwd wat de ze gebruikt hebben. De vraag is of het bruikbaar is en of het haalbaar is om met wat modificaties (uitaard) om stil en redelijk te koelen.
Helaas is het een flashsite en dat hebben we hier niet op mijn werk :(.
Wie zo ff willen kijken op: http://www.beertender.nl/...rtender/pages/noFlash.asp en mij/ons er meer over willen vertellen.
Wat gebruiken ze om te koelen wat zijn de specs ;) , ik ben benieuwd
Gelieve serieze ideeen/opmerkingen of we met ding een CPU kunnen koelen (met wat aanpassingen) voordat er een slot op komt of een move naar de huiskamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.beertender.ch/_images/_dl/Beertender_system.jpg
wat specs (Duits):
Isolationsklasse II
Kühlklasse N
Gehäusematerial Thermoplastischer Kunststoff
Abmessungen (B x H x T) (mm) 270 x 400 x 450
Gewicht 7 kg
Kabellänge 1,4 m
Bierbehälter BeerTender Keg
Schaltkasten vorn
Betriebsbedingungen bei 80% rel. Luftfeuchte
min. 12°C ÷ max. 30°C
Sicherheitsvorrichtungen Rückschlagventil Luftleitung
Druckwächter Luftleitung
Wärmeschutz der Luftpumpe

link: http://www.beertender.ch/

[ Voor 38% gewijzigd door Spice op 12-02-2004 13:15 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Een peltier en dan de warme kant koelen :?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Bavaria heeft dit ook en schijnt het dit jaar in de zomer groot te gaan promoten (volgens een stukje in de krant van een paar maanden geleden).
Vorig jaar schijnen er al exemplaren verkocht te zijn in de omgeving van de brouwerij (Lieshout).

Lijkt me ideaal en lekker ;)

De versie van Bavaria moest je gewoon in de koelkast zetten en door de constructie van de tap bleef het bier netjes koel voor een bepaalde tijd.
Het was dus meteen een draagbare tap.

zie http://www.bavaria.nl/ voor de fotos bij bavaria is het trouwens 10 liter helaas heb je er voor je computer nix aan, maar ja het blijft wel lekker :9

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 12:53 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

4 liter bier koud houden wat in een goed geisoleerde ruimte zit kost nauwelijks energie. Daar kan je echt geen cpu mee koelen...

Wat ik interresanter vind is of dat dink een lekker biertje tapt voor een redelijke prijs...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Ik zit meer te denken aan slopen/verbouwen tot een gekoeld reservoir voor de watercooling.

Te zien aan het plaatje hieronder koelt deze tap, net als een echte tap, het bier terwijl het uit het vat naar de tap-kop loopt (in de leiding dus). Zo te zien zit dat koeldeel er aan de achterkant op gemonteerd, en kan er misschien wel vanaf.

Als bovenstaande = waar, kan het mogelijk gebruikt worden om de leiding van een waterkoeling te koelen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 13:08 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
ik weet niet precies hoe ze het koelen, ik weet wel dat de verwachte prijs van de tap tussen de 3 a 400 euro zal liggen (zwitserland is het al verkrijgbaar geloof ik)
een foto van het vaatje kan ik je wel leveren, de rest niet

• Spice

Spice

Topicstarter
plaatje graag -> gevonden, ding gaat 250 euro kosten volgens de volkskrant.

Afbeeldingslocatie: http://www.schmid-co.ch/apparate/icons/beertender01.jpg

Was ist BeerTender®?

BeerTender® ist weltweit das erste Bier-Zapfsystem für Zuhause, aus welchem konstant kühles Bier gezapft werden kann. Das umweltfreundliche, wiederverwendbare 4-Liter Heineken-Bierfässchen, Keg genannt, wird von oben in das Bier-Zapfgerät eingesetzt. Einfach in der Bedienung, geringer Stromverbrauch. Ideal die Kühlung 5º C+/-1º C für den prickelnden Genuss. Das Bierist 6 Monate haltpar. 21 Tage gibt Heineken Frische-Garantie wenn angezapft. Saeco gibt 2 Jahre Garantie auf das BeerTender-Zapfgerät. Das Heineken Bier ist im Lebensmittel- und Getränkehandel erhältlich.

[ Voor 109% gewijzigd door Spice op 12-02-2004 13:01 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Mr. V. schreef op 12 februari 2004 @ 13:02:
LOL

"Heineken" en "bier" in dezelfde zin, zonder "is geen" ertussen :D :D :D
Dit is DOC niet HK.. dus als je nou niets hebt te melden doe het dan niet hier...

Maar volgens mij is dit systeem vergelijkbaar met het waterkoelingssysteem. Dus zo'n watertapsysteem.

Daar zat een pelt in maar die was geloof ik 60watt ofzo, dus niet voldoende voor een cpu te koelen. Maar als het systeem lijkt op een echte biertap, dan zou het wel mogelijk zijn om dit in je systeem te hangen. Alleen is het natuurlijk een huistap wat inhoud dat de koeling ook niet super is.

Veel meer heb je aan een grotere biertap, die hebben vaak een betere koeling waar je veel meer aan hebt. En ik vind 300 euro ook wel erg veel

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ik zag het artikel ook vanochtend. Leuk idee, maar wel duur, zeker voor waterkoeling.
Zoals kaasie al suggereerde, zal het koelvermogen waarschijnlijk onvoldoende zijn voor een pc. Dat neemt niet weg dat het sowieso leuk is om een tap in je pc te hebben :).

Misschien, als ze het met een peltier koelen, (wat waarschijnlijk is, als je kijkt naar het te koelen volume. Bovendien wil je een stille tap), kun je deze vervangen door een zwaarder exemplaar. Of meer identieke peltiers, als de warmteafvoer niet voldoende is voor één grote peltier.Omdat het bier in een zak zit, kan je deze gewoon in je reservoir hangen. Dan kan je én biertappen én waterkoelen :9

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Wat je moet weten is hoeveel vermogen het ding heeft, het koelend vermogen. Aangezien een proc al snel een Wattje of 75 produceerd, moet dat ding dat dus af kunnen voeren.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

is al heel vaak lang gekomen
[search=koelbox peltier]
[search=koelbox WC]

Verwijderd

offtopic:
Knip.

Maar ontopic, even wachten hoeveel vermogen dit ding heeft. Want het kan wèl werken als je bedenkt dat in een kort stuk leiding het stomend bier al wordt afgekoelt van kamertemperatuur naar 5 graden.

[ Voor 74% gewijzigd door Twynn op 12-02-2004 15:13 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
Dan heb je het niet begrepen. Het is de bedoeling dat je een al gekoeld vat uit de koelkast in de "beertender" zet. Het apparaat hoeft dus alleen koel te houden. Dat is dus alleen de warmte die binnen komt via de isolatie wand. Dat zal bij lange na geen 75 W zijn. Waarschijnlijk ongeschikt dus als PC koeler.

Verwijderd

juist dat denk ik dus ook, verder lijkt deze verwoording niets anders dan dat we terugvinden in de standaard coolboxen die je bijvoorbeeld op de sigarettenaansteker van je auto kan pluggen. Koel houden, verder niet bijzonders

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Gezien het formaat zal er zowiezo geen zwaar koelsysteem in kunnen zitten, er moet tenslotte ook nog bier in ;) .

99,9% kans dat er gewoon een TEC inzit en wellicht nog wel een fannetje voor op de heatsink aan de hot-side van de TEC, al denk dat zelfs dat er niet bij zit.

Mijn oom heeft zo'n ding, maar dan in een wat lelijkere behuizing, al een paar maanden staan. Hij is een van de 'béta-testers' van het apparaat ;) (op zich wel humor, hele logs bijhouden hoeveel bier af dat je nou wel niet drinkt). Ik heb het nog niet eerder bekeken hoe het nou precies in elkaar zit, ik was tevreden toen er koud bier uit kwam :p . Maar als ik er nog een keer kom (geen idee wanneer, tis meer als een uur rijden naar hem toe), zal ik eens kijken of er wat te zien valt aan het ding.

[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 12-02-2004 14:51 ]

• Spice

Spice

Topicstarter
Maar als ik er nog een keer kom (geen idee wanneer, tis meer als een uur rijden naar hem toe), zal ik eens kijken of er wat te zien valt aan het ding.
Schroevendraaier meenemen :).

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:04

McFizban

Hackito ergo sum.

Stroomverbruik is 70 Watt. Zelf als je koeling 100% efficient is en er geen pomp in zit, is dit niet genoeg om je proc. te koelen.

[ Voor 22% gewijzigd door McFizban op 12-02-2004 15:02 . Reden: url toegevoegd ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk inderdaad ook dat dit niet voldoende is om je computer koel te houden.. het stroomverbruik is maar 70 watt.. als ik ga kijken wat mijn waterkoeling het water in douwt dan is dat wel wat meer als die 70 watt dus zal hij het nooit kunnen koelen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
check dit
[rml][ Waterchiller]Bierkoelertje getest.[/rml]
hier is iets vergelijkbaars getest, met suc6 dus :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
dit is nou iets wat dom zou zijn om te kopen voor waterkoeling.. Of zie ik dat nou zo verkeerd? Gebruik iets wat niet zo functioneel is als dit... Koelkast ofzo.. wie heeft dat nou nodig.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

Jah voor dit geld kun je betereen top waterkoeling systeem dan in elkaar bouwen :9 . Hij heeft toch te weinig vermogen hiervoor!
Als de Beertender niet zo duur was geweest had ik hem echt wel gehaald, weet je hoe vet dat ding is ;)

offtopic:
Heineken Beertender is om bier uit te tappen, en niet voor waterkoeling etc.

• Exigence
  • Laatst online: 13:52

Exigence

dnkroz

El Snorro schreef op 12 februari 2004 @ 15:37:
check dit
Dat is een professionele (lees: zeer zware) bierkoeler. Die volgens hetzelfde systeem als PC werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 12-02-2004 15:49 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

El Snorro schreef op 12 februari 2004 @ 15:37:
check dit
Dit is een heel ander soort bierkoeler.. deze werkt met phase change.. is heel wat anders als dat andere dingetje wat het koelt met een peltier... Tevens is het te duur om uit te proberen... Dan koop ik wel een tweedehands vriezer bij de kringloopwinkel ofzo.. (nog steeds zoekend daarnaar eigenlijk :) )

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ons bedrijf heeft al een paar maanden een hele kudde van die apparaatjes op voorraad staan, we leveren namelijk vervangende exemplaren voor uitvallers. Afgezien van het feit dat we twee chauffeurs stomdronken hebben aangetroffen bij de demonstratie in het magazijn is er niet veel bijzonders over te melden:
de koeling is dusdanig goed dat je de fustjes eerst in de vriezer moet mikken, en ze dan een bepaald aantal uren koel houdt in de beertender. het gata wel om meerdere dagen koel houden mar veel meer dan een goeie isolatie van het bieropslagcompartiment is het eigenlijk niet. De pomp vreet meer stroom dan de koeler als ik de technische uitleg goed begrepen heb (ik zat te pitten: hou niet van bier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
maja denk es na.. 10 Liter is veel.

Maar 250 euro ? Daar kan je toch wel een decent peltier met voeding voor kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik voel een IA aankomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

418O2 schreef op 13 februari 2004 @ 09:16:
maja denk es na.. 10 Liter is veel.

Maar 250 euro ? Daar kan je toch wel een decent peltier met voeding voor kopen ?
Voor 250 koop je al bijna een echte waterchiller
en die kan je proc wel koud krijgen

Die bier koeler doet er 8 uur over om 4 liter bier van 20 naar 6 graden te krijgen
die is dus veel te klein voor een pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13:52

Exigence

dnkroz

Fout :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar welke leipo wil er nou van een biertap een cpu cooler maken das toch hardstikke zonde van die tap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 18:03:
Sorry hoor maar welke leipo wil er nou van een biertap een cpu cooler maken das toch hardstikke zonde van die tap :+
precies.. zijn we nou helemaal gek geworden.. dan maar een iets warmere pc hoor ;)

Maar pelt koelen is best leuk, maar daar heb je een zeer redelijke pelt voor nodig en niet een van 70watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Sinds vandaag dat ding in huis me pa heeft em gekocht nog niet getest hoe die koelt maar dat zal morgen denk ik wel komen.
Hij was 250 euries

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Schapie schreef op 05 maart 2004 @ 20:28:
Sinds vandaag dat ding in huis me pa heeft em gekocht nog niet getest hoe die koelt maar dat zal morgen denk ik wel komen.
Hij was 250 euries
Je bier vast prima.. Tis vorige week al wel duidelijk geworden dat dit nooit goed geschikt zal zijn voor het koelen van een PC, en hoe goed het je bier koelt heeft weinig met dit forum te maken.
Dit topic heeft zijn nut dus wel verloren en daarom doe ik 'm dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.