Ik zit even met een probleempje.
Ik heb de volgende tabel:
Nu kan een regel bestaan uit meerdere subregels.
Maar door mijn systeem kan ik niet bij een subregel aangeven wat de parentregel is (vraag niet waarom, het is nu eenmaal zo en daar zijn redenen voor). Dus koos ik ervoor om een veld txtSubregels te gebruiken en alleen in te vullen bij een hoofdregel.
De tabel 'tblRegels' heeft de volgende inhoud:
Nu wil ik van een bepaalde hoofdregel alle subregels weten en dit moet in 1 query.
Dus ik dacht:
Maar dan krijg ik dus alleen subregel met lngRegelID 1 terug.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik alle 4 de subregels als resultaat krijg?!
Ik heb de volgende tabel:
PHP:
1
2
3
4
5
| tblRegels lngRegelID txtSubregels txtRegelOmschrijving |
Nu kan een regel bestaan uit meerdere subregels.
Maar door mijn systeem kan ik niet bij een subregel aangeven wat de parentregel is (vraag niet waarom, het is nu eenmaal zo en daar zijn redenen voor). Dus koos ik ervoor om een veld txtSubregels te gebruiken en alleen in te vullen bij een hoofdregel.
De tabel 'tblRegels' heeft de volgende inhoud:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| -----------+--------------+--------------------------- lngRegelID | txtSubregels | txtRegelOmschrijving -----------+--------------+--------------------------- 1 | NULL | subregel 1 2 | NULL | subregel 2 3 | NULL | subregel 3 4 | NULL | subregel 4 5 | 1,2,3,4 | hoofdregel 1 -----------+--------------+--------------------------- |
Nu wil ik van een bepaalde hoofdregel alle subregels weten en dit moet in 1 query.
Dus ik dacht:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $query = " SELECT rSubs.* FROM tblRegels rSubs, tblRegels rHoofd WHERE (rSubs.lngRegelID IN (rHoofd.txtSubregels)) AND (rHoofd.lngRegelID = 5)"; |
Maar dan krijg ik dus alleen subregel met lngRegelID 1 terug.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik alle 4 de subregels als resultaat krijg?!