Nog een paar dingen
code:
1
2
3
| <f:table xmlns:f="http://www.rikkertkoppes.com">
<f:type>eikenhouten keukentafel</f:type>
</f:table> |
Je zou het XMLNS attribuut beter op het root element kunnen zetten, zo heeft het voorbeeld weinig nut (dit had ik eerder gezegd, maar ik ga het nu iets meer toelichten hoop ik). Aangezien je nu net zo goed dit in het document had kunnen zetten, wat (1) korter is en (2) duidelijker om te begrijpen:
code:
1
2
3
| <table xmlns="http://www.rikkertkoppes.com">
<type>eikenhouten keukentafel<type>
<table> |
gebruik <div> alleen als je echt geen ander element weet te vinden
Voeg toe: "maar ga hier niet te ver in" (doe ik zelf heel vaak, maar vanuit semantisch oogpunt klopt er niks van).
vermijdt <i> en <b>, dergelijks elementen leggen ook iets van opmaak vast, gebruik liever <em> en <strong>
Meer toelichten. <i> != <em> en <b> != <strong>. <i> zou bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden voor bootnamen e.d. heb ik me ooit laten vertellen en nog veel meer dingen. Als je wil kan ik wel wat oude posts opzoeken hierover.
gebruik headers in de juiste volgorde
Voorbeeldje erachter zou handig zijn.
Dat voorbeeld eronder leent zich trouwens meer voor een DL dan een TABLE en daarnaast ziet het er nogal raar uit aangezien je de ene keer <element>... </element> de andere keer <element> en af en toe <element /> gebruikt...
Misschien is het handig om bij het CSS gedeelte ook iets _aan_ te raden, zoals bijvoorbeeld het alleen gebruiken van externe style sheets en het vermijden van het STYLE attribuut.
de laatste 2 selectors zijn wel een onderdeel van de CSS 2.0 specificatie (uit 1998), alleen worden deze nog niet door MSIE ondersteund, dus zijn ze praktisch onbruikbaar.
Vooral de child selector wordt erg vaak voor hacks gebruikt, wellicht handig om toe te voegen?
De dingen tussen de {} heten declaraties die weer bestaan uit eigenschappen en waarden (vrij vertaald).
Ik kan me herinneren dat IE
http://www.w3.org/TR/CSS2/selector.html#first-letter ondersteund (in quirks mode weet ik niet zeker).
"CSS media selectors" -> niet ondersteund door MacIE. Het lijkt me beter om mensen aan te raden het MEDIA attribuut te gebruiken op het LINK element.
"* {font-family: arial}" -> generieke font-family opgeven -> sans-serif. Dit komt meerdere keren voor!
" color: darkblue; " -> ook achtergrondkleur opgeven -> background:transparent; ! En andersom uiteraard -> color:inherit;
Ga aub niet '-moz-box-sizing' promoten! Ten eerste is het W3C box model beter, ten tweede is dat geen W3C property, maar een Mozilla property die eruit geknikkerd wordt zodra er geen toekomst meer voor is (of de property is uit de drafts, of de property is standaard en -moz- ervoor is niet nodig).
(Merk trouwens op dat Opera wel de W3C property ondersteund zonder prefix)
Het is een veel betere manier om IE6 in quirks mode te zetten en dan d.m.v. een child-selector de width en height voor andere browsers goed te zetten.
het wordt dus gescheiden van andere elementen door line breaks
?! Ik hoop dat je bedoelde 'margin' op te schrijven. Laten we niet terugkeren naar het <br> tijdperk.
'display:run-in;' en display:compact;' worden ook niet ondersteund door Mozilla. Lijkt me een beetje raar om maar gewoon overal MSIE neer te knallen (het is misschien ook handig om onderscheid te maken tussen WinIE en MacIE).
Let bij MSIE op met welk boxmodel gewerkt wordt. Pas het boxmodel van Mozilla hierop aan.
Zoals eerder gezegd, dat is niet echt forward-compatible. Een beetje domme uitspraak imo.
Let op dat niet alle pseudoclasses te gebruiken zijn (E:hover werkt niet op andere elementen dan <a> in MSIE) hier zijn fixes voor
Deze zin loopt niet lekker.
MSIE neemt al snel genoegen met gebrekkige code, maar andere browsers hoeven dit niet per definitie te doen
->Test daarom in een andere browser, die je code sowieso op een 'standard-compliant' manier behandelen, waardoor het makkelijker wordt cross-browser te werken.
Er zijn waarschijnlijk nog wel wat dingen, maar ik heb niet alle tijd