Toon posts:

een non boot linux

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt winlinux die da doet maar die werkt niet onder win xp
nou wil ik op school met mijn usb hd werken op zo'n manier dat ik helemaal niks met het binnenste van de schoolcomp te maken heb :? ik kan niet booten omdat ik de bios niet aan kan passen help!! 8)7

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit zal denk ik niet gaan. De systeembeheerder zal wel een ww in het bios gezet hebben. Dat betekent juist dat je er niet in mag. Je kunt het eens proberen met Knoppix, maar ik betwijfel eigenlijk of de boot order wel juist staat..

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 11:56:
Je hebt winlinux die da doet maar die werkt niet onder win xp
nou wil ik op school met mijn usb hd werken op zo'n manier dat ik helemaal niks met het binnenste van de schoolcomp te maken heb :? ik kan niet booten omdat ik de bios niet aan kan passen help!! 8)7
Linux heeft toch echt een processor nodig, en die zit toch binnenin je schoolcomp ;)

Wat wil je doen? dat jij op school komt, je usb-hd erin steekt en daarvanaf linux draait?

Waarom denk je dat jouw systeembeheerders jou niet in het bios laten komen :?

Als jij van usb-hd boot ben jij in staat de harde schijf te formateren, je bios te wissen, enz enz. Is niet de bedoeling dus.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Behalve dat ik er niet veel van snap, denk ik ook dat dit niet de bedoeling is van systeembeheer op jouw school. 'Je hebt winlinux die da doet' Wat is winlinux? Die wat doet? Werken zonder dat je met het binnenste van de computer te maken hebt lijkt me raar, ik ken geen linux-distributies die de CPU niet nodig hebben geloof ik. Verder verwachten we dat je eerst het een en ander zelf probeert, bijvoorbeeld eens naar knoppix kijken, wat we hier allemaal verwachten kun je lezen in NOS policy - updated 01/04/03 , succes!

Dit topic is gesloten.