[FreeBSD] is ISDN overal hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik weet niet precies of ik het nou hier of in NOS moet moet plaatsen, maar ik probeer het hier wel gewoon en anders wordt het vast wel verplaatst door een modje..
Ik heb binnen FreeBSD met wat perl en php spul een pakketje gebouwd dat het isdntrace commando gebruikt om daar inkomende telefoontjes mee te loggen M'n pc is nu dus een soort van dure nummermelder.. gelukkig doetie nog meer dan alleen dat :)

Maar draait zoiets nou bijvoorbeeld ook in timboektoe? Aangezien ze overal ter wereld op een iets andere manier van ISDN gebruik maken zouden de berichten die ISDNTRACE naar buiten spuugt misschien anders kunnen zijn in een ander werelddeel dan hier in nederland, waardoor mijn perl scrippie dus niet helemaal goed meer zou werken...

Is dit het geval? of ligt het verschil meer op een lager niveau en heeft isdntrace hier absoluut geen hinder van?

• xzenor

xzenor

Topicstarter
kan niemand me dit dan vertellen?
Ik had toch wel verwacht dat die kennis hier zou zitten eigenlijk.......

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
de CLIP is zelfs in Duitsland anders dan in Nederland, dus Timboektoe zal weer wel anders zijn. Volgens mij is het land-afhankelijk. Wat wil je er mee bereiken ?

• xzenor

xzenor

Topicstarter
pkouwer schreef op 18 februari 2004 @ 21:49:
Wat wil je er mee bereiken ?
Inkomende telefoontjes loggen..

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07

ralpje

Deugpopje

Het is een afhankelijk van het soort land inderdaad, in Duitsland bijvoorbeeld wordt een heel ander ISDN protocol gebruikt dan in Nederland. Dit heeft overigens niets te maken met de nummermelding op analoge lijnen, hoewel die ook verschillend is.
Het ISDN protocol in Nederland is Euro-DSS, van andere landen weet ik het niet uit het blote hoofd, maar dat is vast op internet wel te vinden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Ja dat het ISDN protocol anders is dat weet ik..
Maar ik vraag me dus af of isdntrace daar dan ook hele andere output door gaat geven.
Het kan natuurlijk ook dat isdntrace op een veel hoger niveau zit en daardoor overal dezelfde output geeft

[ Voor 29% gewijzigd door xzenor op 19-02-2004 16:10 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

qless

...vraag maar...

Grootste verschil zit tussen Europa en de VS, In europa is ISDN 2 x 64K, in de VS 2x 56K. Tussen bijv. Duitsland en NL zitten wel verschillen, maar die kun je met een driver instellingen recht trekken. (BE en NL zijn wel weer 100% gelijk)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1