Uitgaande mail werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Fugitive|IA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07-2005

Fugitive|IA

Uhmmm ff denken

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een netwerkje met 2 PC's. Met PC1 als server en PC2 als client.

De internet verbinding gaat via PC1. Daar werkt alles goed, ik kan daar e-mail ontvangen en versturen. Tevens draait daar Winroute Lite om de Internet verbinding te delen met PC2.

Op PC2 kan ik wel e-mail ontvangen en ook kleine TEXT only mailtjes versturen. Maar als ik een mail reply, forward of er een attachment aan hang dan kan ik het vergeten.

Instellingen en Configuratie op beide pc's:
PC1: MS ME, Norton Antivirus, Winroute Lite, Outlook Xpress 6
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0

PC2: MS XP Home, Norton antivirus, Outlook Xpress 6
IP: Wordt door Winroute toegekend. (DHCP)

instellingen van de provider:
POP3 = pop.kabelfoon.nl
SMTP = smtp.kabelfoon.nl

Ik heb een ping uitgevoerd en een telnet sessie opgestart van af de beide pc's. Naar smtp en pop. Hier waren geen problemen. Ik kan wel gewoon serven op beide PC's. PC's zien elkaar ook gewoon in het netwerk.

Het lijkt er op dat er op een of andere manier uitgaand verkeer geblokkeerd wordt.
Heb op de PC2 firewall van XP uitgezet maar het mag allemaal niet helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2004 14:22 . Reden: je maakte wat typefouten ;) ]

Gigabyte 7IXE, AMD K7 700, 512Mb, GeForce MX 200 64Mb, 40X Plextor SCSI CD-ROM, 4X4X20 Plextor Burner, 5X Creative DVD Encore, Iomega Zip 100Mb, Guillemot Fortisimo, Edimax 10/100Mbit NIC, SCSI Controller, 19" IIlyama 901HT

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
Ik heb wel is problemen gehad met de timeouts die norton antivirus veroorzaakt bij het scannen van uitgaande mail. Probeer het eens als norton niet aan staat.

Verwijderd

Ik kom me herinneren dat het aan de mtu size kon liggen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je protect from timeouts hebt aangevinkt in NAV?

offtopic:
Er zit een S in M$, ik heb je post dus wat aangepast zodat we tenminste weten over welk OS je het hebt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fugitive|IA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07-2005

Fugitive|IA

Uhmmm ff denken

Topicstarter
Waar kan ik de MTU size aanpassen. Is daar eventueel ook een tooltje voor.

Gigabyte 7IXE, AMD K7 700, 512Mb, GeForce MX 200 64Mb, 40X Plextor SCSI CD-ROM, 4X4X20 Plextor Burner, 5X Creative DVD Encore, Iomega Zip 100Mb, Guillemot Fortisimo, Edimax 10/100Mbit NIC, SCSI Controller, 19" IIlyama 901HT

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=mtu size] :?
Bijv. HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\ Tcpip\Parameters

Reageer ook even op F_J_K in "Uitgaande mail werkt niet" :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1