[W2K] Geen muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 03:54
Hallo Tweakers,

Ik ben gisteren overgestapt op een nieuwe computer. Ik heb mijn 3 harde schijven hierbij gewoon overgezet. Op de eerste schijf staat als eerste partitie een NTFS-partitie (C:) met daarop Windows 2000 geïnstalleerd.

Na de eerst overwinning van het kunnen opstarten van de nieuwe hardware (moederbord, processor en geheugen) kwam de domper van Windows2000:
- videomode lage resolutie;
- een stapel foutmeldingen;
- geen muis en geen toetsenbord om over te gaan tot controle.

Ik kan via mijn dual boot wel Windows98 opstarten met een werkende muis. Windows98 staat op de tweede schijf als partitie D:. Maar Windows98 gebruik ik nauwelijks meer.

Indien ik via een bootdiskette DOS opstart dan heb ik de muis en het toetsenbord tot mijn beschikking dus de hardware lijkt in orde.

Heeft iemand een tip om muis en toetsenbord aan de praat te krijgen in Windows2000?

Ik heb al geprobeerd om in Safe Mode te starten zonder resultaat.

Ik kan ook mijn CD-writer en DVD-writer nog niet benaderen om hier eventueel drivers/software vanaf te halen.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

waarschijnlijk waarom dit fout gaat is omdat die windows installaties zijn geinstalleerd op een andere configuratie.
installeer eerst windows maar is met de apparaten die nu in je systeem zitten, want je oude windows installaties zijn met je oude apparaten (moederbord is grootste probleem) geinstalleerd,

denk dat dit je wel helpt

• One_Gandalf
Tpn schreef op 12 februari 2004 @ 11:53:
waarschijnlijk waarom dit fout gaat is omdat die windows installaties zijn geinstalleerd op een andere configuratie.
installeer eerst windows maar is met de apparaten die nu in je systeem zitten, want je oude windows installaties zijn met je oude apparaten (moederbord is grootste probleem) geinstalleerd,

denk dat dit je wel helpt
Ik wil juist met dezelfde Windows2000-installatie verder gaan vanwege alle geïnstalleerde software en mijn e-mail.

Ik begrijp dat een nieuwe installatie waarschijnlijk wel zal lukken maar dan ben ik alles kwijt.

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 11:53

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Van je email kan je een backup maken.
En van de software heb je natuurlijk de installatie CD's O-)

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
One_Gandalf schreef op 12 februari 2004 @ 12:32:
Ik wil juist met dezelfde Windows2000-installatie verder gaan vanwege alle geïnstalleerde software en mijn e-mail.

Ik begrijp dat een nieuwe installatie waarschijnlijk wel zal lukken maar dan ben ik alles kwijt.
Geprobeerd om een 'repair' te draaien vanaf de Windows CD ? Hierbij blijven de meeste programma's behouden.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 12-02-2004 13:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Starten vanaf cd
Niet voor een nieuwe installatie kiezen, maar voor een upgrade.
Al je gegevens blijven behouden.
S6

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:13:
Starten vanaf cd
Niet voor een nieuwe installatie kiezen, maar voor een upgrade.
Al je gegevens blijven behouden.
S6
idd, dit lijkt mij ook de beste oplossing aangezien je niet alles opnieuw wil installeren.

Ik vind het al knap dat je op kunt starten met een nieuwe config.

• One_Gandalf
Zojuist ben ik geattendeerd op de site www.windowsreinstall.com waarin veel informatie is terug te vinden over het overzetten van een bestaande windows-installatie naar een ander moederbord.

Ik overweeg om als eerste te proberen om vanaf de Windows2000 CD te booten en dan een repair uit te voeren. Dan moet ik daarna waarschijnlijk wel weer alle patches en service packs installeren.

Ik denk dat ik van te voren op mijn oude systeem eerst alle hardware had moeten verwijderen uit het configuratie-scherm. Een goede les voor de volgende keer.

Andere optie is om de schijf terug te zetten in mijn oude systeem en daar alle hardware te verwijderen uit het configuratie-scherm. Misschien is dit wel de minst tijdrovende optie.

• One_Gandalf
Vervallen.

[ Voor 98% gewijzigd door One_Gandalf op 12-02-2004 14:32 ]

Pagina: 1