framerate conversie->TMPGEnc SVCD A/V sync?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ziet er vast heel verwarrend uit die titel maar dit is toch wel het enige wat ik er van kon maken.

Ik ben al bijna de hele nacht op om uit te zoeken hoe ik het volgende voor elkaar krijg:

Ik wil een 23,976 XVID avi file naar SVCD omzetten met TMPGEnc, echter krijg ik dan last van schokken en nu had ik ergens gevonden dat je dit kon voorkomen door VOOR het encoden de video al om te zetten naar de goede framerate, dus 25 FPS.

Iemand poste ergens dat je dan eerst de wav uit de film moest halen (en aangezien het AC3 is heb ik die meteen goed omgezet naar wav met Headac3) en deze met BeSweet de framerate converten naar 25 FPS van de wav file, vervolgens TPMGEnc starten en in de wizard PAL SVCD kiezen, de video&Wav en even do not frame rate convert aanvinken en alles zou prachtig wezen....

ZOU is hier het grote woord, want op deze manier lopen de a en v zover uit elkaar dat het niet grappig meer is.

Kan iemand mij kort en bondig vertellen wat er mis gaat of dat die guide die ik had gewoon nergens op slaat?

En zoja een eenvoudige manier om het alsnog te fixen...

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Niemand die weet hoe je fatsoenlijk een 23,976 filmpje naar 25 fps converteerd zonder haperingen?

Breek je nek voorzichtig

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46

e1f

The_PyroPath schreef op 12 februari 2004 @ 11:43:
Ik ben al bijna de hele nacht op om uit te zoeken hoe ik het volgende voor elkaar krijg
Tja, als je om 11.43 nog bezig bent dan heb je wel een flink nachtje doorgetrokken :).

Maar goed, zoals jij het uitlegt en ik het lees ben je volgens mij vergeten het film gedeelte om te zetten naar 25 fps. Als je dit eerst doet (met virtualdub bijvoorbeeld, framerate naar 25 fps en direct stream copy) en dan zorgt dat de audio exact dezelfde lengte wordt als je film die je geframerate hebt dan zou het denk ik goed moeten komen.