[ASP.NET] Save multiple rows

Pagina: 1
Acties:

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik heb een tabel met de kolommen GAME, TEMPLATE, (en een paar andere, hier niet relevant). Ik wil met een functie alle rijen waar GAME = Bla en TEMPLATE = Yes, kopieren naar rijen in dezelfde tabel en daarmee de waarde van TEMPLATE wijzigen naar No. De rest van de waarden laat ik ongewijzigd. Feitelijk wil ik dus een selectie (bestaande uit ongeveerd 50 rijen) kopieren naar dezelfde tabel, met een kolom die een andere waarde krijgt.

Nu is de selectie van de source eenvoudig (WHERE Game = Bla AND Template = Yes). Een rij toevoegen doe ik doormiddel van de OleDbDataAdapter, dit lukt ook prima.

Is het de bedoeling dat ik het hele zaakje tig keer LOOP (wat ik trouwens ook nog niet voor elkaar heb), of kan het in ASP.NET slimmer? Ik kon er niets over vinden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

tabel? Wat voor tabel? Databasetabel? DataTable? een HTMLTabel?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
:o Een databasetabel

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Je kan ook een nieuwe DataTable maken (System.DataTable), de rows die je wilt importeren in die datatable, de gegevens aanpassen en dan gebruik je een DataAdapter waarvan je de Update method aanroept en je die datatable doorgeeft.

code:
1
2
3
4
5
6
for( int i = 0; i < aNewTable.Rows.Count; i++)
{
   aNewTable.Rows[i]["template"] = "N";
}

myAdapter.Update (aNewtable);

[ Voor 16% gewijzigd door whoami op 12-02-2004 11:46 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Eerste vraag die me te binnen schiet is: Waarom wil je het op deze manier gaan oplossen, dmv kopieren? Is normaliseren geen optie?

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 12-02-2004 11:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
gorgi_19 schreef op 12 februari 2004 @ 11:45:
Eerste vraag die me te binnen schiet is: Waarom wil je het op deze manier gaan oplossen, dmv kopieren? Is normaliseren geen optie?
Mjah, dat zou ws ook wel eens kunnen. Ik vind het ook nogal een bizarre situatie, maar we weten eigenlijk niet genoeg over z'n datamodel om te kunnen oordelen of het beter kan of niet. Maar de kans dat het niet zo'n goed datamodel is, is wel redelijk groot.

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
In feite maakt het toch niet uit of het van de ene tabel naar de andere of naar dezelfde tabel wordt gekopieerd? Wat het idee is, iemand maakt een game, heeft de keuze uit wat templates, zodra er een is gekozen, wordt deze aangemaakt als game. Hier moet dus een template worden gekopieerd naar een actieve game.

Wat in elk geval blijft, is de vereiste om meerdere rijen in een keer te kopieren, want elke game bestaat uit een hele hoop regels.

• whoami
Dat zeggen we ook niet. We vermoeden gwoon dat je je datamodel niet zo goed opgezet hebt.

Pagina: 1