1 MBIT upstream ADSL > welke wireless router?

Pagina: 1
Acties:

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een upgrade van mijn Speedlinq abonnement aangevraagd naar de snelheid 4096/ 1024 via het BabyXL netwerk.

Ik schaf binnenkort een laptop aan met 802.11g ondersteuning en ik heb een buurjongen op ongeveer 50 meter afstand wonen die ik ook wil laten genieten van een constante internetverbinding.

Nu vind ik vooral die snelle uploadsnelheid van 1 Mbit wel interessant en wil graag daarvan profiteren met behulp van een draadloze ADSL router/modem met 802.11g ondersteuning en dat die 1 Mbit upstream ondersteunt aangezien ik op dit forum heb gelezen dat dit met de Draytek Vigor's 2600 series nogal ns problemen kan geven.

Ik heb even op routershop gekeken en kom daar de volgende Routers tegen, ik weet niet

Nu vroeg ik mij af of onderstaande Routers geschikt zijn voor bovenstaande EN om verbinding te maken met mijn ADSL-provider Speedlinq d.m.v. de juiste vpi/vci instellingen EN zeer belangrijk uploaden met 1 MBIT haalbaar is.

-Linksys Draadloos (WAG54GA) 54mb ADSL modem/router(Analoog)+4 prt sw
-Linksys draadloos-G (wrt54g) AP + DSL Router 54MBps + 4 poorts switch

Watis het verschil tussen bovenstaande 2 en raden jullie deze mij in deze routers in deze situatie aan of af of is het misschien beter te kiezen voor een merk als Draytek, 3Com of Alcatel?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt toch al een adsl modem? Dat is dan meestal ook een router,dus dan hoef je alleen nog maar een acces point aan te sluiten en dan kan je gewoon alle ap's nemen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• krn176
JvS schreef op 12 februari 2004 @ 11:25:
Je hebt toch al een adsl modem? Dat is dan meestal ook een router,dus dan hoef je alleen nog maar een acces point aan te sluiten en dan kan je gewoon alle ap's nemen
maar ik WIL een apparaat en niet 2 apparaten ertussen hebben..die E-tech 4 ports ADSL router gaat d'r tussenuit want ik wil alles draadloos hebben...

gewoon m'n telefoonstekker vanuit de splitter wil ik in de Wireless ADSL router/modem(??) hebben.

Alhoewel dit zeker handig lijkt, is het niet aan te raden. Althans, ikzelf zou het nooit doen.
Als je een los modem/router en AP gebruikt, heb je veel meer kans dat een probleem makkelijk op te lossen is. Ook kun je in het geval van een defect altijd nog een deel bijven gebruiken (Je internetverbinding zonder wireless, of je netwerk zonder internet). Met een all-in-one zul je altijd je complete netwerk+internet kwijtzijn in't geval van problemen.

Een ander punt is, dat er een vrij grote kans is, dat deze buurman (50 meter afstand is wel redelijk veel) mischien geen, of te weinig signaal ontvangt van een standaard AP. Maar dat ligt er een beetje aan wat de situatie is. Hoeveel muren / andere obstakels bevinden zich tussen jou (de plaats waar je je wireless wilt neerzetten), en de plaats waar het ontvangen moet worden? Er bestaat namelijk wel een kans dat dat niet zomaar gaat lukken als daar bijvoorbeeld meerdere muren / wegen / bomen tussen zitten.
En in dat geval is een losse AP vaak toch handiger, die kun je over het algemeen uitrusten met een eventuele extra antenne, zodat er toch een goede verbinding mogelijk is.

[ Voor 53% gewijzigd door Xandrios op 12-02-2004 11:40 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wil gewoon uit principe geen twee apparaten, dan moet je het zelf weten 8)7. Het is goedkoper en werkt gegarandeerd snel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• krn176
JvS schreef op 12 februari 2004 @ 11:38:
Je wil gewoon uit principe geen twee apparaten, dan moet je het zelf weten 8)7. Het is goedkoper en werkt gegarandeerd snel.
Jup je hebt daar wel gelijk in maar om daar maar even verder op door te gaan:
-Als ik alleen een Access Point koop dan moet ik over ongeveer een jaar als ik uit de plaats ga verhuizen naar een andere plaats in Nederland weer een nieuw ADSL modem aanschaffen wat me dan ook weer geld kost.

Is een ALLEEN access point sneller dan een geintegreerde ADSL modem/wireless Router of maakt dit niet uit?

ik wil gewoon m'n 4 MBIT downstream & 1 MBIT upstream kunnen halen (internet) en zo snel mogelijk data van de ene naar de andere computer in het (lokale)netwerk (tussen mij en buurjongen met (effectief iets van 45% van 52 Mbit = 21.84 MBIT / 8 = 2.73 ~ 2 Megabyte per seconde)te kunnen overpompen..

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Die 45% "sterkte" van het contact met je accesspoint zal in werkelijkheid een stuk hoger liggen. Ik heb de accesspoint op de begane grond staan en als ik op zolder internet dan haal ik met gemak een sterkte van 60%.

Daarbij vraag ik mij af, of die berekening wel klopt qua sterkte.....

Succes is een keuze

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

krn176 schreef op 12 februari 2004 @ 11:59:
-Als ik alleen een Access Point koop dan moet ik over ongeveer een jaar als ik uit de plaats ga verhuizen naar een andere plaats in Nederland weer een nieuw ADSL modem aanschaffen wat me dan ook weer geld kost.
Die snap ik niet... leg eens uit? Waarom zou je je modem niet ook kunnen meenemen?
Is een ALLEEN access point sneller dan een geintegreerde ADSL modem/wireless Router of maakt dit niet uit?
Maakt niks uit; allebei net zo snel.

• krn176
gisteren met Routershop gebeld en zij vertelde mij dat ik inderdaad beter een los accesspoint zou kunnen kopen!

hij raadde mij de Senao Long Range Wireless Multi-Client Bridge/Access Point/Repeater 3054CB3+D

aan omdat ik de router beneden neerzet en boven op zolder dus met 2 plafonds ertussen en enkele muren.

het signaal wordt zeer sterk verzwakt door die muren en d'r is behlave Senao nog geen merk op de markt dat een een 100 mW signaal uitzend... alle andere wireless fabrikanten zenden uit op 50 mW...

van het merk Senao heb ik echter nog nooit gehoord zelf en er ook nog geen reviews over kunnen lezen... snelheid, stabiliteit en bereik...bijvoorbeeld

[ Voor 14% gewijzigd door krn176 op 13-02-2004 13:20 ]

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 15:37
Nog nooit van Senao gehoord? lol Senao is een van de beste, zo niet de beste leveranciers van WiFi apparatuur.... :)

Hier een review voor je in het nederlands :
http://www.wirelessnederl...News&file=article&sid=323

[ Voor 6% gewijzigd door JaNuZz op 13-02-2004 20:24 ]

Pagina: 1