[IIS6] Hoe ASP.NET worker processes te onderscheiden?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. googlen levert me ook niet veel op..

Ik heb een aantal Win2k3 servers draaien met .NET webapplicaties, en die draaien bijna allemaal in de default application pool. Nu willen we langzaamaan de zwaardere sites in hun eigen application pool gaan draaien, om ervoor de zorgen dat een application crash in de ene site niet leidt tot een recycle van alle sites.

Ik wil graag monitoren hoeveel CPU en Mem elk process gebruikt. Voor elke application pool wordt er een worker process opgestart (w3wp.exe):

code:
1
2
3
4
5
IMAGE      PID    USER NAME         CPU  CPU TIME  MEM USAGE
w3wp.exe   4204   NETWORK SERVICE   00   1:18:53   162.956 K
w3wp.exe   3688   SYSTEM            00   0:00:43   15.180 K
w3wp.exe   2704   NETWORK SERVICE   02   2:40:48   293.244 K
w3wp.exe   2424   NETWORK SERVICE   02   1:12:29   141.500 K

Maar hoe kan ik nu snel zien welk proces bij welke application pool hoort? Ik weet dat die van 293MB de default is, maar als ik daar nog een stuk of 20 sites uit haal en een aparte pool geef, kan ik ze waarschijnlijk niet meer uit elkaar houden.

Ik kan mijn weg redelijk vinden in de performance monitor, maar ik zie daar geen counters tussen zitten die me de stats van deze processen kan uittekenen. Ja, ik kan wel de processes w3wp.exe#1, w3wp.exe#2, etc monitoren, maar dan weet ik nog niet veel, ik wil het liefst de namen van de application pools erbij hebben.

In het verleden heb ik nog wel eens een trucje uitgevoerd in een testopstelling, namelijk elke worker process onder een eigen, herkenbare, account laten draaien, dan zie je dat ook in je task manager terugkomen. Maarja, volgens mij kwam daar wel meer bij kijken dan alleen ff wat users aanmaken en die aan de IIS_WPG toevoegen.. En da's ook allemaal weer een boel werk.

Iemand suggesties?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Titeledit op verzoek met gratis kick 8)

Verwijderd

Weet niet of je er nog antwoord op wil hebben, maar wij hadden hetzelfde probleem. Je kan er een beetje achter komen door met de process explorer van sysinternals o.b.v. het process ID bij de details van dat proces te kijken. Daar zie je ergens wel een aantal handles staan naar de site(s) die in dat working proces zitten.

Blijf het wel een missertje vinden van info die je graag zou willen terug zien

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gokt dat hij da na een half jaar wel opgelost heeft ja ;)
Uit voorzorg zet ik deze even dicht

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.