ad hoc query tool

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tool waarmee gebruikers van onze database zelf een aantal (door ons gedefineerde) views kunnen querien.

We hebben zeer veel informatie in ons systeem, maar voor veel dingen moeten de gebruikers toch komen vragen om een rapportje dat wij dan weer moeten maken. Hier zouden we graag vanaf willen.

Dit is ongeveer een voorbeeld van waar ik naar op zoek ben. Echter, dit is een library waarmee je zelf een tool kunt maken, en daar heb ik op dit moment onvoldoende tijd voor.

Mensen moeten dus uit een aantal 'basis' views kunnen kiezen en dan met alle kolommen van die view selecties samenstellen, en daarna dit printen/exporteren naar Excel.

Zijn er mensen die een tool als deze gebruiken?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• P_de_B
  • Niet online
schopje

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Een tool ken ik niet, wel mensen die PHP kunnen scripten. Misschien dat je op google wat leuke sites kan vinden met scripts, tis iig een kans.

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Mindwalker

zappen is zinloos

Kijk eens bij Brio.

Hiermee kun je ook ad-hoc overzichten draaien die je zelf samenstelt a.d.h.v. queries op de database. Vraag me niet hoe het exact werkt, ik ken het pas sinds een week. Wat ik wel weet is dat je er vrij complexe overzichten mee kunt maken (Brio.Enterprise), die ook ge-exporteerd kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mindwalker op 13-02-2004 17:37 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• P_de_B
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, helaas is het niet wat ik bedoel.

Het lijkt erop dat ik het moet laten maken door iemand, ook geen probleem maar het is natuurlijk makkelijker als er al een kant en klaar product is.

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Je zegt niets over welk type database.
Maar de wensen en eisen die je noemt zijn allemaal beschikbaar in Oracle Discoverer....

If you don't succeed at first, redefine succes.

• P_de_B
  • Niet online
Het type database zou in principe niet uit moeten maken, maar het gaat in dit geval over SQL Server 2000. Ik begrijp dat er verschillende tools beschikbaar zijn waarmee een DBA of iemand anders die goed op de hoogte is van de database queries mee kan maken.

Ik ben echter echt op zoek naar een tool voor de eindgebruiken. Bijvoorbeeld met functionaliteit die als ik kies voor een 'LAND is gelijk aan' automatisch een dropdown met landen toont etc.

Verwijderd

Voor dergelijke vragen gebruiken wij een Impromptu van Cognos.
Wij maken hiervoor een aantal catalogi (verzameling mat tabellen/view's ofzelfs alleen maar velden) waarvan de gebruiker dan een selectie kan maken. Hij kan hierbij gebruik maken van een relatief eenvoudige omgeving

• P_de_B
  • Niet online
Cognos, volgens mij is dat een consolidatiepakket van een paar honderdduizend euro, of niet?

Verwijderd

Het is gewoon een paketje waarmee je voor de gebruikers een database op een eenvoudige manier beschikbaar kan maken voor raporten en zo

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Misschien Acces als Frontend gaan gebruiken om wat overzichten te maken?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kun je dat zoek scherm niet gebruik dat ik voor je gemaakt heb? -> uitbreiden dat men kan zoeken in de TypedView naar keuze, daar dan een predicate expressoin mee bouwen, filteren en het resultaat aanbieden aan een webgrid, want dat is het flexibelst. (en exporteren naar excel).

(sorry voor de specifieke termen)

Je zult dan wel wat reflection oid nodig hebben, maar het moet op zich niet zo lastig zijn om dat zoekscherm om te proggen naar een meer algemener zoekscherm.

Je kunt ook per view een schermpje maken gebaseerd op datzelfde scherm. Anders zit er niets anders op dan de gebruikers een designer te geven en zelf reports te laten maken, wat veelal niet het beste resultaat geeft.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1