Ik ben bezig een poll te maken, waar er oneindig aantal opties kunnen zijn. Mijn probleem is de uitvoer van dit. Het script moet kijken naar het aantal anwtoorden voor die bepaalde poll, en dan daarop gebasseerd de stemmen tellen per antwoord.
Mijn databases zijn uitgebouwd via dit principe:
poll_questions --> id, question
poll_awnsers --> id, question_id, awnser
poll_response --> id, question_id, awnser_id, user_id
Dus moet het script kijken in de tabel 'poll_awnsers' hoeveel antwoorden er zijn op de gevraagde question. En daarop gebasseerd tellen in 'poll_response' hoeveel responses er zijn voor dat bepaalde antwoord. En al deze getallen had ik graag in een array gezet via het principe $var = array("awnser_$i" => $aantal_responses )
waar $i een soort telling is 1 --> aantal antwoorden.
Ik heb al enkele mislukte pogingen achter de rug ... hopelijk hebben jullie een oplossing.
Mijn databases zijn uitgebouwd via dit principe:
poll_questions --> id, question
poll_awnsers --> id, question_id, awnser
poll_response --> id, question_id, awnser_id, user_id
Dus moet het script kijken in de tabel 'poll_awnsers' hoeveel antwoorden er zijn op de gevraagde question. En daarop gebasseerd tellen in 'poll_response' hoeveel responses er zijn voor dat bepaalde antwoord. En al deze getallen had ik graag in een array gezet via het principe $var = array("awnser_$i" => $aantal_responses )
waar $i een soort telling is 1 --> aantal antwoorden.
Ik heb al enkele mislukte pogingen achter de rug ... hopelijk hebben jullie een oplossing.
WebRaider