[asp.net] Datalist of Repeater ivm opmaak?

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik ben nu al een tijdje met ASP.net bezig, en op zich bevalt het wel aardig. Ik stoor me alleen aan de manier waarop datalists werken. Op de een of andere manier maakt zo'n ding altijd wel een stuk eigen html code aan:
code:
1
2
3
<table id="DataList1" cellspacing="0" border="0" style="border-collapse:collapse;">
<tr>
    <td>
Wat ik niet wil, want ik wil zelf de controle hebben over tabelstructuren en dergelijke. Dan kan ik wel een repeater gebruiken, maar dan mis ik weer bepaalde functionaliteiten als een edititemtemplate en een selecteditemtemplate enzo. Hoe lossen jullie dat op?

Roomba E5 te koop

• gorgi_19
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een datalist heeft toch properties, waarin je dat kan aanpassen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• sig69
Zoals?

Roomba E5 te koop

• gorgi_19

gorgi_19

http://msdn.microsoft.com...olsDataListClassTopic.asp

Kan je toch ook een hoop aanpassen? Je hebt iig een header en een footer; deze kan je ook uitzetten, zodat je alleen een ItemTemplate overhoudt.

Verder kan je desnoods ook nog Render overriden, zodat je nog de HTML kan aanpassen; nooit gedaan, maar geeft een idee.

• sig69
Dat je de header enzo uit kan zetten weet ik wel. Het gaat mij erom dat dat ding zelf html maakt. Ik wil eigenlijk gewoon een repeater met de eigenschappen een datalist als het ware.
Zat zelf ook wel te denken om datalist aan te passen ofzo, maar heb nog nooit zoiets gedaan.

Kan je nog ergens de inhoud van classes zien ofzo? Ik wil nu bijvoorbeel de methode renderBeginTag overriden maar als ik niet weet hoe dat er normaal uit ziet kom ik ook nergens natuurlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door sig69 op 12-02-2004 11:11 ]

Roomba E5 te koop

• sig69
ik ben nu de datalist class aan het overriden met behulp van een tutorial. Ik heb nu een lege constructor:
code:
1
2
3
4
public LibDataList() : base()
{

}
Dus theoretisch zou dit een gewone datalist moeten zijn met een andere naam. Ik kan 'm echter niet gebruiken, VS zegt namelijk dit bij een itemtemplate: "C:\Inetpub\wwwroot\TestApp\WebForm1.aspx(19): The active schema does not support the element 'ItemTemplate'." Dat wordt toch allemaal overgeerfd van de datalist class als het goed is?

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 12-02-2004 13:53 ]

Roomba E5 te koop

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26
mijn ervaring met de datalist is dat er enorm veel te wijzigen is aan de manier waarop de datalist wordt weergegeven. Als jij niet wilt dat er een table verschijnt dat zet je de repeat layout toch op Flow... wordt alles achter elkaar aan geplemt. Kan je je eigen opmaak bepalen, buiten een tabel.
Aan welke items stoor je je dan?

• sig69
Als de flow layout gebruikt, zet hij overal <span> en </span> omheen. Dus dan krijg je zoiets:

<span><table><tr></span>
<span><tr><td>blaat</span>etc..

Vind ik ook niet echt wenselijk

Roomba E5 te koop

• Folkert
Wat wil je dan weergeven en hoe? Dat er een span omheen komt, heeft geen gevolgen voor de layout....:?

• sig69
Dat misschien niet, maar netjes is het ook niet. Ik wil gewoon een "cleane" datalist. Maar goed, misschien moet ik me er voorlopig maar bij neerleggen.

Edit: is het zo vreemd wat ik wil dan eigenlijk?

[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 13-02-2004 10:18 ]

Roomba E5 te koop

• gorgi_19

gorgi_19

sig69 schreef op 13 februari 2004 @ 09:07:
Dat misschien niet, maar netjes is het ook niet. Ik wil gewoon een "cleane" datalist. Maar goed, misschien moet ik me er voorlopig maar bij neerleggen.

Edit: is het zo vreemd wat ik wil dan eigenlijk?
Erhm.. ja.

Je wilt verschillende items kunnen weergeven, ook kunnen editen, zonder dat je een scheiding tussen deze items wil aanbrengen.

• sig69
Tuurlijk zit er wel een scheiding tussen maar dat is niet het punt. Wat mij stoort is dat ik niet zelf kan bepalen wat voor HTML code er aangemaakt wordt. Waardoor er dus af en toe enorm lelijke code gegenereerd wordt.

offtopic:
Wat is het C# equivalent van: "ElseIf TypeOf exc Is SqlClient.SqlException "? De TypeOf bedoel ik dus, wat het type van een exception met opleveren. kan het even niet vinden en om nou helemaal een nieuw topic te openen....

[ Voor 57% gewijzigd door sig69 op 13-02-2004 15:35 ]

Roomba E5 te koop

• Folkert
sig69 schreef op 13 februari 2004 @ 15:20:
Wat mij stoort is dat ik niet zelf kan bepalen wat voor HTML code er aangemaakt wordt. Waardoor er dus af en toe enorm lelijke code gegenereerd wordt.
Tsja, dan zou ik me maar gewoon houden aan standaard html. ;)

Een van de sterke punten dan ASP.NET is juist dat je niet alles meer hoeft te coderen. Met ASP.NET 2.0 beweren ze zelfs nog een winst op dat gebied te pakken van 75%!!! Dus dat is een hoop code die wordt gegenereerd die je niet in de hand hebt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
[quote]sig69 schreef op 13 februari 2004 @ 15:20:
Tuurlijk zit er wel een scheiding tussen maar dat is niet het punt. Wat mij stoort is dat ik niet zelf kan bepalen wat voor HTML code er aangemaakt wordt. Waardoor er dus af en toe enorm lelijke code gegenereerd wordt.
offtopic:
Wat is het C# equivalent van: "ElseIf TypeOf exc Is SqlClient.SqlException "? De TypeOf bedoel ik dus, wat het type van een exception met opleveren. kan het even niet vinden en om nou helemaal een nieuw topic te openen....
code:
1
2
3
4
5
6
else
{
    if( exc is SqlClient.SqlException )
    {
    }
}

of
code:
1
if( exc.GetType() == SqlException.GetType() )

Ik vraag me trouwens af waarom je dat zo wilt doen?
Je kan toch ook :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
try
{
}
catch( SqlException exc )
{
}
catch( Exception ex )
{
}

doen?

https://fgheysels.github.io/

• sig69
Dit stuk code bepaalt wat voor foutmelding er gegeven moet worden, aan de hand van verschillende soorten fouten.

Roomba E5 te koop

• gorgi_19

gorgi_19

sig69 schreef op 16 februari 2004 @ 09:05:
Dit stuk code bepaalt wat voor foutmelding er gegeven moet worden, aan de hand van verschillende soorten fouten.
Ik gok dat er meer de vraag was (en anders is het mijn vraag wel :+ ) waarom je het met gettype() wilt doen en niet een standaard try-catch-finally statement.

Pagina: 1