[xp] Leeg bluescreen BSOD

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik heb aardig wat gezocht (BSOD Guide, Google, MSDN), maar over een lege Bluescreen kon ik niets vinden...

Ik had al eerder last van Bluescreens:

1. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Na het verwijderen en opnieuw plaatsen van het geheugen niet meer teruggekomen... Memtest86, 100% ok!

2. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Is verdwenen sinds nieuwe VIA drivers vermoed ik...

Maar nú krijg ik dus een Bluescreen zónder enige informatie... :?

Wanneer?
1. Structureel bij 3DMark2003 en soms bij 3DMark2002SE
2. Soms spontaan tijdens het luisteren van Audio... eerder bij AC3's als MP3's...

Wat werkt er wel?
1. PCMark2002
2. Memtest86
3. DirectX Diagnostics tests
4. Langdurig netwerken
5. CD/DVD's branden

Voor systeeminfo... zie sig...
Driver info:
-> VIA 4in1 4.51 (WHQL)
-> Promise MB Lite driver 2.00.1000.34 (WHQL)
-> Laatste Audigy drivers (WHQL)
-> Catalist 4.1 (WHQL)
-> DirectX 9.0b

Iemand ideeen waar het aan zou kunnen liggen?
Wat kan ik nog testen?

[ Voor 3% gewijzigd door baskabas op 12-02-2004 10:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Alle Windows patches binnen ? Alle nieuwste drivers ? Virussen en spyware uitgesloten ?
Meldingen in de eventlog ? Microsoft of MSDN wordt overigens op die manier afgekort niet zo gewaardeerd. Lees hierover Windows Operated Systems - Policy even :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Bij mij gaven de laatste Audigy drivers BSOD's. Bovendien is de geluidkwaliteit van de L11 release nog beter ook :)

Indien deze niet meer te vinden is, wil ik hem wel even voor je uploaden.

Omelette du fromage!

• baskabas
sanfranjake schreef op 12 februari 2004 @ 10:39:
Alle Windows patches binnen ? Alle nieuwste drivers ? Virussen en spyware uitgesloten ?
Meldingen in de eventlog ? Microsoft of MSDN wordt overigens op die manier afgekort niet zo gewaardeerd. Lees hierover Windows Operated Systems - Policy even :)
De PC is dus niet op het internet aangesloten, dus ik weet niet wat ik eventueel aan patches mis... ik heb in ieder geval alle nieuwste WHQL drivers...
Volgende week heb ik wel internet, dus dan zal ik dat meteen doen... even afwachten dus...

Virussen en Spyware? Tja, tis een verse install... alleen drivers, Nero en wat benchmark software geïnstalleerd, dus vrij onwaarschijnlijk...

Ik heb het eventlog nog niet bekeken inderdaad... zal ik eens doen!

ps. MSDN corrected... ;)
Dxta schreef op 12 februari 2004 @ 10:43:
Bij mij gaven de laatste Audigy drivers BSOD's. Bovendien is de geluidkwaliteit van de L11 release nog beter ook :)

Indien deze niet meer te vinden is, wil ik hem wel even voor je uploaden.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met L11 release, maar ik wil alles wel probreren wat het probleem op zou kunnen lossen, dus, graag! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door baskabas op 12-02-2004 10:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volgende week heb ik wel internet, dus dan zal ik dat meteen doen
offtopic:
Installeer (via bijv. CD) eerst de patches en sluit jezelf dan pas aan op het net als je rechtstreeks zit aangesloten ipv achter een router of firewall. Anders heb je zo Blaster te pakken en kan je opnieuw beginnen :P

Een BSOD zonder info is wel apart :o

Je zou eventueel oudere audigy drivers kunnen proberen, of de alternatieve: klik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• baskabas
F_J_K schreef op 12 februari 2004 @ 11:27:
[...]

offtopic:
Installeer (via bijv. CD) eerst de patches en sluit jezelf dan pas aan op het net als je rechtstreeks zit aangesloten ipv achter een router of firewall. Anders heb je zo Blaster te pakken en kan je opnieuw beginnen :P

Een BSOD zonder info is wel apart :o

Je zou eventueel oudere audigy drivers kunnen proberen, of de alternatieve: klik.
Voordat ik op het internet ga zorg ik natuurlijk wel dat ik een recente virusscanner heb draaien... is de Firewall op mijn Linksys WAG54G genoeg beschermning? Wel toch?

Ja, apart hè... gewoon een leeg blauw scherm... :?

Thanx 4 the link! ;)

Edit: Die link wijst naar die KX Project drivers... tja... als ik daarnaar over zou moeten stappen lever ik een hoop functionaliteit in natuurlijk... die spelen toch alleen Stereo?

[ Voor 11% gewijzigd door baskabas op 12-02-2004 11:39 ]

• baskabas
De oplossing bleek uiteindelijk te liggen in het ophogen van mijn AGP voltage van 1.5v naar 1.7v én het ophogen van mijn VCore Voltage met 10%.
Pagina: 1