Toon posts:

Alcatel speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,
Ik heb een probleem met het upgraden van mijn Alcatel speedtouch 510 firmware naar 4.2.3.0.0. Ik draai nu nog steeds met een 4.02 versie.

En het het lukt maar niet om naar een hogere versie te installeren.

Ben tot in het oneindige bezig geweest, grrrrrrrrrr.

Eerst modem gereset naar fabrieks instelling
Alles gaat goed ip adres wordt gezien 10.0.0138, tot het echte upgraden bij (bovenste) installatie meter wordt na 5% de verbinding verbroken.
De onderste installatie meter schiet door naar 50% en blijft hierop hangen.
Installatie weer mislukt.

En ja ik heb de kabel van mijn pc direct op de router geplugt, btw ik gebruik een 1 poorts router en ik heb een bbnet adsl aansluiting.
En ja gezocht op google en got op problemen met firmware maar niet veel bruikbaars gevonden.

En heb het geprobeerd met de nieuwste .bin firmware, de firmware van KPN, de firmware op cd. Heb gebrobeerd met een KPN user.ini file enz.

Na de mislukte upgrade krijg ik een nieuw intern ip adres de 169.*.*.* deze delete ik weer.

Moet ik nog andere services op de router uitzetten; firewall, Undp, enz

Moet dit via telnet?

Als iemand mij een tip kan geven.

Bedankt alvast,

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snif,

Niemand ?

Kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling ;)

[ Voor 73% gewijzigd door intoxicated op 12-02-2004 14:03 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit is dus al het 3e draadje die je over maakt......

Download de CD, er staan genoeg download links in de search, en voer die uit.
Lukt het niet probeer je het met een andere pc en of netwerk kabel.

Werkt dat ook niet is je modem brak en breng je hem terug.

-succes

Verwijderd

Topicstarter
Hi SSH,

Bedankt voor de reply,

Ja ik heb de cd gedownload geen effect ben gister tot 3:30 s'nachts aan het zoeken geweest en jah ik heb alle links gechecked.

Ik heb alle draadjes bekeken die ermee te maken hebben en geen een heeft dit probleem.

En mijn bescheiden mening als mijn modem brak is geweest had je deze text niet kunnen lezen. Of zie ik dit verkeerd.

Maar als het geheugen slecht is van de modem onthield hij ook geen instellingen van en naar de provider.
Dus hier ligt het ook niet aan.

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem bij het upgraden (modem not respoding, timeout etc..), onder windows2000 lukte het mij niet, maar op een 'andere' pc met windows xp (in het zelfde netwerk met switch) wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hi OldSkooL,

Het is inmiddels gelukt tot in de late uurtjes te upgraden, pas na de 4e pc lukte het mij een upgrade te maken.

In ieder geval bedankt voor de tip.
Mischien voor andere gebruikers die hier ook last mee hebben.

Het koste mij alleen heel veel tijd.
Pagina: 1