[MSN Messenger] iemand anders ingelogd

Pagina: 1
Acties:

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Topicstarter
'Iemand' heeft vandaag ingelogd via de account van een vriendinnetje van mij. Na die 'persoon' aangesproken te hebben, blijkt het iemand te zijn die engelstalig is. Ik heb het vermoeden dat het om een progje gaat, want de autowoorden zijn vaag en sluiten niet goed aan bij mijn vraag.
Ik ben in het verleden wel een aangesproken daar een onbekende gebruiker en dat kan ik nog verklaren. Maar dit is iemand die ik ken.

Wie kent deze progjes, hoe 'gevaarlijk' zijn ze?
Ik kon niets vinden via een search, dus ik hoop dat er iemand is die mij hier meer over kan vertellen.

BVD MVG VDL

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
als het een bot is, dan merk je dat snel genoeg doordat antwoorden zich gaan herhalen - stel maar eens heel vaak dezelfde vraag. Hoe dan ook is het niet gevaarlijk zolang je geen bestanden gaat accepteren etc. waarom block je die persoon niet gewoon?

• VDL

VDL

Ben daar of ben vierkant

Topicstarter
Ik ga die persoon niet blokkeren omdat het een vriendinnetje van me is. De bot reageert nu niet meer, maar wel op een andere vriendin.
Wat is graag zou willen weten is of mijn vriendinnetje haar account kwijt kan raken.

BVD MVG VDL

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 23:43

Nobby

Nuts!

Laat haar direct haar wachtwoord veranderen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27

Zoefff

❤ 

Volgens mij zijn er 2 opties.
[list]
• De eerste optie is dat er iemand het paswoord van de account van je vriendin heeft, en op een andere computer inlogt, maar volgens mij is dat niet zo. Word niet zo heel erg duidelijk uit je verhaal eigenlijk.

• De andere optie is dat er een botje op de computer van je vriendin draait die gewoon op msn inlogt met de autofunctie, of als zij er op inlogt ofzo. Check eens op virussen en spyware zou ik zeggen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
VDL schreef op 12 februari 2004 @ 10:13:
Ik ga die persoon niet blokkeren omdat het een vriendinnetje van me is. De bot reageert nu niet meer, maar wel op een andere vriendin.
Wat is graag zou willen weten is of mijn vriendinnetje haar account kwijt kan raken.
Wat bedoel je dan precies met 'account kwijtraken' ? Neem in ieder geval aan dat zodra MSN/MicroSoft er achter komen dat er illegale dingen gebeuren met die account dat dat risico inderdaad bestaat. Kijk hierover even in de algemene voorwaarden van MSN.

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 12-02-2004 13:46 . Reden: typo:X ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
sanfranjake schreef op 12 februari 2004 @ 13:46:
[...]

Wat bedoel je dan precies met 'account kwijtraken' ? Neem in ieder geval aan dat zodra MSN/MicroSoft er achter komen dat er illegale dingen gebeuren met die account dat dat risico inderdaad bestaat. Kijk hierover even in de algemene voorwaarden van MSN.
Dat bedoelt ie niet.. Er logt iemand anders (of een bot) in op een msn account van een vriendin van hem. Als die persoon (bot) in kan loggen zal hij ook het wachtwoord kunnen veranderen. En dan kan je inderdaad je account kwijt raken. Zoals al gezegd is zou ik meteen die vriendin zeggen dat ze haar wachtwoord en geheime vraag moet wijzigen..

Verwijderd

Paramode:
Wie weet staat er een backdoor/keylogger op haar systeem.
Zou het iig niet nalaten daarop te controleren.

• VDL

VDL

Ben daar of ben vierkant

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet precies weet wat er aan de hand is. Dit is wat ik vanmorgen constateerde. ZIJ zit nu in India en ik dacht gezellig met haar te kunnen te kunnen chatten. Helaas dus. Maar na het ontvangen van vreemde antwoorden op mijn vraag, dacht ik aan een botje. Dus ik ben op zoek gegaan naar 'lot'genoten. En tot op heden dus nog niet gevonden.

BVD MVG VDL

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
ja, ze heeft dus ergens in een shabby internetcafe haar wachtwoord opgeslagen op messenger. Die dingen loggen automatisch in en vervolgens zit een of andere indianees jouw berichten te lezen en snapt er geen hol van. geen bot dus.

Ze moet dus (als je haar spreekt) haar wachtwoord veranderen, dan kan ie ook niet meer automatisch inloggen. simpel.
Pagina: 1