[Outlook] Dubbele Persoonlijke Mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.109 views sinds 30-01-2008

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Sinds gisteren heb ik er opeens (na wat meldingen, vrouw zat achter pc) een tweede setje persoonlijke mappen in Outlook 2000 (onder XP) erbij gekregen, compleet met inbox, outbox, etc. De nieuwe mail komt ook daar binnen terwijl de oude mail in de eerste persoonlijke mappen staat.

Hoe kan ik dit alles weer terugzetten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tools > Accounts > kijken of daar een tweede mailaccount staat.

De mailtjes allemaal overslepen naar de andere mappen, voor zover er iets is binnen gekomen. En kijk ook eens of je met rechtermuisknop op die set kunt wissen.

Dit had je best zelf even kunnen vinden lijkt me ;) Lees ook Windows Operated Systems - Policy even door. Je topic hoort overigens omdat het outlook is in Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• cavey
  • Laatst online: 17-02 19:31
tools -> services .......... niet zozeer accounts ....

of NL versie -> Extra -> Services.. check daar eens of je meerdere persoonlijke mailboxen erin hebt staan ....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS --> Software Algemeen, al is dit waarschijnlijk toch wel goed uit te zoeken maar ik ben nieuwsgierig hoe dan zomaar kan gebeuren :p

edit:

Maar wel een snellere prutser dan onderstaande :* :+

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2004 11:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zet hem dan ook in Software Algemeen... :P

F_J_K is pruts0r..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Bigfoot
komakeef schreef op 12 februari 2004 @ 10:43:
tools -> services .......... niet zozeer accounts ....

of NL versie -> Extra -> Services.. check daar eens of je meerdere persoonlijke mailboxen erin hebt staan ....
Ik zie er helemaal geen services staan als optie!

Er staan dus twee setjes bij mij:

* persoonlijke mappen (inbox in, uit, etc met alle oude mail)
* outlook vandaag - [persoonlijke mappen] (inbox in, etc)

beide hebben dezelfde accounts

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bigfoot schreef op 12 februari 2004 @ 11:41:
Ik zie er helemaal geen services staan als optie!

Er staan dus twee setjes bij mij:

* persoonlijke mappen (inbox in, uit, etc met alle oude mail)
* outlook vandaag - [persoonlijke mappen] (inbox in, etc)

beide hebben dezelfde accounts
Staat er bij Tools > Accounts een tweede e-mail account ? 'Services' komt volgens mij pas in Outlook XP opduikelen. Zodra je deze verwijdert is waarschijnlijk de tweede set mappen ook meteen weg.

Kan je met rechtermuisklik op de nieuwe 'Personal Folders' overigens niet gewoon kiezen om de set mappen te sluiten ? Zoniet zou Outlook met een melding moeten komen. Wat is deze ? Als dit wel werkt even het .pst bestand nog verwijderen en klaar is Bigfoot :)

Mijn spoorwegfotografie

• Bigfoot
sanfranjake schreef op 12 februari 2004 @ 13:31:
[...]

Staat er bij Tools > Accounts een tweede e-mail account ? 'Services' komt volgens mij pas in Outlook XP opduikelen. Zodra je deze verwijdert is waarschijnlijk de tweede set mappen ook meteen weg.

Kan je met rechtermuisklik op de nieuwe 'Personal Folders' overigens niet gewoon kiezen om de set mappen te sluiten ? Zoniet zou Outlook met een melding moeten komen. Wat is deze ? Als dit wel werkt even het .pst bestand nog verwijderen en klaar is Bigfoot :)
Als je hem wilt sluiten dan zegt ie "kan de map met inbox etc niet sluiten"

ik heb een account verwijderd maar die verdwijnt dan ook uit de andere map, dus dat schiet niet op

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
- View folder list aanzetten; nu zie je al je mapjes rechts.
- Klik met rechts op Outlook Today van de oorspronkelijk personal folders. Selecteer dan opties. En vervolgens iets als "Email in deze map afleveren" (Ik heb nug geen Outlook bij de hand om te checken hoe het er precies uitziet

Misschien heb je deze optie niet, dan kan je onder Services op het tabblad Delivery aangeven waar de emails afgeleverd moeten worden. (Kan ook vanuit Control Panel>Mail)

Als je dit correct hebt ingesteld, kan je alle mails verslepen van het verkeerde plek naar de goede.

Vervolgens kan je de nieuwe personal folders gewoon weg knikkeren.

Verwijderd

je hele profiel verwijderen, en opnieuw aanmaken, die tweede persoonelijke mappen zijn praktisch niet te verwijderen :(

• wokkie15620
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:53:
je hele profiel verwijderen, en opnieuw aanmaken, die tweede persoonelijke mappen zijn praktisch niet te verwijderen :(
Jawel hoor dat kan echt wel, maar het is wel makkelijker om gewoon een nieuw profiel aan te maken.

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:53:
Dan ben ik alle oude email kwijt :(

• wokkie15620
Bigfoot schreef op 12 februari 2004 @ 15:23:
[...]

Dan ben ik alle oude email kwijt :(
Nee hoor, dat hoeft niet. Kijk in Outlook waar de pst file staat en maak daar iig. een kopie van. Vervolgens profiel weggooien en dan eventueel pst bestand terugzetten. Nieuw profiel aanmaken met verwijzing naar het goede pst bestand.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
wokkie15620 schreef op 12 februari 2004 @ 16:48:
Nee hoor, dat hoeft niet. Kijk in Outlook waar de pst file staat en maak daar iig. een kopie van. Vervolgens profiel weggooien en dan eventueel pst bestand terugzetten. Nieuw profiel aanmaken met verwijzing naar het goede pst bestand.
Outlook zet'm standaard in 'Documents and settings\Username\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook'. Dit is standaard een verborgen map :)

Mijn spoorwegfotografie

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:09
sanfranjake schreef op 12 februari 2004 @ 13:31:
[...]

[...]
Services komt opduikelen als je een Exchange server gebruikt,
wanneer dit niet het geval is krijg je accounts.

• Bigfoot
Nou ik kon het niet ongedaan maken. Heb daarom alle mails en contacts verplaatst naar de nieuwe persoonlijke mappen, en de oude p.m. gewist.

Opgelost, maar wel raar.

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb 3 persoonlijke mappen links staan, en alle 3 bevattten ze dezelfde items. Ik wilde ze gewoon verwijderen, maar dat lukt dus niet. Ik heb in mijn outlook map gekeken, en ik zie daar maar 1 .pst-file staan.
Ik wil er gewoon 1tje hebben, en niet 3. Hoe verwijder ik mijn profiel precies? Kan iemand me helpen zodat ik gewoon weer 1 map krijg?

• Bigfoot
wat ik deed is de niet actieve sluiten (rechtermuisknop)

• Djivo
Ja dat werkt bij mij niet... Close persoonlijke mappen is grijs-gemaakt, evenals rename. Ik heb ook maar 1 outlook-data file (.pst), maar ik zie wel 2 keer dezelfde persoonlijke mappen in mijn menu.... 8)7

• Bigfoot
Ivos schreef op 17 februari 2004 @ 12:52:
Ja dat werkt bij mij niet... Close persoonlijke mappen is grijs-gemaakt, evenals rename. Ik heb ook maar 1 outlook-data file (.pst), maar ik zie wel 2 keer dezelfde persoonlijke mappen in mijn menu.... 8)7
Misschien helpt het om hem helemaal leeg te maken?

• Djivo
Bigfoot schreef op 17 februari 2004 @ 13:47:
[...]

Misschien helpt het om hem helemaal leeg te maken?
Maar hoe dan precies??? De mappen verwijderen lukt niet, profiles kan ik niet vinden en als ik de .pst file weggooi ben ik alles kwijt..... |:(

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ivos schreef op 17 februari 2004 @ 12:52:
Eveneens met eenzelfde inhoud ? Of heb je je misschien bij een Exchange-server aangemeld ?
Welke Windows/Outlookversie hebben we het over? Neem ik aan volledig up-to-date :)

Mijn spoorwegfotografie

• Djivo
Nope, geen exchange server....
Ik draai WinXP en Outlook 2003 dus...

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
Ik weet dat dit alweer een erg oud draadje is, maar ik heb nu dus hetzelfde probleem en aangezien ik niet zo goed ben in zoeken op google en got lukt het mij niet om het antwoord hierop te vinden }:O. (ik heb wel gezocht hoor ;))

Ook ben ik na het importeren van mn pst bestandje mn ongelezen items mapje linksbovenin mn outlook kwijt, dat was best een handig mapje. Misschien dat iemand weet hoe ik ook die kan terugtoveren?

• eerdepeer
help me! :O

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb een vergelijkbaar "probleem", maar dan met mijn Contacts (Engelse office :P). Als ik een nieuw mailtje stuur, en dan bij "To" op contacts klik, dan krijg ik eerst een foutmelding dat ie geen contacts kan vinden. Als ik vervolgens rechtsboven in de dropdown de 2e Contacts aanklik, zie ik wel netjes mijn contacts.

Het lijkt erop dat als ik vanuit een mailtje dat wil doen dat ie dan een andere map opent, dan wanneer ik gewoon in Outlook naar Contacts toe ga B)

Nu ook met Flickr account

• sddb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 21:23
Dubbele contacts kan je makkelijk verwijderen via configuratiescherm --> mail --> e-mail accounts --> directory / view change --> change
(dit is voor XP/Outlook 2003, bij eerdere versie kan dit ook maar zijn de namen/het pad mogelijk anders)

Je hebt nu een overzicht van de gebruikte contact folders. Verwijder hier de dubbele. Voor de zekerheid eerst je .pst file backuppen, maar ben nog nooit contacts kwijtgeraakt op deze manier.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

sddb schreef op 12 augustus 2004 @ 11:47:
Dubbele contacts kan je makkelijk verwijderen via configuratiescherm --> mail --> e-mail accounts --> directory / view change --> change
(dit is voor XP/Outlook 2003, bij eerdere versie kan dit ook maar zijn de namen/het pad mogelijk anders)

Je hebt nu een overzicht van de gebruikte contact folders. Verwijder hier de dubbele. Voor de zekerheid eerst je .pst file backuppen, maar ben nog nooit contacts kwijtgeraakt op deze manier.
Jeuj werkt :P Toppie _/-\o_

Nu ook met Flickr account

• eerdepeer
Ow, daar kan ik alleen mn account wissen (:'( net gedaan) Er staan daar ook 2 persoonlijke mappen, die kan ik alleen niet wissen! Nobody else?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 17:46
Min of meer per ongeluk krijg ik het wel eens voor elkaar, maar ik heb het gezeik nu ook weer. Ik wil nu ook wel eens weten hoe het wél moet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
En ondertussen bestaat er een Officesuites en -software, waar ik het naar doorstuur :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Signature

• Klippy
  • Laatst online: 31-03 23:32

Klippy

Still Game

Ik schop deze nog eens omhoog, want ik heb hier hetzelfde probleem in Outlook 2003.

2x Persoonlijke mappen en daar zit precies hetzelfde in.
Ook als ik nieuwe mail krijg gaat alles naar beide persoonlijke mappen.

Als ik kijk in het Gegevensbestandsbeheer zie ik 1x Persoonlijke mappen staan.
Maar in de Help staat:
Alleen gegevensbestanden die u hebt gemaakt, worden weergegeven in het dialoogvenster Outlook-gegevensbestanden (menu Bestand, opdracht Gegevensbestandsbeheer ). Uw standaardgegevensbestand, Outlook.pst, staat niet in deze lijst.
Dus ik denk dat de map die ik daar zie staan dus die tweede map is.
Alleen kan ik die niet verwijderen, als ik in het gegevensbestandbeheer die map wil verwijderen krijg ik:
U kunt het standaardgegevensbestand niet verwijderen. U moet een ander gegevensbestand selecteren als standaardlocatie voor berichtbezorging voordat u het huidige bestand verwijdert. Ga naar Extra/ E-mailaccounts om een andere locatie voor berichtbezorging te selecteren.
Dus ik ga naar Extra/ E-mailaccounts en daar staat bij de locatie 2x Persoonlijke mappen.
Logisch, want zo heten ze ook alletwee.

Toen heb ik maar overal de 2e Persoonlijke mappen geselecteerd voor bezorgen, dan wordt e locatie volgens Outlook ook aangepast, maar ik kan nog steeds niet in het bestandsbeheer die Persoonlijke mappen verwijderen, dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Dus nu zit ik een beetje vast.
ik heb het idee dat Outlook geen verschil ziet tussen die 2 Persoonlijke mappen omdat ze hetzelfde heten en alles dus in beide mappen binnenkomt.
Volgens mij zijn de gegevens ook niet dubbel opgeslagen, want m'n Outlook.pst heeft nog steeds dezelfde grootte en die klopt met de hoevellheid data in 1 van de persoonlijke mappen, m'n pst is dus niet 2x zo groot als het formaat van 1x persoonlijke mappen.

En ik kan ook nergens de naam veranderen van Persoonlijke mappen.

Dus ik hoop dat jullie een idee hebben....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

hmm, het wordt een beetje een rommeldraadje met allerlei dingen die wel iets op elkaar lijken, maar dan toch weer net anders.
Als je even je post copypaste in een nieuw topic -waarbij je eventueel naar dit topic kunt verwijzen- dan kunnen we weer fris beginnen. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.