[Word 97] Automatisch vervangen, steeds andere waarden

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik zit nu op mijn bijbaantje en heb de opdracht gekregen om in een basisdocument het woord 'bedrijventerrein' steeds opnieuw te vervangen door de werkelijke naam van het bedrijventerrein en vervolgens het bestand op te slaan met als filename de naam van het betreffende bedrijventerrein.
Voor ieder bedrijventerrein moet dus een nieuw bestand worden aangemaakt. Het probleem is, dat het 6 pagina's met bedrijfsterreinen-namen zijn.... dat kost dus de hele dag en het lijkt me dat dit makkelijker en sneller moet kunnen.

Probleem is, dat een aantal keren het woord 'bedrijventerrein' in een g-object (gegevensblad) staat. Dus niet als gewone tekst, wat betekent dat je niet de zoek/vervang-optie van Word kunt gebruiken om deze termen automatisch te verbeteren. Je moet handmatig op 'G-object bewerken' klikken en dan het woord 'bedrijventerrein' vervangen door de werkelijke naam.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze taak geautomatiseerd wordt?
Ik betwijfel of het met een macro kan, vanwege bovengenoemd probleem, en omdat ik steeds een andere bedrijventerrein-naam moet invoeren.
Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Millennyum op 12-02-2004 09:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

en omdat ik steeds een andere bedrijventerrein-naam moet invoeren
Dat is juist geen enkel probleem met macro's; maak van die macro een functie met als parameter de bedrijfsnaam en roep die functie een paar keer aan.

Hoe die objecten aanpassen: misschien doet een FOR EACH al wat. Maar aangezien ik uit m'n hoofd niet de fijne kneepjes van die G-objecten ken, zou je even kunnen kijken wat er gebeurd als je het een keer met de hand doet en een macro opneemt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Millennyum
Dankje, F_J_K

Ik heb alleen nog nooit met macro's gewerkt, dus ik heb geen idee waar je het over hebt en hoe ik het zou moeten implementeren :)

Ik heb net geprobeerd mijn bewerking op te nemen als macro, maar dat was geen succes. Ik heb de broncode van die macro bekeken, maar heb geen idee hoe ik deze moet aanpassen zodat ik steeds een andere naam kan invoeren, of hoe ik een 'for each' toepas...
De Word helpfile is niet echt behulpzaam :|

[ Voor 8% gewijzigd door Millennyum op 12-02-2004 10:07 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Millennyum schreef op 12 februari 2004 @ 10:03:
Dankje, F_J_K

Ik heb alleen nog nooit met macro's gewerkt, dus ik heb geen idee waar je het over hebt en hoe ik het zou moeten implementeren :)

Ik heb net geprobeerd mijn bewerking op te nemen als macro, maar dat was geen succes. Ik heb de broncode van die macro bekeken, maar heb geen idee hoe ik deze moet aanpassen zodat ik steeds een andere naam kan invoeren, of hoe ik een 'for each' toepas...
De Word helpfile is niet echt behulpzaam :|
Kijk voor syntax en voorbeelden gewoon bij Visual Basic voorbeelden in boeken en op het WWW. Het lijkt erg veel op elkaar. Het verschil ligt hem vooral in het feit dat de macro's worden geinterpeteerd en niet gecompileerd en het feit dat je IN Word zit en dus makkelijk overal bij kan bij de objecten van Word.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Millennyum
Hmmm ik zag inderdaad net dat ik niet de Word-helpfile maar de Visual Basic helpfile moet hebben |:(

Zo te zien is dit niet iets dat ik even in een kwartiertje kan uitzoeken ;( Blijkbaar moet ik het vandaag maar handmatig doen en in mijn vrije tijd maar eens uitzoeken hoe het de volgende keer handiger kan.

In ieder geval bedankt, ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik heb hier geen Word 97. Wat is een G-object? Gaat het om een embedded Excelsheetje ofzo?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1