heb mijn schij gewist maar niet de hoofd schijf waar windows opstond maar nu ik hem opstart doet hij niks meer kan ook niet meer met f10 in de bios komen en hij zegt elke keer press a key to reboot dan start hij opnieuw op maar hij gaat niet verder als die melding van press a key to reboot
Probeer de pc met een bootable cd of diskette op te starten en kijk wat hij doet. Probeer dan eens met FDISK te kijken wat er fout is, of probeer FDISK /mbr
Erg summiere info.
Geef eens een exacte situatieschets van de oude en de nieuwe situatie.
Geef eens een exacte situatieschets van de oude en de nieuwe situatie.
ik heb een schij hd gewist maar op mijn andere hd stond windows dus hij start nu wel op maar hij gaat tot press a key to reboot ik kom ook niet meer in dos en kan dus ook geen opdracht in typen hij start gewoon niet meer op
Verwijderd
Met een bootable cd kun je wel in DOS komen, bijvoorbeeld met de cd van WinXP (optie 'Repareren')Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:32:
ja maar ik kom ook niet meer in dos
Vertel eerst eens hoe je partitie indeling was. Welke windows versie heb je, op welke partitie stond die etcVerwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:35:
ik heb een schij hd gewist maar op mijn andere hd stond windows dus hij start nu wel op maar hij gaat tot press a key to reboot ik kom ook niet meer in dos en kan dus ook geen opdracht in typen hij start gewoon niet meer op
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 09:36 ]
Controleren of soms F10 niet maar F2 of Delete ingedrukt moet worden. Dan in BIOS zetten: van FD opstarten en dan André's oplossing eens proberen.
Welk MB en OS etc. zou ook welkom zijn
Welk MB en OS etc. zou ook welkom zijn
ARME AOW’er
Nu is natuurlijk je C-schijf leeg en daar stond je boot.ini op
Je PC kijkt altijd naar de eerste partitie om te booten.
Op die partitie zet windows een bestandje neer om te vertellen waar windows werkelijk staat.
Volgens mij werkt de repair functie van de cd hier wel voor...
Je PC kijkt altijd naar de eerste partitie om te booten.
Op die partitie zet windows een bestandje neer om te vertellen waar windows werkelijk staat.
Volgens mij werkt de repair functie van de cd hier wel voor...
[ Voor 38% gewijzigd door TSS_Droopy op 12-02-2004 09:42 ]
"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"
Dan heb je de opstartbestanden gewist, XP zet de opstartbestanden op de eerste partitie (en die heb je dus gewist)
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
c schijf gewist?? dat is de boot-partitie... lijkt mij....
Dus dan doet ie het niet meer...
XP cd erin er repareren...
wat voor filesystem is het? FAT32 of NTFS??
edit:
Ik ben ook veel te sloom met typen...
Ik ben ook veel te sloom met typen...
[ Voor 16% gewijzigd door DefaultUser op 12-02-2004 09:43 ]
Als ik maar een beetje kan computeren
NTFSDefaultUser schreef op 12 februari 2004 @ 09:41:
c schijf gewist?? dat is de boot-partitie... lijkt mij....
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. geeft waarschijnlijk alle info die je nodig hebt, eventueel aangevuld met de antwoorden op deze zelfde vraag in eedere topics.
Zo niet: open een nieuw topic maar lees dan eerst WOS Policy en FAQ topicstart even goed door en schets even duidelijker wat er precies aan de hand is want blijven vragen is voor niemand handig
Zo niet: open een nieuw topic maar lees dan eerst WOS Policy en FAQ topicstart even goed door en schets even duidelijker wat er precies aan de hand is want blijven vragen is voor niemand handig
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()