pc niet meer aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Het volgende probleem doet zich voor:

Een vriend van mij was bezig in word om een brief te maken en plots een zwart scherm in winxp pro. Hij start de pc opnieuw en na de geheugen controle en de schijven detectie verschijnt het scherm van xp hoe je wilt opstarten: in veilige modus, normaal, laatst juiste configuratieinstellingen enz. Alles geprobeer maar telkens weer dat zwarte scherm met linksboven de cursor.

Opstart cd's geprobeerd, zoals xp installatie CD, erd commander CD enz. De cd's willen echter ook niet meer laden. De pc begint de cd's te lezen maar halverwege bij iedere cd start de pc opnieuw!

Ook geprobeer een goede xp harde schijf aan te hangen, maar ook met deze harde schijf start de pc niet op: zwart scherm met cursor linksboven.
Processor is volgens mij goed anders krijg je ook het keuze opstartscherm niet te zien? Geheugen controle gaat ook goed.

Het is een HP pavilion 343.nl pc
Geen handleidingen erbij gekregen.
BIOS is Award met een nvidia crush1 chipset?

ER zit geen garantie meer op.

Wat zou ik kunnen doen?

monta

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
Ik denk dat jouw pc te warm word

Dat wil zeggen jouw cpu of videokaart..

Kijk als je dat lukt in de bios wat je temps zijn en anders kun je even de kast open maken en de fans even uitblazen en kijken of die dan nog steeds vastloopt.

Tweakers Discord

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Draait de fan van de cpu wel?

verder zou het goed een geheugenprobleem kunnen zijn, dat de test het in het begin het doet zegt niet zoveel. Je zou even andere geheugen kunnen proberen. - probeer ook memtest vanaf diskette te laden.

Slechte sectoren op je harddisk zou ook nog kunnen, precies op een cruciaal punt voor windows. - even scandisk van diskette laden bijv.

heb je de pc wel opengemaakt al? geen rare dingen zoals opgeblazen condensatoren etc? heb je de voeding bekeken/ nieuwe geprobeert?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
Je kunt bovendien deze tips ook nog wel bekijken :Y)
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Tweakers Discord

Verwijderd

Een vriend, jaja :X >:)

Maar anders moet je even het geheugen in een andere bank doen, dat hielp bij mij ook. en is je pc ook overgeclocked?

• monta
Maar dit kan dan toch niet zomaar naar 1,5 jaar gebeuren?

Zou het niet een virus kunnen zijn. De temperatuur volgens het bios van het moederbord is eigenlijk altijd 70 graden. Maar dit is van begin af aan al geweest. Het is een intel processor en dit is bij mij ook maar de temperatuur van mijn pc is 35 graden cpu. 70 graden is dus wel hoog maar als dit altijd al geweest is?
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:39:

Maar anders moet je even het geheugen in een andere bank doen, dat hielp bij mij ook. en is je pc ook overgeclocked?

monta

• monta
Nee nog geen nieuwe voeding geprobeerd want die heb ik niet. Alle fans draaien alsmede de koeling van de cpu. Het gekke is dat de cd's wel beginnen met de setup maar halverwege gewoonweg opnieuw gaan starten.

Het is een erg vreemd probleem. Wel geheugen omgezet en een andere hd aangesloten dus dit is de oorzaak niet.
BuG2FiX schreef op 12 februari 2004 @ 09:17:
Draait de fan van de cpu wel?

verder zou het goed een geheugenprobleem kunnen zijn, dat de test het in het begin het doet zegt niet zoveel. Je zou even andere geheugen kunnen proberen. - probeer ook memtest vanaf diskette te laden.

Slechte sectoren op je harddisk zou ook nog kunnen, precies op een cruciaal punt voor windows. - even scandisk van diskette laden bijv.

heb je de pc wel opengemaakt al? geen rare dingen zoals opgeblazen condensatoren etc? heb je de voeding bekeken/ nieuwe geprobeert?

monta

• monta
Niet iedereen liegt altijd....
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:39:

monta

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Zou het niet een virus kunnen zijn. De temperatuur volgens het bios van het moederbord is eigenlijk altijd 70 graden. Maar dit is van begin af aan al geweest. Het is een intel processor en dit is bij mij ook maar de temperatuur van mijn pc is 35 graden cpu. 70 graden is dus wel hoog maar als dit altijd al geweest is?
[...]
70 graden!! dat is veels te veel natuurlijk, ik denk toch dat je even je koeler los moet maken en moet kijken of het ding wel goed aansluit. teveel koelpasta gebruikt wellicht?? (of te weinig?)

hij kan het op die temp. best wel 1,5 jaar doen, maar dan kun je idd wachten tot de proc. er mee kapt.

• monta
BuG2FiX schreef op 12 februari 2004 @ 16:20:
[...]

70 graden!! dat is veels te veel natuurlijk, ik denk toch dat je even je koeler los moet maken en moet kijken of het ding wel goed aansluit. teveel koelpasta gebruikt wellicht?? (of te weinig?)

hij kan het op die temp. best wel 1,5 jaar doen, maar dan kun je idd wachten tot de proc. er mee kapt.
Ok, bedankt. Dacht zelf ook aan de processor maar begrijp dan niet dat indien je de pc aanzet en gewoon laat draaien (bijv. in het bios) dat hij dan niet opnieuw start of iets geks doet. Opstarten met een diskette is het enige wat lukt. De koeling eraf halen gaat me te ver. Geef hem wel terug en de pc moet maar naar HP terug.

monta

Pagina: 1