wasco [the brightest crayon in the box]
Verwijderd
Kwestie van tijd voordat er andere sites als paddestoelen uit de grond schieten.
[ Voor 9% gewijzigd door momania op 12-02-2004 09:29 ]
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:09:
SENSUUR
![]()
Kwestie van tijd voordat er andere sites als paddestoelen uit de grond schieten.
[ Voor 3% gewijzigd door wasco op 12-02-2004 09:12 ]
Serve The Humanity , Be Server
"Het vertalen van een complete speelfilm valt onder een 'bewerking' van een origineel en dat is inbreuk op het auteursrecht. Het betekent ook schade voor de rechtmatige eigenaren van dat werk."
Wat niet wegneemt dat ik het BS vind. Ik vertaal elke keer dat ik er naar kijk een speelfilm. Ik ben toch wel erg illegaal bezig
[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 12-02-2004 09:16 ]
Signatures zijn voor boomers.
Omdat ondertitels deel uitmaakt van het werk van een ander, wat niet zomaar openbaar gemaakt mag worden. Ondertitels is dus het geen wat gesproken wordt in een film, welk weer in het script staat. Omdat het nu vertaald is of niet, maakt niet uit. Het is een werk van een ander, en dat mag jij niet zomaar openbaar maken. Zelfde gaat ook op voor boeken.Neoz schreef op 12 februari 2004 @ 09:12:
Ik las ergens dat Stichting Brein dit op zijn geweten heeft klopt datWaarom is een simpele vertaling copyrighted
Ey!! Macarena \o/
Serve The Humanity , Be Server
De rechten kwa auteursrecht werkt anders. Als je niet schriftelijk toestemming heb om het werk van een ander openbaar te maken en/of bij te werken, mag het dus NIET!DarkY schreef op 12 februari 2004 @ 09:18:
Is het in NL niet zo, dat als je de bron vermeld, dat DIT JUIST WEL MAG!
Ey!! Macarena \o/
Dat betekent dus dat elke website op het internet illegaal bezig is... en alle kranten ook. En veel meer?RaZ schreef op 12 februari 2004 @ 09:20:
[...]
De rechten kwa auteursrecht werkt anders. Als je niet schriftelijk toestemming heb om het werk van een ander openbaar te maken en/of bij te werken, mag het dus NIET!
Ik heb nog nooit in ondertitels gezien dat er 15 mins subs zijn, en dat er dan in beeld blijft staan: Koop de rechten als je meer wilt lezen.
Ey!! Macarena \o/
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dit topic is gesloten.
![]()