Serverruimte oververhit, wat is de schade?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Bij ons is er een defect opgetreden in de serverruimte waardoor de koeling niet meer goed werkte. Sommige systemen hadden een case temperatuur van 76 (!!!) graden :( :( :( :( voor enkele uren. (serverruimte 42 graden) Er is slechts 1 harddisk gecrashed. Alle systemen waren continu aan het rebooten.

Mijn vraag is eigenlijk: wat voor schade kunnen we hierdoor op de langere duur verwachten? Op dit moment werkt alles maar kunnen we binnenkort problemen mee gaan krijgen? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door shotputty op 12-02-2004 09:20 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30

TeeDee

CQB 241

Naar mijn idee mag je erg in je handjes wrijven dat het bij die ene disk is gebleven.
Verder denk ik dat je op de langere termijn geen problemen krijgt.

Ik zou het natuurlijk wel heeeeeeel erg goed in de gaten houden, maar echt spannend zal het niet worden denk ik.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 17:05
Ik geloof ook niet dat je daar op de lange termijn iets van gaat merken, want dan zou het wel meteen nu gebeurt zijn.

Ik heb ook een keer gehoord van een serverruimte waar, een paar dozen met blade servers draaide, dat daar de airco kapot was gegaan en dat het daar toen ook flink warm was geworden. Ze hebben daar meteen een temperatuurs gestuurd alarmsysteem geinstalleerd, zodat de servers nooit meer oververhit kunnen raken. Dat lijkt me voor jou bedrijf ook geen slecht idee imho!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het is wel heeel erg slordig dat die koeling het zomaar begeeft en dat jullie dat niet eens door hadden imo... Het was enkele uren dat dat zo was.. dan hebben je servers dus al een paar uur staan flippen?? Dat zou je volgensmij heel snel door hebben...

Maar om ff terug te komen op je vraag...

Volgensmij zal het niet veel schade opleveren... zouden dingen wel gelijk defect zijn.. Als het nu maar gewoon weer goed gekoeld wordt...

[ Voor 27% gewijzigd door Apen-nootjes op 12-02-2004 15:29 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

Maasluip

Kabbelend watertje

apen-nootjes schreef op 12 februari 2004 @ 15:29:
Het is wel heeel erg slordig dat die koeling het zomaar begeeft en dat jullie dat niet eens door hadden imo...
Ik heb ergens gewerkt waar er een alarmsysteem was geïnstalleerd dat een 06 nummer belde. Het was gecontroleerd, het werkte. Totdat eens tot drie keer toe de koeling uitviel en er geen waarschuwing kwam. Bleek dat de telefooncentrale buiten kantooruren alle uitgaande 06-nummers blokkeerde.

En of het kwaad kan? Is weinig van te zeggen. Je hoort meestal dat servers jaaaaren draaien en dan na een reboot opeens een disk kapot is. Kan altijd gebeuren.

Signatures zijn voor boomers.

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 12 februari 2004 @ 15:29:
Het is wel heeel erg slordig dat die koeling het zomaar begeeft en dat jullie dat niet eens door hadden imo... Het was enkele uren dat dat zo was.. dan hebben je servers dus al een paar uur staan flippen?? Dat zou je volgensmij heel snel door hebben...

Maar om ff terug te komen op je vraag...

Volgensmij zal het niet veel schade opleveren... zouden dingen wel gelijk defect zijn.. Als het nu maar gewoon weer goed gekoeld wordt...
het meldingssysteem werkte dus niet en het was in het weekend vandaar..

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
shotputty schreef op 12 februari 2004 @ 15:58:
[...]

het meldingssysteem werkte dus niet en het was in het weekend vandaar..
Is een soort van backup cooler met eigen sensor geen id, voor als het andere coolsysteem er mee kapt dan?

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 12-02-2004 16:02 ]

Verwijderd

42 graden in de server ruimte, als je er houtenbankjes neerzet heb je een sauna :)

Het kan zijn dat er harde schijfen corrupt zijn geraakt, daar zou ik iig op checken

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:36
Door uit val van airco's heb ik dit ook wel eens mee gemaakt.

S'avonds toen ik de tapes wisselde viel mij op dat 1 van de airco's water lekte. Deze heb ik uitgezet (2 airco's beide voldoende om de ruimte te koelen), s'ochtends bleek de ander ook kapot

Ondanks de automatic shutdown van de Compaq DL360 G2 zijn er toch een paar systemen blijven draaien. Uit eindelijk was de schade vooral in fans die de geest aan het geven waren. Geloof dat de hoogst gemeten temp ook rond de 76 lag.

Bij de klant is er nu een temperatuur alarm aangesloten wat direct op het paneel van de beveiliging zit. Mocht dit weer gebeuren krijgt iemand gewoon een belletje van de beveiling dat ie NU moet komen om de boel uit te zetten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tazzy op 12-02-2004 16:08 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tjemig, das niet lekker :o

Maar dit is meer iets voor Overige Hardware, dus bij deze een move :Y)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FastBunny

Give it the Works !

Je zou verwachten dat servers hier zichzelf tegen beschermen, bv uitschakelen etc. Verder is natuurlijk 76 graden veel. Cpu temps zullen wel hoger gelegen hebben. Hoeveel servers stonden er in de ruimte eigenlijk? En hoe groot is de ruimte?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
FastBunny schreef op 12 februari 2004 @ 16:12:
Je zou verwachten dat servers hier zichzelf tegen beschermen, bv uitschakelen etc. Verder is natuurlijk 76 graden veel. Cpu temps zullen wel hoger gelegen hebben. Hoeveel servers stonden er in de ruimte eigenlijk? En hoe groot is de ruimte?
ruim 20 servers, ik denk 3,5 meter hoog, 6 meter lang, 5 meter breed? Iets in die buurt.

Pagina: 1