Toon posts:

Rare error in PPP-log IpCop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik IpCop 1.3 een week geleden opnieuw geinstalleerd heb doet mijn ftp-server het niet meer. Ook heb ik toen mijn server opnieuw geinstalleerd dus helemaal verbaasd was ik niet. Nu heb ik echter alles nagelopen en ik weet zeker dat alles weer is zoals het was. En toch werkt het niet... dus ik in het log van IPCOP zoeken naar wat gekke meldingen. Toen kwam ik deze melding tegen in het PPP-log;
Protocol-Reject for unsupported protocol 0x3d

Deze melding komt ongeveer eens in het kwartier en het laatste ritje cijfers / getallen wisselen.

Heeft iemand enig idee waar deze melding betrekking op heeft? En natuurlijk wat ik er vervolgens aan zou kunnen doen.

Een google-tje en een bezoekje aan ipcop.org hebben overigens niets opgeleverd...

edit:

ff wat schrijffoutjes wegwerken, het is nog vroeg...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk niet veel IPCOP users hier. Nog even voor de volledigheid; ik heb dus na het herinstaleren van IPCOP alle portmappigs via de backupfunctie teruggezet. Het zou dus moeten werken.....

Verwijderd

Dan heb je niet goed genoeg gegoogled.

google op "unsupported protocol 0x3d ppp"

Lijkt er op dat er een multilink verbinding opgezet wil worden, maar dat ipcop dat niet leuk vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk heb ik inderdaad niet echt lekker gegoogled. Thanks, het lijkt allemaal niet zo veel kwaad te kunnen. Lijkt dus ook niets met mijn ftp te maken te hebben...