Ik heb hier een 120mm fan liggen waar alleen een grote powerplug aan zit (molex heten die dingen toch?) ik heb ook een aerogate2 waar ik dus alleen kleine stekkertjes op kan aansluiten, weetjewel, die 3 pins die ook op je mobo zitten.
Nu wil ik graag het toerental weten+regelen van die grote fan, volgens mij moet dat kunnen wat hij heeft ook een rooie, gele en twee zwarte draden. Met een beetje solderen moet dat dus lukken, aangezien ik hier ook zo'n klein stekkertje heb.
Nu is mijn vraag, welke van die twee zwarte draden moet ik hebben, want een is 12v en de ander 5v geloof ik????
edit: ik heb geen multimeter helaas, dus kan het zelf niet meten...
Nu wil ik graag het toerental weten+regelen van die grote fan, volgens mij moet dat kunnen wat hij heeft ook een rooie, gele en twee zwarte draden. Met een beetje solderen moet dat dus lukken, aangezien ik hier ook zo'n klein stekkertje heb.
Nu is mijn vraag, welke van die twee zwarte draden moet ik hebben, want een is 12v en de ander 5v geloof ik????
edit: ik heb geen multimeter helaas, dus kan het zelf niet meten...
[ Voor 7% gewijzigd door Tiberium op 12-02-2004 08:42 ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"