PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Maareh is er een manier om me ht te gebruiken processor belasting is nu maar 50% ??
whoeiLief_Adje schreef op 12 februari 2004 @ 18:43:
[...]
Nee, de client neemt wel aardig wat geheugen, maar je merkt er bijna niks van dat hij draait, het opstarten kan wel een paar seconden langer duren maar tijdens het normale computer gebruik (word/exel/internet/gamen) merk je er niks van
ook niet bij gamen? vreemd, had verwacht van wel
en bij renderen (ik max namelijk ook)
maar ik ga het toch eens uitproberen dan
mhh heb het nu geinstaleerd enz en hij si wel bezig, maar uuhm
hoe weten jullie en dat proggie nou dat ik bij jullie hoor?
(dutch power cows...?) (owja amdxp 2000+ @2200 er bij
[ Voor 16% gewijzigd door ixl85 op 12-02-2004 18:58 ]
Ja dat kan, ik doe het ook, je kunt namelijk de client 2x installeren, dit levert ongeveer 33% meer performance op, dus kun je het beste doen als je meer dan genoeg ram vrij hebt.TRAXION schreef op 12 februari 2004 @ 18:48:
En weer een erbijP4 2.6 met 1 gb ram.
Maareh is er een manier om me ht te gebruiken processor belasting is nu maar 50% ??
mwah 1024 pc 3200 zat of niet ? en moet ik dan de install package nog een keer draaien ?Lief_Adje schreef op 12 februari 2004 @ 18:53:
[...]
Ja dat kan, ik doe het ook, je kunt namelijk de client 2x installeren, dit levert ongeveer 33% meer performance op, dus kun je het beste doen als je meer dan genoeg ram vrij hebt.
Of kan ik een tweede executabel runnen?
Zoja hoe ?
ja gewoon nog een keer runnen ,let wel even op dat je h'm in een andere directory installeerd, en dat je de snelkoppelingen in je startmenu even aanmaakt, de tweede installatie overschrijft namelijk de startupicoon van de eerste installatieTRAXION schreef op 12 februari 2004 @ 18:56:
[...]
mwah 1024 pc 3200 zat of niet ? en moet ik dan de install package nog een keer draaien ?
Of kan ik een tweede executabel runnen?
Zoja hoe ?
Ook Silk_dude heeft zich weer mooi uitgeleefd op de FP en dat zorgt voor een hele nieuwe stroom leden. Welkom allemaal mensen!
Mochten de nieuwe mensen vragen hebben over een of ander, stel ze gerust hier en ze zullen vroeg of laat wel beantwoord worden
DPC to da top!
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Dank uLief_Adje schreef op 12 februari 2004 @ 18:59:
[...]
ja gewoon nog een keer runnen ,let wel even op dat je h'm in een andere directory installeerd, en dat je de snelkoppelingen in je startmenu even aanmaakt, de tweede installatie overschrijft namelijk de startupicoon van de eerste installatie
Zal de volgende keer effe zoeken maar ik was net aan het eten
Hoppa processor draait 100%
[ Voor 5% gewijzigd door TRAXION op 12-02-2004 19:15 ]
Ennuh wtf is die preatorian ofso damn as dat zijn daily is
Also also jah
[ Voor 21% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 12-02-2004 19:23 ]
hoe weten jullie en het proggie dat ik bij de nederlandse koeien hoor?
is wle zo leuk toch?
Subteam aangeven op d2ol.comixl85 schreef op 12 februari 2004 @ 19:20:
ok bij mij draait ie nu ook, maar heb toch even een vraagje...
is wle zo leuk toch?
Ok, dat was dus een beetje te laat

Stomme cache
[ Voor 104% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-02-2004 19:55 ]
Anoniem: 28168
Als je doet wat hier staat bij "Hoe doe ik mee?", dan kan het echt niet fout gaanixl85 schreef op 12 februari 2004 @ 19:20:
ok bij mij draait ie nu ook, maar heb toch even een vraagje...
is wle zo leuk toch?
Maar mijn vraag is: Stel, mijn node heeft bijvoorbeeld 10 tasks ready for upload, maar ik zet nu mijn comp uit... blijven deze dan staan zodra ik mijn node/computer weer opstart?
De tasks die je af hebt (dus to upload) zijn gesaved op je HD. De candidate waarmee je bezig bent word helaas wel afgebroken en deze zul je helemaal overnieuw moeten doen. Een goede remedie hier tegen is de slaapstand. Dan heb je hier geen last van.
[ Voor 81% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-02-2004 21:30 . Reden: btje te vroeg op submit 8)7 ]
Niet slecht !
Maareeh : van alle projecten die er beschikbaar zijn, vindt ik dit toch een van de betere.
Zoals iemand op de FP al zei : doneer geen $$$ op gironr. XXXXX, maar doneer wat van je cpu cycles.
Goed doel en zal dr ooit ook eens profijt van hebben.
hehe : zie net COMPUTERFREAKED : da's me monthly output ... dus dat valt allemaal wel mee
Ik ben dus Preatorian
[ Voor 17% gewijzigd door Talon op 12-02-2004 21:34 ]
Beter, eigenlijk kaap ik CPU cycles bij mijn vriendin thuis. Ze gebruiken hun comp alleen voor kazaa, msn, mp3 en word (klassiek verhaal).Mac_Cain13 schreef op 12 februari 2004 @ 21:24:
Jah, deze blijven gewoon staan.
Maar een tweede vraag, als ik een node uit de lijst van N20L knikker, blijven dan de punten wel online staan?
Edit:
Ik heb het ff getest, maar je mag niet eens een node deleten die al candidates heeft geupload. Dus helaas je zult met deze 'dode koe' in je lijstje moeten leren leven.
Btw als je een PC herinstalleerd kun je het beste ff de file node.prp backuppen en dan bij het installeren van D2OL geen mailadres opgeven. Dan node.prp terug zetten en je hebt weer hetzelfde node nummer, dat scheeld een hoop 'dode koeien' in je lijstje.There was an error deleting 97250 from your member account.
You cannot delete a node that already has statistics
Voor de newbies: Koe is vaktaal voor een client
[ Voor 83% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-02-2004 21:39 ]
Wat heb je dan allemaal voor harde waren draaien, als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen.Talon schreef op 12 februari 2004 @ 21:24:
Nou : ik ben maar weer es voor een zinnig team gaan crunchen, dus kom bij jullie op plaats 100 binnen vallen ...
Niet slecht !
Maareeh : van alle projecten die er beschikbaar zijn, vindt ik dit toch een van de betere.
Zoals iemand op de FP al zei : doneer geen $$$ op gironr. XXXXX, maar doneer wat van je cpu cycles.
edit:
hehe : zie net COMPUTERFREAKED : da's me monthly output ... dus dat valt allemaal wel mee
Ik ben dus Preatorian![]()
Anoniem: 88813
Bijna elk minuut een nieuw bericht
Je candidaten (10 tasks ready for upload) blijven wel staan (in de file resultQueue.dat); tenzij je dit alleen op je ramdisk heb staanvormstreber schreef op 12 februari 2004 @ 21:21:
Maar mijn vraag is: Stel, mijn node heeft bijvoorbeeld 10 tasks ready for upload, maar ik zet nu mijn comp uit... blijven deze dan staan zodra ik mijn node/computer weer opstart?

Van alle niet complete candidate (waar hij laatst mee bezig was), ben je alle conformers kwijt (elk cand. heeft 20 conformers).
Hij begint elke keer opnieuw.
Vind je dit zonde en wil je wachten totdat hij klaar is met een candidate voordat je reboot, kan je in DSpy de "Candidate Finish Notification" aan zetten (Alt-N).
DSpy reboot het niet automatisch, maar vraagt het tegen die tijd met een bel en een shutdown/reboot/cancel optie.
(Cancel == gewoon doorgaan). Vergeet niet deze optie weer uit te zetten.
Alle nieuwe leden, welkom.
Haha, ik ging je quoten met de vraag: "Dus jij ben Praetorian" heb je het al geëditTalon schreef op 12 februari 2004 @ 21:24:
Nou : ik ben maar weer es voor een zinnig team gaan crunchen, dus kom bij jullie op plaats 100 binnen vallen ...
Niet slecht !
edit:
Ik ben dus Preatorian![]()
Maarre een monthly van 1600 is ook niet slecht hoor
Alle beetjes helpen zeg ik altijd!
#StopBurningStuff
w00t, jouw icon is random

#StopBurningStuff
Euhm ....Wat heb je dan allemaal voor harde waren draaien, als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen.
Dat ding uit m'n sig,
Een P4 3.0C testbak
Een P4 2.4 testbak
Een AMD XP1800+
Valt allemaal wel mee.
Mijn collega's vergeten soms de client in de image mee te nemen. En dan moet ik het hele zutje weer herstellen.
Tja, ik zag pas te laat dat het van een maand is.Talon schreef op 12 februari 2004 @ 22:26:
[...]
Euhm ....
Dat ding uit m'n sig,
Een P4 3.0C testbak
Een P4 2.4 testbak
Een AMD XP1800+
Valt allemaal wel mee.
Mijn collega's vergeten soms de client in de image mee te nemen. En dan moet ik het hele zutje weer herstellen.
Anoniem: 88813
Kost wel heel veel ramdisk (30 Mb overkill aan java standaard libs).Anoniem: 28168 schreef op 12 februari 2004 @ 15:07:
Over die RAMDISK tweak: inderdaad gewoon de hele client kopieren naar een ramdisk en dan draaien. Als 't lukt, laat dan ff weten wat je bevindingen zijn en maak een howto... ik heb het 1 keer geprobeerd maar kreeg die ramdisk niet snel genoeg aan de praat
Als jullie 't wel lukt, maak dan ff die howto, dan zet ik 'm in de FAQ erbijNorway schijnt er veel gebruik van te maken...
Gisteren begonnen met uitzoeken hoe te minimaliseren.
Kan onder Windows met standaard tools een ramdisk + backup te simuleren; ik gebruik W2k (engels), dus moet iemand anders vertalen naar Xp nederlands.Mac_Cain13 schreef op 12 februari 2004 @ 16:18:
Alleen is het wel handig om een Freeware progje te zoeken. Ik zie het DPC forum al vol staan met '[D2OL] Ramdisk doet het niet meer'-topics omdat het shareware tooltje verlopen is.
Kan ik ergens mijn resultaten kwijt?
Ow en nog een vraag ik heb beide clients onder hetzelfde emailadres geregistreerd, komen de candidates nu ook automatisch bij hetzelfde subteam?
[ Voor 36% gewijzigd door TheInsomniac op 12-02-2004 22:46 ]
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Rookworst zonder R is ook worst.
De minimalisatie resultaten zouden erg interressant zijn, je zou ze me kunnen mailen/MSNen. (Zie profiel) Dan gebruik ik ze in men stukje dat ik voor de FAQ schijf. Zou erg fijn zijnAnoniem: 88813 schreef op 12 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Kost wel heel veel ramdisk (30 Mb overkill aan java standaard libs).
Gisteren begonnen met uitzoeken hoe te minimaliseren.
[...]
Kan onder Windows met standaard tools een ramdisk + backup te simuleren; ik gebruik W2k (engels), dus moet iemand anders vertalen naar Xp nederlands.
Kan ik ergens mijn resultaten kwijt?
Ik zal iig evt. gemailde resultaten goed bewaren, dan kan vormstreber ze wel bij mij opvragen.
Of heeft iemand van de crew een betere oplossing? (Wil niet voor Crew member gaan spelen hier, maar dit was mijn beste oplossing...)
[ Voor 5% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-02-2004 22:52 . Reden: Wilnie crew spele ]
Nou, ik ben tot stukschrijver gebombardeerd. Maar ik denk toch echt dat de manier zoals ik mijn ramdisk met D20L aan de praat heb gekregen niet presentabel is voor iedereen en als standaard kan gaan gelden voor nieuwe gebruikers.Mac_Cain13 schreef op 12 februari 2004 @ 22:51:
[...]
De minimalisatie resultaten zouden erg interressant zijn, je zou ze me kunnen mailen/MSNen. (Zie profiel) Dan gebruik ik ze in men stukje dat ik voor de FAQ schijf. Zou erg fijn zijnIk geloof alleen dat vormstreber het stukkie voor de Windows zou doen, alleen hij heeft geen mail/MSN/ICQ ingevult.
Ik zal iig evt. gemailde resultaten goed bewaren, dan kan vormstreber ze wel bij mij opvragen.
Of heeft iemand van de crew een betere oplossing? (Wil niet voor Crew member gaan spelen hier, maar dit was mijn beste oplossing...)
Dus het liefste wil ik passen.

Hmm na het flushen is hij alsnog automatisch toegevoegd
[ Voor 30% gewijzigd door Spider.007 op 12-02-2004 23:08 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Is ook goed, maar zou je wel ff de manier waarop jij het hebt gedaan op willen sturen? Dan zoek ik het wel ff uitvormstreber schreef op 12 februari 2004 @ 23:00:
[...]
Nou, ik ben tot stukschrijver gebombardeerd. Maar ik denk toch echt dat de manier zoals ik mijn ramdisk met D20L aan de praat heb gekregen niet presentabel is voor iedereen en als standaard kan gaan gelden voor nieuwe gebruikers.
Dus het liefste wil ik passen.
En PurpleBear: wil jij dan een tutorial schrijven voor win2000 engels? Dan zoek ik het wel uit voor nederlands en maybe windows XP
Alleen ben ik bang dat 1 van die 2 plekjes niet lang behouden kunnen blijven...
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
alleen 1 vraag, ik draai op een P4 2,6 GHz 800MHz met 1GB ddr ram, maar volgens statbar wordt mijn processor maar 50% belast ?
hoe kan dit? Ligt dit aan het feit dat het een proc. met HT is ?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ja. De oplossing is om de software nog een keer in een andere directory te instaleren en beide naast elkaar te draaien...AngelDust schreef op 12 februari 2004 @ 23:58:
hoe kan dit? Ligt dit aan het feit dat het een proc. met HT is ?
Mja das idd ook nog een optieHeineken schreef op 13 februari 2004 @ 00:02:
[...]
Ja. De oplossing is om de software nog een keer in een andere directory te instaleren en beide naast elkaar te draaien...
Maar ik kan der natuurlijk ook iets anders naast gaan draaien
Bier fan Fryske grûn!
Waarom zou je dat nou willen?AngelDust schreef op 13 februari 2004 @ 00:04:
[...]
Mja das idd ook nog een optie
Maar ik kan der natuurlijk ook iets anders naast gaan draaien

Ik slaap er nog ff een nachtje over, met 50% belasting kan ik nog wel gewoon me pc blijven gebruiken, met 100% wordt ie wat trager natuurlijk
Bier fan Fryske grûn!
Nee hoor, want hij draait op idle priority, dus alleen als "System idle" processorkracht krijgt neemt hij dat over. De rest blijft 'ie van afAngelDust schreef op 13 februari 2004 @ 00:06:
[...]
Ik slaap er nog ff een nachtje over, met 50% belasting kan ik nog wel gewoon me pc blijven gebruiken, met 100% wordt ie wat trager natuurlijk
Maar hij wordt volges taakbeheer en statbar wel voor 100% belast danAnoniem: 28168 schreef op 13 februari 2004 @ 00:08:
[...]
Nee hoor, want hij draait op idle priority, dus alleen als "System idle" processorkracht krijgt neemt hij dat over. De rest blijft 'ie van af
Bier fan Fryske grûn!
Op die manier heb je altijd 100% CPU belasting, maar zodra er minder idle calls zijn zal de client ook minder CPU claimen. Slim systeem he
oke, dan zal ik vanmiddag die 2e node ook maar ff installeren danMac_Cain13 schreef op 13 februari 2004 @ 09:05:
Omdat de idle calls ingepikt worden, dus als D2OL ziet dat er 20% idle is zal hij 20% CPU claimen
Op die manier heb je altijd 100% CPU belasting, maar zodra er minder idle calls zijn zal de client ook minder CPU claimen. Slim systeem he
Bier fan Fryske grûn!

waarom wijzig ik me vorige bericht niet gewoon?

[ Voor 31% gewijzigd door AngelDust op 13-02-2004 10:14 ]
Bier fan Fryske grûn!
AngelDust schreef op 13 februari 2004 @ 10:13:
[...]
edit:
waarom wijzig ik me vorige bericht niet gewoon?![]()
Geen id
Maar je kunt de nieuwe meldingen beter in de Hitparade van 12 Februari doen, daar komen meer mensen en word je sneller geholpen.
Persoonlijk vind ik het zelf ook irritand dat de oude Hitparade boven de nieuwe word gekicked. (Precies wat ik nu zelf doe dus

Effe kijken of ik nog meer werkplekken kan besmetten
Top! Maar we hebben voor vandaag een verse hitparade, kijk in het "Dutch Power Cows" forum, en dan naar [D2OL] hitparade van 12 februari.TRAXION schreef op 13 februari 2004 @ 16:15:
En weer een node erbijP4 2.4
![]()
Effe kijken of ik nog meer werkplekken kan besmetten
Daar praten we vandaag (en morgen hebben we weer een verse
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 13-02-2004 16:17 ]
Dit is niet de bedoeling collega.
Er staan links naar de normale FAQ, je hoeft niet te gaan linken naar een faq over het joinen van een bepaald subteam.
Ja die is ff down maar zal elk moment wel weer up komen denk ik, probeer het vanaaf dus nog maar ff een keertjeArmageddon_2k schreef op 16 februari 2004 @ 10:58:
Hey luitjes ik heb me ook ff aangemeld, ik draai de client op mn stage plaats, maaruh ik kan hier niet op de site komen (kon vorig week wel), ligtie plat?