Toon posts:

(Win98) 2 netwerkkaarten aan 2 netwerken -> DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van alles geprobeerd en overal gezocht maar kom er echt niet uit.

----------

Opstelling

Ik heb 2 netwerkkaarten in mijn PC. Netwerkaart nummer 1 is verbonden met een LAN, en via dit LAN krijg ik internet. Het is een thuisnetwerk in een studentenhuis met internetdeling via een server (windows 2000) dmv Winroute). Netwerkaart nummer 2 is verbonden aan m'n xbox, maar dat doet niet echt ter zake.

Probleem

Met 1 netwerkkaart had ik prima internet, maar zodra die 2e kaart geïnstalleerd wordt krijg ik een DNS probleem. Ik kan nog wel andere mensen in het netwerk zien, en ik kan servers op internet pingen. Maar browsen in Internet Explorer werkt niet meer. Ook geeft Nassi (een netwerk chatprogramma) socket foutmeldingen. Norton Antivirus meldt dat het m'n mail niet meer kan controleren vanwege een verkeerd geconfigureerd netwerk.

Netwerkinstellingen

Netwerkkaart 1 (voor internet)

Type: Realtek 8139-series PCI NIC
IP-adres: 169.254.103.6
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: 169.254.0.2 (server)
Hostnaam: blaat
DNS-server: 169.254.0.2 (server)

Netwerkkaart 2 (voor aan m'n xbox)

Type: Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC
IP-adres: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: "geen"
Hostnaam: blaat
DNS-server: 169.254.0.2 (server)

Ik kan voor beide netwerkkaarten geen aparte DNS-server instellen. Zodra je iets voor de ene instelt, gebeurt dit automatisch voor de andere ook.

Verder heb ik ook geprobeerd geen DNS-server op te hoeven geven door een DHCP-server te draaien op de server. Helaas werkt internet dan nog steeds niet.

Systeem configuratie

Pentium III 550
256 MB ram
Geforce 2 GTS 32 MB
Windows 98 SE NL

----------

Iedereen alvast bedankt voor alle moeite enzo. :)

Edit: Ik heb er over gedacht om Windows XP te installeren (is misschien wat zwaar voor m'n PC), maar vraag me af of dat enige zin heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 04:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?