Toon posts:

Absurde Prijsopgave?? [Laptop]

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb vorig jaar een Laptop gekocht (Compaq 1527EA), p2.4, 512, Ati radeo 7500 Mobile 64mb etc...

maar, vondt dat de HD te klein was (30gb), dus ik dezelfde dag met dat ding naar een lokale boer en daar een 40gb versie in laten zetten...

Na 2 maanden ging deze laptop kapot, waarom weet ik niet, (teminste, ik nam 'm mee naar iemand toe en zette die neer op een glazen tafel... statisch ?) dus ik Compaq (nu hp) bellen en het hele verhaal uitgelegd... Nu was het zo, dat garantie vervalt als je iets door 3rden laat doen en niet door compaq/hp zelf..

Dus, ik de lap laten ophalen en kreeg een paar weken later dit rekeningetje gepresenteerd :(

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/prijsopgave.jpg

Kosten : 2011.74€

Ik schork me de tering,, en heb gelijk hp gebeld.. Het moederbord had opstartproblemen en diende vervangen te worden,, het mobo zelf zou los ong 400€ kosten en d'r zou nog eens een cpu bij moeten (want die bleek schijnbaar ook gaar te zijn) en dat ong 200€ extra erbij gaan kosten... Ik heb de brief teruggestuurd met het verzoek om dat ding maar lekker daar te laten...

Is dit nu een beetje erg overdreven die prijsopgave voor een nieuw mobo+cpu en het nog eens een keer te laten inbouwen ??

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04-2025
Ja misschien niet verstandig om iets tijdens garantie te laten inbouwen. Maar een rekening sturen zonder prijsopgave en van 2000,00 eurootjes vind ik erg asociaal je zou is kunnen kijken wat de rechtsbijstandswinkel hiervan vind of je hier wat mee kan. Ik vind de rekening eeeerrgg hoog hoor.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een bedrag als dat mag relelijkerwijs wel in overleg gebeuren ja.

Bovendien komt het bedrag boven het aankoopbedrag van de meeste laptops en is dus ook niet te rechtvaardigen.

{signature}

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Deze prijs is iets te hoog maar komt redelijk overeen met interne verreken kosten voor vervanging van onderdelen binnen de garantie. Deze prijzen zijn niet anders bij andere laptop makers.

Deze prijs geeft heel sec aan wat de kosten zijn om 'het service apparaat' te bekostigen inc. arbeidsloon, logistiek en onderdelen. Normaliter worden deze kosten alleen gebruikt binnen compaq tussen de verschillende afdelingen zodat geldstromen binnen het bedrijf inzichtelijk worden gemaakt....

Ik hoop voor je dat dit een prijsopgave is,...

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 17:06
Weet je welzeker dat er niet een 'mix up"hier is? dus dat dze rekening ook echt behoord bij jouw laptop en niet bij een of ander giga systeem van iemand anders?

Lijkt me nl. dat zulke kosten niet zonder overleg uitgevoerd worden, tssss €2000,- om je lappie te repareren.................

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er staat duidelijk prijsopgave linksboven. Desondanks is het bedrag absurd.

ARME AOW’er

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

(jarig!)
2000 euro voor wat voor reparatie aan wat voor laptop dan ook is compleet absurd. En zowiezo staat een harddisk vervangen niet echt onder garantie slopende zaken.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

Het bedrag is misschien absurd, echter niet abnormaal. Laptops die buiten gerepareerd moeten worden brengen bijna ten alle tijde zulke hoge kosten met zich mee. Wij raden in onze shop derhalve dan ook bijna altijd af om een laptop buiten garantie te laten repareren. Alle fabrikanten, ook Asus, Acer en Toshiba brengen dit soort bedragen in rekening.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Je moet eens uitzoeken of het uberhaupt wel mogelijk is om garantie te laten vervallen als je iets laat wijzigen.
Hoe je het ook went of keert, de HD's zijn gemaakt zodat ze makkelijk vervangen kunnen worden. Lijkt me erg sterk dat dat de garantie zou beeindigen.

(herinner vroeger dat als je je pc openmaakte, je garantie ook verviel, zodat je geeneens een netwerkkaart kon inbouwen, die onzin)

Dus, even uitzoeken of dit zomaar kan (denk het echt niet), en dan netjes de zaak afhandelen met deze informatie.

If you choose to criticise you choose your enemies

• sebastius
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

(jarig!)
Emmeau schreef op 12 februari 2004 @ 01:37:
Je moet eens uitzoeken of het uberhaupt wel mogelijk is om garantie te laten vervallen als je iets laat wijzigen.
Hoe je het ook went of keert, de HD's zijn gemaakt zodat ze makkelijk vervangen kunnen worden. Lijkt me erg sterk dat dat de garantie zou beeindigen.

(herinner vroeger dat als je je pc openmaakte, je garantie ook verviel, zodat je geeneens een netwerkkaart kon inbouwen, die onzin)

Dus, even uitzoeken of dit zomaar kan (denk het echt niet), en dan netjes de zaak afhandelen met deze informatie.
Daar zijn idd hele rechtzaken over geweest. Conclusie was volgens mij dat je gewoon best een netwerkkaart in mag prikken.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

lordsnow

I know nothing

Nu was het zo, dat garantie vervalt als je iets door 3rden laat doen en niet door compaq/hp zelf..

Nu lijkt dat mij iig bullshit.

Was het niet zo dat een computer een "uitbreidbaar apparaat is", en dat PC boeren je niet kunnen/mogen verbeiden om (zelf) de configuratie te veranderen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 18:06

Opa

Nu Multifocaal!

Ik vind dat je erg bang reageert.

Ik zou een grote bek opzetten. (LET OP, niet gaan schelden maar subtiel blijven, bluffen)
- De harde schijf is van buiten bereikbaar achter een klepje met een schroefje.
- De upgrade is door een computerwinkel uitgevoerd.
- Concurrenten (Dell) stellen een dergelijke voorwaarde niet. -Of dit officieel zo is, weet ik niet maar ik goochel op het werk continu met harde schijven en ik heb nooit last met garantie. (ja behalve in Duitsland, daar valt een gebroken scharnier onder normale slijtage :/ )

Dus als ze jou niet gewoon garantie verlenen dan eis je je laptop ongerepareerd retour en laat je hen weten dat je dan maar een nieuwe koopt en sja, dat wordt dan in ieder geval NIET een bepaald merk.

Zijn ze nou besodemieterd. 8)7

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• dion_b
  • Laatst online: 02:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF heeft dit met PMG te maken :?

Move PMG->CSL

Oslik blyat! Oslik!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Wie is die firma Dynafix? Is dat wel een Compaq reparateur, want volgens mij verzorgt MSO of Triple P reparaties aan Compaq apparaten. Wij laten ook regelmatig notebooks repareren en doorgaans komt het niet boven de €700 uit. Laatst nog een nieuw TFT scherm voor een Toshiba 6100 en dat kosten €650 en dat is zo'n beetje het duurste onderdeel.

ik zou het ding teruglaten halen en bij een erkende Compaq dealer een fatsoenlijke prijsopgave laten doen en zoals hierboven al gesuggereerd aangeven dat die HD upgrade door gekwalificeerd personeel is uitgevoerd, en dat die upgrade maanden lang heeft gedraaid

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op 12 februari 2004 @ 01:50:
Wie is die firma Dynafix? Is dat wel een Compaq reparateur, want volgens mij verzorgt MSO of Triple P reparaties aan Compaq apparaten. Wij laten ook regelmatig notebooks repareren en doorgaans komt het niet boven de €700 uit. Laatst nog een nieuw TFT scherm voor een Toshiba 6100 en dat kosten €650 en dat is zo'n beetje het duurste onderdeel.

ik zou het ding teruglaten halen en bij een erkende Compaq dealer een fatsoenlijke prijsopgave laten doen en zoals hierboven al gesuggereerd aangeven dat die HD upgrade door gekwalificeerd personeel is uitgevoerd, en dat die upgrade maanden lang heeft gedraaid
Dynafix is dus idd een compaq/hp reparateur, teminste, daar kwam die prijsopgave vandaan en daar is mijn lap ook naar gestuurd. Ik kocht deze lap officieel uit de Block (megastores, den haag), maar wat ik niet bij stilstond, is dat het zo'n model was die in zo'n rek staat waar je met je vingers aan mag zitten.... :r oftewel, na de eerste keer dat ik 'm schoonmaakte (het tft-je dus) zat er een ongelofelijke streep op die ik niet meer weg kreeg behalve met van dat spul. Ik heb al terug gereageerd dat ze dat ding lekker mogen houden... 2011.74 euro is gewoon teveel, dan te bedenken dat dat apparaat al -11.74 koste :'(

Ik had 'm eigenlijk wel kunnen laten terugsturen, want naderhand belde mensen me nog op of ik dat geheugen / HD etc nog had |:(

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:15
ALTIJD terug laten sturen... je kunt 2e hands vast nog een hoop verkopen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Komop, voor dit geld koop je een gloednieuwe laptop met betere specs, waarom zou je 2000 euro WILLEN betalen voor zo'n reparatie? Zeg ze maar dat je voor dit geld een laptop van Toshiba of Dell kunt kopen die je WEL uit mag breiden zonder gezeik, dit slaat toch nergens op?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wij doen @ work ook veel zaken met HP/Compaq en laatst kregen we een keer een faxje binnen voor een bevestiging van een kapote monitor. (valt prima onder de garantie e.d. kost niets) maar het leuke van dat faxje was dat er onderaan allemaal prijsopgaven stonden.
Wat ons heel er opviel was te telefonische technische support. Voor maarliefst €11 per 6 minuten. (wie kan zo niet rijk worden)

@ Saab: Wij hadden laatsts een NX9000 waar iemand op was gaan zitten. Alleen scherm stuk. Compaq vraagt er €1100,- voor (die notebook heeft ons €1100,- ex BTW gekost)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ok, dat je garantie kwijt bent door het vervangen van een HD is nog tot daar aan toe, maar 2000 euro voor een mobo en CPU? da's echt absurd. Bij Toshiba betaal je voor zo'n reparatie 700 euro, en bij Acer ook zoiets, en dat vind ik al hoog... Dit slaat echt nergens op...

Nu moet ik ook zeggen dat ik je actie om je HD tijdens de garantieperiode te laten verwisselen voor maar 10 gig extra ook ERG kansloos, maargoed

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik werk zelf bij QCE (Quanta Computer Europe), dat is 1 van de officiele reparateurs van o.a. HP/Compaq.

Bij ons proces is het iig zo, dat als jijzelf een grotere hdd erin hebt gezet, dat je dan alleen op die hdd geen garantie hebt (tenzij er duidelijk verkeerde schroeven zijn ingezet of dat er andere schade is oc).

Wat is Dynafix btw voor een bedrijf?
Naar mijn weten zijn alleen MSO, Teleplan, Triple P en QCE officiele reparateurs in Europa :?

Verwijderd

Ik zou contact met ze opnemen en op zijn minst de laptop terugvragen. Het is en blijft in principe jouw eigendom, maar best kans dat ze hem nu zelf voor reserve onderdelen hebben gebruikt.

Als ze hem niet meer terug kunnen sturen, zou ik op zijn minst alles in mijn macht doen om een deel van de nieuwprijs (zei het als korting op een nieuwe laptop) terug te krijgen aangezien hij nog in de garantieperiode was en jij er niets ongewoons mee hebt gedaan.

Ik zou gelijk ook proberen aan de garantievoorwaarden te komen. Volgens mijn hebben zij het recht niet de garantie teniet te doen omdat jij de harde schijf hebt veranderd. Dit valt volgens mij gewoon onder normaal gebruik voor dit product. Natuurlijk heeft hp/Compaq niks te maken met de garantie van die nieuwe schijf, maar nog wel met die van de rest van het systeem. De enige uitzondering zou zijn als die nieuwe schijf verkeerd is geplaats. Als dat het geval was, gewoon een geschreven verklaring eisen van hp dat dit zo was en dan gewoon alles verhalen op de computerboer die de nieuwe schijf heeft geinstalleerd.

De kosten voor de reparatie waren onredelijk hoog. Als ik dat bedrijf was had ik gelijk teruggeschreven om te zeggen dat de kosten hoger waren dan het gewoon vervangen van de laptop en gevraagd wat de verdere intenties waren. Ze hadden bv. een nieuwe laptop tegen een zacht prijsje kunnen aanbieden en de harde schijf van de oude laptop kunnen overzetten oid.

Mijn vader had vroeger ook een Compaq. Niets dan gekanker met dat ding.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Moartn schreef op 12 februari 2004 @ 20:43:
Ok, dat je garantie kwijt bent door het vervangen van een HD is nog tot daar aan toe, maar 2000 euro voor een mobo en CPU? da's echt absurd. Bij Toshiba betaal je voor zo'n reparatie 700 euro, en bij Acer ook zoiets, en dat vind ik al hoog... Dit slaat echt nergens op...

Nu moet ik ook zeggen dat ik je actie om je HD tijdens de garantieperiode te laten verwisselen voor maar 10 gig extra ook ERG kansloos, maargoed
Zo kansloos is dat niet, veel mensen doen dat omdat er standaard waarschijnlijk een el cheapo 4200rpm schijfje in zat en je er misschien een 5400 of zelfs 7200rpm schijf in wil. In het Dell Inspiron 8600 topic zijn er aardig wat mensen die de goedkoopste HD bestelden zodat ze er zelf een 60GB 7200rpm 8MB cache schijf in konden doen. Dat moet ook gewoon mogen, enige wat ik stom van je vind is dat je niet voor de garantie die oude HD terug hebt gezet! Ze kunnen echt niet zien of je die ooit hebt vervangen hoor :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Laat ik morgen ook mijn vervangende 40GB 5400rpm 8MB cache notebookschijfje binnenkrijgen die de standaard 20GB 4200rpm in m'n Acer Travelmate gaat vervangen :P

Maar ik maakte die opmerking meer omdat ik uit de woorden van de TS begreep dat het puur om die 10 gig extra ruimte ging. En het blijft onhandig dat je die oude schijf niet weer ff terugplaatst als je die note voor reparatie opstuurt...

[ Voor 3% gewijzigd door Moartn op 13-02-2004 00:09 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 01:10:
Hey, ik heb vorig jaar een Laptop gekocht (Compaq 1527EA), p2.4, 512, Ati radeo 7500 Mobile 64mb etc...

maar, vondt dat de HD te klein was (30gb), dus ik dezelfde dag met dat ding naar een lokale boer en daar een 40gb versie in laten zetten...

Na 2 maanden ging deze laptop kapot, waarom weet ik niet, (teminste, ik nam 'm mee naar iemand toe en zette die neer op een glazen tafel... statisch ?) dus ik Compaq (nu hp) bellen en het hele verhaal uitgelegd... Nu was het zo, dat garantie vervalt als je iets door 3rden laat doen en niet door compaq/hp zelf..

Dus, ik de lap laten ophalen en kreeg een paar weken later dit rekeningetje gepresenteerd :(

[afbeelding]

Kosten : 2011.74€

Ik schork me de tering,, en heb gelijk hp gebeld.. Het moederbord had opstartproblemen en diende vervangen te worden,, het mobo zelf zou los ong 400€ kosten en d'r zou nog eens een cpu bij moeten (want die bleek schijnbaar ook gaar te zijn) en dat ong 200€ extra erbij gaan kosten... Ik heb de brief teruggestuurd met het verzoek om dat ding maar lekker daar te laten...

Is dit nu een beetje erg overdreven die prijsopgave voor een nieuw mobo+cpu en het nog eens een keer te laten inbouwen ??

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
@TS nog even voor je nagevraagd, Dynafix redeneert standaard dat een reparatie altijd buiten garantie valt. Ik wil best voor je te proberen te bemiddelen voor een reparatie via onze huisleverancier. Moet je wel ergens in de regio Nijmegen wonen.

succes ermee

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Bij auto's wordt zoiets Total loss verklaard als je reparatiekosten boven de dagwaarde uitkomen... dan is dit dus kant en klare onzin... rechtsbijstand evt inschakelen... zo'n rekening moet in overleg opgesteld worden

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1