Sindskort ben ik de trotse eigenaar van een oudere settopbox, waar ik Win2000 en Symantec PCanywhere 10.5 op heb geïnstalleerd. Thuis heb ik een thuisnetwerk bestaande uit een Q-Tec ADSL modem/router (is dezelfde als die van Sweex) en een Linksys Wireless-B router. De Win2000 settopbox heb ik rechtstreeks op de ADSL router aangesloten en een vast IP adres toegedeeld. Door het IP adres in te typen kan ik hem in mijn thuisnetwerk heel goed bereiken met mijn laptop (die draadloos aan de wireless router vastzit). So far so good dus.
Nu wil ik dit echter ook via het internet doen, als ik met mijn laptop niet thuis ben. Ik heb een vast IP adres op internet en als ik dat intoets en mijn wachtwoord opgeef kom ik dus in de settings van mijn router. Als dat kan, moet ik ook (lijkt mij) via PCanywhere in mijn settopbox moeten kunnen komen. Hoe stel ik dit in? Ik heb het manual van de modem eens doorgebladerd, maar het is nogal vaag. Klopt het dat ik een Virtual Server moet opzetten? En zo ja, welke poorten moet ik dan gebruiken?
Nu wil ik dit echter ook via het internet doen, als ik met mijn laptop niet thuis ben. Ik heb een vast IP adres op internet en als ik dat intoets en mijn wachtwoord opgeef kom ik dus in de settings van mijn router. Als dat kan, moet ik ook (lijkt mij) via PCanywhere in mijn settopbox moeten kunnen komen. Hoe stel ik dit in? Ik heb het manual van de modem eens doorgebladerd, maar het is nogal vaag. Klopt het dat ik een Virtual Server moet opzetten? En zo ja, welke poorten moet ik dan gebruiken?