Toon posts:

ADSL modem + Symantec PCanywhere

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort ben ik de trotse eigenaar van een oudere settopbox, waar ik Win2000 en Symantec PCanywhere 10.5 op heb geïnstalleerd. Thuis heb ik een thuisnetwerk bestaande uit een Q-Tec ADSL modem/router (is dezelfde als die van Sweex) en een Linksys Wireless-B router. De Win2000 settopbox heb ik rechtstreeks op de ADSL router aangesloten en een vast IP adres toegedeeld. Door het IP adres in te typen kan ik hem in mijn thuisnetwerk heel goed bereiken met mijn laptop (die draadloos aan de wireless router vastzit). So far so good dus.

Nu wil ik dit echter ook via het internet doen, als ik met mijn laptop niet thuis ben. Ik heb een vast IP adres op internet en als ik dat intoets en mijn wachtwoord opgeef kom ik dus in de settings van mijn router. Als dat kan, moet ik ook (lijkt mij) via PCanywhere in mijn settopbox moeten kunnen komen. Hoe stel ik dit in? Ik heb het manual van de modem eens doorgebladerd, maar het is nogal vaag. Klopt het dat ik een Virtual Server moet opzetten? En zo ja, welke poorten moet ik dan gebruiken?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
portforwarden in je modem.

Van 0.0.0.0 naar (ip van je pc) poort TCP 5631 pcanywhere sessie
Van 0.0.0.0 naar (ip van je pc) poort TCP 5632 pcanywhere data

Verwijderd

Topicstarter
Heb die poorten net zelf ook gevonden:

http://support.dlink.com/...&question=port+forwarding

Alleen werkt het (nog) niet. Volgens mij zit er ergens in de router in een ingebouwde firewall. Als ik telnet open naar de juiste poort geeft ie een error als ik het naar poort 80 doe, doet hij het wel.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij zijn er geen routers die hun eigen NAT route blokkeren!?

Ik zou het dus meer op de pc zoeken of misschien heb je je in de router vergist met intern en extern IP?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, begrijp er zelf echt helemaal niets van. NAT staat op NAPT, is dat goed?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

dat is goed, ik gebruik het ook.
maar waar test jij het??
Lokal zal het nooit werken. jij zult het iig ergens anders moet en testen.
als je namelijk lokaal je i-net ip intikt dan kom je in de settings van de router
anders zou je ook eens realVNC kunnen proberen.

Ik gebruik het me t een sweex router en het werkt perfect.
het is zelfs iets realistischer dan pcAnywhere. als ik in dit proggie de muis beweeg, dan gaat die bijna direct mee op me remote scherm.

[ Voor 44% gewijzigd door Romke op 12-02-2004 17:31 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 12 februari 2004 @ 01:08:
portforwarden in je modem.

Van 0.0.0.0 naar (ip van je pc) poort TCP 5631 pcanywhere sessie
Van 0.0.0.0 naar (ip van je pc) poort TCP 5632 pcanywhere data
Ik bij Virtual Servers maar op 1 plek een IP adres invoeren, ik neem aan dat dat dus gewoon het IP adres van mijn desktop in het netwerk moet zijn?

Ik zit nu op de universiteit ik kan met een telnet sessie in de instellingen van mijn router komen, maar wanneer ik "telnet <IP adres> 5631" intoets, krijg ik echter een error.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het werkt!

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoe heb je het nou gedaan dan? ik heb hetzelfde probleem

MRTN

Verwijderd

Hiervoor en op deze manier kick je geen topic van ruim een jaar. Portmappen kan je best zelf en anders is er zat hulp te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.