Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDA: Intec MIO 558 of HP iPAQ H4150?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen de Mitac MIO Digiwalker 558 en de HP iPAQ H4150.

Van de HP heb ik al wat reacties her en der gelezen echter van de MIO kan ik weinig reacties van gebruikers vinden. Heeft iemand hier ervaring met de Mio 558?

De mogelijkheden lijken zo'n beetje overeen te komen. Qua prijs scheelt 't een paar tientjes. Daar laat ik de keuze niet zo snel op afhangen.

Iemand iets aan/op te merken op de MIO 558 / iPAQ H4150 ? Qua mogelijkheden/ functionaliteit van de 2 producten of service achter MIO / HP ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 00:59 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mag ik je de Sony Clié TH55 aanraden?

Een groter en hogere resolutie 320x480 scherm, Bluetooth (Europese versie), Wifi, camera, MP3 én een zeer, zeer goede batterijlevensduur.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
aanraden mag altijd. hmmm maar zie 'm helaas nie op de vergelijkings-sites (zoals kieskeurig). vast een nieuw modelletje.. ? wat mag die zo'n beetje kosten en waarom zou ik die nemen? op de 2 die ik vermelde zit ook BT etc...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Uiteraard. Mag ik dan ook aan jou vragen wat je specifieke eisen zijn voor je beoogde PDA? Met andere woorden, wat wil je ermee gaan doen en wat verwacht je ervan (zo praktisch mogelijk denken, leuke gadget functies waar je later nooit meer iets mee doet achterwege laten).

Gloednieuw modelletje, komt volgende maand naar Europa toe. Prijs VS is 399 USD, in Nederland ergens 450 EUR.

Waarom je die zou moeten nemen?

1) 320x480 scherm. 4x zoveel pixels als een PocketPC. Surfen op 240x320 is een crime, niet leuk, je scrollt je suf.
2) Scherm is ook fysiek groter.
3) Uitstekende batterijduur ism. BT of WiFi, beter dan welke connectivity PDA dan ook.
4) Camera, bonus voor de momenten waarop je het minst verwacht.
5) Slanke PalmOS tov grote Windows Mobile, applicaties switchen gaat vliegensvlug, veel freeware te vinden. Eenvoudige opzet BT en WiFi connectivity.
6) Zeer slanke, kleine Clié die het goed doet in je borstzakje.

En mag ik je aanraden om niet op kieskeurig.nl te kijken, maar op www.pocketpcclub.nl en www.palmclub.nl ? Ik vind de meningen daar toch vaak dichter bij de praktijk te liggen dan op sites als kieskeurig.nl.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdafrance.com/img/testproduit_palm/th55/clie_th55_11.jpg

Reviews:

http://babelfish.altavist...3Dmachinespalm%26id%3D342

http://www.brighthand.com/article/Sony_Clie_TH55_Review

[ Voor 28% gewijzigd door Stereotomy op 13-02-2004 01:58 ]

Alors.

Verwijderd

Maar als je je PDA nu ook wilt gebruiken voor navagatie? Is een iPaq dan niet aan te raden boven een Clié?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op dit moment is TomTom navigator gewoonweg het beste pakket. Voor PalmOS is hij alleen nog maar voor de Palm Tungsten|T beschikbaar.

Als je echter naar een pakket als Mapsonic kijkt, die op alle PalmOS5 modellen werkt, dus ook op deze Clié, dan wordt het weer interessant. Mapsonic van ViaMichelin is een goed pakket, zeker in combi met het 320x480 scherm van de Clié.

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 13-02-2004 15:01 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 'm voornamelijk gebruiken als navigator -> speaker is daarom wel belangrijk. Daarnaast voor de wat eenvoudigere functies zoals agenda, notities etc.

Ik wil een keuze maken tussen de HP 4150 en MIO 558, de rest heb ik inmiddels geschrapt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alweer wat verder. Het geluid in de Ipaq schijnt echt vrij hard te zijn, zeer handig voor in de auto dus. Echter, de MIO heeft een CF-ingang. Is dat nou echt de toekomst of moet ik 'm daar voor laten liggen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 18:32 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:24

botoo

💀 too old to die young

Mio heeft een hogere resolutie, maar daar word blijkbaar nog niet veel gebruik van gemaakt.

* botoo heeft kortgeleden gekozen voor de 4150 en heb daar geen spijt van :) (voor wat een persoonlijke ervaring waard is).
't Is een prettig ding in het gebruik, ook WiFi en BT gaat sim-pel en intuitief :).

edit:

surfen gaat idd met heel veel scrollen gepaard :/

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 13-02-2004 18:43 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 17:38:
Ik wil 'm voornamelijk gebruiken als navigator -> speaker is daarom wel belangrijk. Daarnaast voor de wat eenvoudigere functies zoals agenda, notities etc.

Ik wil een keuze maken tussen de HP 4150 en MIO 558, de rest heb ik inmiddels geschrapt :)
En ik maar denken dat je BT en WiFi wil, wil je gewoon een ding om te kunnen navigeren. :) In dat geval verdwijnt de TH55 even uit beeld, en wil ik je de Palm Tungsten T|3 aanraden, waar het kant-en-klare TomTom pakket over 10 dagen van uitkomt.

http://www.tomtom.nl/prod...cts.php?ID=234&Language=5

(ook een niet-BT versie beschikbaar)

De Tungsten|T3 heeft een harde speaker aan de voorkant van de PDA, en heeft een 320x480 scherm wat navigeren erg prettig maakt ten opzichte van de 240x320 schermen van de iPaq 4150 en MIO 558. Fysiek is het scherm van de T3, wanneer uitgeklapt, ook groter dan die van de PPC's.

De agendafuncties van Palm zijn al jaren zeer intuitief en simpel, geen onhandige frutsels, maar gewoon praktisch en klaar voor gebruik. Synchronisatie met Outlook naadloos en inbegrepen, synchronisatie met Word, Excel, Powerpoint idem dito.

Tenzij je ex-vriendin aandelen heeft in Palm zie ik geen reden om de Palm Tungsten|T3 niet hoog op je verlanglijstje te plaatsen eigenlijk. :) Zie ook de TomTom thread op de Palmclub ( http://pdaclub.nl/forums/...ad.php?s=&threadid=14733& ) en de Palm Tungsten T3 thread op Tweakers: Palm Tungsten T3

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 13-02-2004 19:04 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
grr, ik wil een keuze maken tussen mio en HP en nie al die andere modellen erbij halen :P BT vindt ik overigens wel makkelijk ivm GPS systeem... scheelt weer wat draden

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

botoo schreef op 13 februari 2004 @ 18:40:
Mio heeft een hogere resolutie, maar daar word blijkbaar nog niet veel gebruik van gemaakt.

* botoo heeft kortgeleden gekozen voor de 4150 en heb daar geen spijt van :) (voor wat een persoonlijke ervaring waard is).
't Is een prettig ding in het gebruik, ook WiFi en BT gaat sim-pel en intuitief :).

edit:

surfen gaat idd met heel veel scrollen gepaard :/
Dit kan ik beamen, prima product. Ik gebruik hem zelf ook in combinatie met TomTom. Werkt fantastisch. Hogere schermresolutie zal hierbij niet echt een grote rol spelen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er in het begin nog wat bugs in het TomTom voor Palm pakket zitten, maar dat is uiteraard speculatie.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:04:
grr, ik wil een keuze maken tussen mio en HP en nie al die andere modellen erbij halen :P BT vindt ik overigens wel makkelijk ivm GPS systeem... scheelt weer wat draden
Ik gebruik een Emtac Bluetooth receiver in combinatie met de 4150. Erg tevreden over. Overigens biedt TomTom ook zelf een Bluetooth ontvanger aan.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ErectionJackson schreef op 13 februari 2004 @ 19:04:
[...]

Dit kan ik beamen, prima product. Ik gebruik hem zelf ook in combinatie met TomTom. Werkt fantastisch. Hogere schermresolutie zal hierbij niet echt een grote rol spelen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er in het begin nog wat bugs in het TomTom voor Palm pakket zitten, maar dat is uiteraard speculatie.
Hogere schermresolutie *en* een fysiek grotere scherm is juist wél van belang bij navigeren, mijns inziens, vooral het fysiek grotere scherm. Denk hierbij aan praktische zaken zoals een grotere font voor het aflezen tijdens het rijden, en de mogelijkheid voor grotere tiptoetsen tijdens het rijden. Een vergelijking van de resoluties (pixels zijn uiteraard op je desktop van andere grootte dan je PDA):

Screenshot Palm Tungsten|T3:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~handheld/JP/tomtom_amstelveen.png

Screenshot iPaq 2210:

Afbeeldingslocatie: http://palm.laweb.nl/TTN2-iPAQ.png

Ik denk dat het met de bugs wel meevalt, poorten is makkelijker dan een applicatie van de grond af schrijven. Daarnaast heeft de TTN versie voor Palm een aantal extra functies, zoals straatnamen in 3D view.

En tenslotte aan topicstarter: als je voor een paar honderd euro investeert in een (GPS) systeem, dan kun je beter een weloverwogen keuze maken met behulp van zoveel mogelijk positieve argumenten. Dat er dan nog een modelletje bijkomt is alleen maar goed, want dan weet je zeker dat je voor die paar honderd euro de beste keuze op dit moment, voor jou persoonlijk, maakt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 13-02-2004 19:11 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
hm die palm is op zich nie verekeerd, alleen
- bevat geen wireless lan, da's toch wel hendig :)
- bevat geen usb-ingang, hoe communiceert ie met de pc?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:17:
hm die palm is op zich nie verekeerd, alleen
- bevat geen wireless lan, da's toch wel hendig :)
- bevat geen usb-ingang, hoe communiceert ie met de pc?
+ Als je WiFi wil moet je dus kijken naar die Clié TH55. Maar daar kun je geen TomTom bij krijgen, wel Mapsonic. Maargoed, hoe vaak gebruik je WiFi thuis in praktijk? Of zul je hem toch vaker in de auto voor GPS gebruiken, en eventueel BT GPRS verbinding met je mobiel?

+ Nou eh, gewoon, net zoals de PPC's. :) Je pleurt hem in zijn cradle en drukt op het hotsync knopje en dan gaat ie praten met je PC. Simpeler kan het niet. :)

De T3 heeft een Palm Universal Connector (veel accessoires beschikbaar), en de Cradle dus ook. En aan de andere kant van de cradle komt er een USB draadje uit die je in je computer propt. :) In de PPC's zitten ook geen USB poorten als zodanig hoor. Maar ook PPC's communiceren met USB met je desktop.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
exuses maar de sony bevalt me niet zo :) qua model niet en de camera is voor mij echt overbodig.

belangrijkste is inderdaad de navigator. BT is een beetje luxe ivm geen draden in de auto. Verder vind ik 't belangrijk dat ik 'm dus als agenda kan gebruiken / notities (zeg maar to-do achtig..). wireless is hmm extra'tje, BT via mobiel, da's nog allemaal zo verrekte traag.

Waarom zou ik NIET voor de hp 4150 moeten gaan... ? :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:33:
exuses maar de sony bevalt me niet zo :) qua model niet en de camera is voor mij echt overbodig.

belangrijkste is inderdaad de navigator. BT is een beetje luxe ivm geen draden in de auto. Verder vind ik 't belangrijk dat ik 'm dus als agenda kan gebruiken / notities (zeg maar to-do achtig..). wireless is hmm extra'tje, BT via mobiel, da's nog allemaal zo verrekte traag.

Waarom zou ik NIET voor de hp 4150 moeten gaan... ? :)
Vanwege het kleine scherm en de lage schermresolutie in combinatie met jouw sterke wens om daarmee te navigeren.

Over de PIM applicaties valt te twisten over smaak: Palm is meer eenvoudig en zeer praktisch, snel invoeren, snel opzoeken, PPC is standaard meer uitgebreider.

Alors.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:24

botoo

💀 too old to die young

TomTom werkt prima op een 4150 :), het scherm is ruim groot genoeg om de benodigde info in één oogopslag te zien, en resolutie volstaat ook meer dan voldoende.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

botoo schreef op 13 februari 2004 @ 22:50:
TomTom werkt prima op een 4150 :), het scherm is ruim groot genoeg om de benodigde info in één oogopslag te zien, en resolutie volstaat ook meer dan voldoende.
Ongetwijfeld zal het zeker werken. :)

Ik probeerde slechts te beargumenteren waarom je voor een paar honderd EUR minder zelfs een beter resultaat krijgt met een Palm Tungsten|T3, waarbij je slechts de ingebouwde WiFi mist van de iPaq 4150. :)

Alors.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Stereotomy schreef op 13 februari 2004 @ 23:38:
[...]

Ongetwijfeld zal het zeker werken. :)

Ik probeerde slechts te beargumenteren waarom je voor een paar honderd EUR minder zelfs een beter resultaat krijgt met een Palm Tungsten|T3, waarbij je slechts de ingebouwde WiFi mist van de iPaq 4150. :)
Ik zou toch behoorlijk met m'n handen in het haar zitten als m'n WiFi het ineens niet meer zou doen :P

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
Op http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2257 staat een review van de MIO. Niet echt een snelle jongen zo te zien.

Ikzelf heb gekozen voor de iPaq 2210 icm TomTom. _/-\o_

Echt een super oplossing. Het enige grote verschil met de 4150 is het hebben van een CF slot. De 4150 heeft dan wel Wifi, maar is in mijn geval niet echt interessant.
Veel externe opties maken gebruik van het CF-slot, en daarbij zijn de geheugen-kaarten voor CF aanzienlijk goedkoper. Als je later toch nog Wifi wil kan je dat altijd in je CF-slot stoppen.

Heb nu dus een 512MB CF kaart voor heel europa + 64MB SD voor data. Gebruik tevens het SD slot om m'n foto's van m'n camera direct mee te bekijken op een betere resolutie. Werkt ook super.

Never Grow Up

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ErectionJackson schreef op 14 februari 2004 @ 10:49:
[...]

Ik zou toch behoorlijk met m'n handen in het haar zitten als m'n WiFi het ineens niet meer zou doen :P
Als de TS dat inderdaad ook heeft, moet hij voor de iPaq 4150 gaan. :D Ik zou voor die paar honderd EUR een leuke vakantie boeken. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 14-02-2004 15:15 ]

Alors.

Pagina: 1