Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gamebesturing via usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om voor flightsimulator, een aantal joypads te halen(usb) die in stukken te slaan en dan de knoppen en de usb units te gebruiken, om via meerdere usb gamepads(tenminste zo zal windows ze dan zien) flightsim aan te sturen.

nu heb ik de volgende vraag.

hoe gaat windows om met meerdere usb gamepads en kan flightsim daarmee omgaan??? met meerdere game devices, tegelijkertijd.

en nu de volgende vraag, als je ipv het joystick gedeelte van de joypad een analoge potmeter aansluit (ipv aan/uit digitaal) werkt dat dan ook, of kun je voor het analoge dan beter een joystick halen en die in stukken slaan.

De reden dat ik deze methode wil proberen omdat het lijkt dat dit echt de enige betaalbare manier is volgens mij, ik heb al zitten kijken naar controllerboards en dergelijke.

maar de flightsim markt weet hun prijzen wel te vragen, ik snap best dat die dingen minder vaak verkocht worden dan gemiddelde game spullen, maar ik vind het woordje "uitbuiten van flightsim gebruikers" wel heel erg op zijn plaats.
Kijk als ik nou een extra zwitserse bankrekening had :9... maar helaas.

als iemand een beter idee heeft, hoor ik dat natuurlijk ook graag, het liefste wat ik zoek is gewoon een of andere interface kaart naar usb, waar je dan een zooi knoppen op kan aansluiten.... maar tot nu toe heb ik alleen schrikbarende prijzen gezien.

Verwijderd

Die meerdere gamepads komen gewoon in je game devices lijstje te staan, windows haalt ze gewoon uit elkaar. Punt is alleen of je in je flightsim knoppen kan toewijzen aan die verschillende apparaten.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09

w0w

Die meerdere gamepads komen gewoon in je game devices lijstje te staan, windows haalt ze gewoon uit elkaar. Punt is alleen of je in je flightsim knoppen kan toewijzen aan die verschillende apparaten.
Ik denk dat het inderdaad best gaat lukken met Windows, en ik denk ook wel dat je flightsim meerdere pads kan gebruiken. Post je ook een picje van je eindresultaat als ie klaar is? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:43:
Ja daar zit ik dus ook over in.... ik vraag me dus ook af of flightsim dat accepteerd, aansturing met meerdere controllers (want dat zijn het dan eigenlijk)

Verbaas me eigenlijk wel dat er nergens een betaalbare manier is om dit voor elkaar te krijgen, lijkt me toch niet zo moeilijk een printplaatje maken naar usb, met de nodige aansluitingen, en dat je de rest dan zelf uit mag zoeken.

maar ik heb het nog niet gevonden in ieder geval

Verwijderd

Mijn ervaring met flightsim is , dat je maar mouse (weet niet of die nu ook nog kan), keybord of joystick/gamepad kan kiezen

Als je met meerdere joysticks werkt, kan je maar ofwel de ene , ofwel de andere selecteren.

Gegroet :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 23:51 ]

Verwijderd

volgens mij is het of - of dus niet tegelijk

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

Nakebod

Nope.

Misschien een idee om deze vraag bij bijvoorbeeld de HCC Flightsim gebruikersgroep te stellen (Of zoeken), weet zeker dat je niet de enigste bent.
Misschien zijn er wel andere oplossingen, en nog betaalbaar ook

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 11 februari 2004 @ 23:51:
Misschien een idee om deze vraag bij bijvoorbeeld de HCC Flightsim gebruikersgroep te stellen (Of zoeken), weet zeker dat je niet de enigste bent.
Misschien zijn er wel andere oplossingen, en nog betaalbaar ook
Dat heb ik al geprobeerd, maar eigenlijk komen ze daar voornamelijk met oplossingen om je toetsenbord om te bouwen, of een soort 2de toetsenbord erbij, maar dat gaat in de praktijk niet altijd goed (vooral niet als je wisselt tussen 2 verschillende type toetsenborden in windows)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09

w0w

En als je nou 2 al-cheapo usb-apparaten koopt om te kijken of het werkt? Misschien hoef je ze niet eens te kopen en kun je het gewoon bij de opties van het spel zelf zien :)

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
Volgens mij kan t wel. Je hebt ook erg uitgebreidde joysticks. Dr staat er hier ook 1 met trottle (zal wel iets van potmeter ofzo inzitten) en een stuk of 8 knoppen.

Ik denk dat het zeker moet lukken, maar dat je dr een driver ofzo voor moet schrijven.

correct me if i'm wrong...

Verwijderd

Rein_stein schreef op 11 februari 2004 @ 23:58:
Volgens mij kan t wel. Je hebt ook erg uitgebreidde joysticks. Dr staat er hier ook 1 met trottle (zal wel iets van potmeter ofzo inzitten) en een stuk of 8 knoppen.

Ik denk dat het zeker moet lukken, maar dat je dr een driver ofzo voor moet schrijven.

correct me if i'm wrong...
ja, maar hij wil ze allemaal gebruiken, zodat windows allemaal verschillende detecteerd.

das niet hetzelfde als 1 joystick met meerdere mogelijkheden, aangzien die dan als 1 joystick wordt gezien onder windows.

Verwijderd

Als je een joystick hebt zit een stuk electro in en een een stuk software die aangeeft welk type het is.. als je meerdere gaat aansluiten zal (Denk ik) XP of wat van OS je hebt deze zien als allemaal apparte spelbesturings apperaten.... het lijkt me onlogisch dat je in FS2004(??) meerdere besturingen kunt aanvinken...

het lijkt mij dat dit niet werkt... maar hoeveel knoppen heb jij wel niet nodig om die kist in de lucht te houden... wandt een beetje knappe Joystick is toch ook niet meer zo duur ?? (Of ben ik nou gek?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 00:09:
Als je een joystick hebt zit een stuk electro in en een een stuk software die aangeeft welk type het is.. als je meerdere gaat aansluiten zal (Denk ik) XP of wat van OS je hebt deze zien als allemaal apparte spelbesturings apperaten.... het lijkt me onlogisch dat je in FS2004(??) meerdere besturingen kunt aanvinken...

het lijkt mij dat dit niet werkt... maar hoeveel knoppen heb jij wel niet nodig om die kist in de lucht te houden... wandt een beetje knappe Joystick is toch ook niet meer zo duur ?? (Of ben ik nou gek?)
klopt een beetje joystick is niet zo duur (heb zelf een sidewinder forcefeedback2) prima stickje, alleen tekort aan knoppen.

ik heb z'on 20 extra knoppen nodig.

en je hebt wel sticks die dat ondersteunen voor flightsim (stuk of 30 knoppen) uh maar een gemiddelde prijs van 190€ of hoger is geen gekke prijs in de flightsim markt

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Kun je misschien niet beter naar een USB keyboard kijken. Als je dan kunt uitvinden hoe je welke key ergens krijg kun je zelf met knoppen van de lokale electroboer vast wel wat in elkaar flansen.
Voordeel is in ieder geval dat het als normaal keyboard werkt en je dus gewoon normale keybpard-toetsen kunt toewijzen en dat je voldoende toetsen in een keer hebt.
Het zal wel allemaal ietsje lastiger worden omdat je een en ander van de hardware van het keyboard zelf te weten moet komen

Verwijderd

Topicstarter
3xhaas schreef op 12 februari 2004 @ 00:34:
Kun je misschien niet beter naar een USB keyboard kijken. Als je dan kunt uitvinden hoe je welke key ergens krijg kun je zelf met knoppen van de lokale electroboer vast wel wat in elkaar flansen.
Voordeel is in ieder geval dat het als normaal keyboard werkt en je dus gewoon normale keybpard-toetsen kunt toewijzen en dat je voldoende toetsen in een keer hebt.
Het zal wel allemaal ietsje lastiger worden omdat je een en ander van de hardware van het keyboard zelf te weten moet komen
Die oplossing zou prima zijn, ware het niet... dat ik nu al 2 toetsenborden heb weg kunnen mieteren, omdat bij thuiskomst het toetsenbord via z'on chippie aangestuurd werd, dus je kon er met geen mogelijkheid iets op solderen om het dan zo op te lossen (niet zoals bij die oude keyboards dat er zo kingsize IC in zit, maar z'on chippie met van die zwarte smurrie eroverheen wat je ook vaak in horloges zit.

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Je moet ook niet direct op de chip solderen, maar de toetsjes vervangen... daar heb je ook meer dan zat ruimte.

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet hoe uitgebreid je dit wilt maken maar in b.v. flightsim 2004 (en naar ik weet 2002 ook) kun je b.v. de pedalen van een race stuur aanwijzen als staartroer en je joystick met verschillende axes als controls voor ailerons etc.

Flightsim heeft een tabje waarmee je per controller functies kunt toewijzen aan de besturing van de simulator. Dezelfde functie kun je ook meerdere malen toewijzen.

Je kunt idd je controllers uit mekaar trekken en dan potmeters gebruiken (mits origineel ook zo bedacht) om iets leuks in mekaar te bouwen.

Hoeveel controllers er ondersteund worden weet ik niet, maar een racestuur en een joystick is in ieder geval geen probleem.

Succes met bouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door TjardE op 12-02-2004 01:54 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 18:44

M14

Bij de flightsim 'Lomac' kun je alles wat je wil veranderen. Je kunt dus ook meerdere joysticks gebruiken (Lomac is een aanrader. Zeer goede flightsim).

Je kunt zelf een joystick maken een aansluiten aan de standaard joystickpoort. Je kunt hier 4 assen en 4 knoppen aan hangen.

De assen wordt dmv een 50K potmeter gedaan. Helaas werkt dit niet zo goed, omdat het altijd lastig is met kalibreren. Er worden namelijk maar 2 van de 3 pootjes gebruikt. Daardoor is het gissen wanneer de potmeter in het midden staat. Waarschijnlijk kun je ook een voltage aanbieden op de ingang. Zo kun je hier zelf een schakeling omheen maken die een stuk preciezer is.

Over de knoppen: het zijn 4 ingangen. Hier kunnen 4 losse knoppen aan gehangen worden. Maar je kunt de ingang ook binair maken. Hierdoor is het mogelijk om 16 knoppen er aan te hangen (icm diodes). Alleen moet hiervoor een aparte driver gemaakt worden (standaard windows-drivers ondersteunen het niet geloof ik). Helaas kan ik je niet helpen met het maken van de driver.

Pin-out van de game-poort: http://www.hardwarebook.n...userinput/gameportpc.html

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1